موتورهای دیزل قدرت، عملکرد و دوام زیادی دارند و مصرف سوخت‌شان هم بهینه است. خیلی از خودروهایی که موتور دیزل دارند، تا 400.000 کیلومتر کار می‌کنند. با این حال رسیدگی به موتور این نوع خودرو هم یک ضرورت است و پس از مدتی، قطعات کهنه‌ی آن باید با لوازم یدکی جدید تعویض شوند. اما از آن‌جایی که استفاده از خودروهای دیزل رواج زیادی ندارد، پیدا کردن لوازم یدکی آن‌ها هم کار ساده‌ای نیست. اگر شما هم طرفدار خودروی دیزل هستید، ما نکاتی را برای‌تان آورده‌ایم که پیدا کردن لوازم یدکی آن را برای‌تان ساده‌تر می‌کند. 


  • از سال تولید و مدل خودرو و مشخصات موتور آن، یادداشت بردارید. 
  • قطعه‌ای که برای موتور دیزل نیاز دارید را مشخص کنید. 
  • به فروشگاه لوازم یدکی بروید و در خصوص قطعه‌ای که نیاز دارید با فروشنده صحبت کنید. اگر امکان دارد، قطعه‌ی مورد نظر را از موتور خودرو باز کنید و به فروشگاه لوازم یدکی ببرید. در مورد دستور نصب قطعه و این‌که باید با قطعه‌ی قدیمی چه کار کنید، با فروشنده لوازم یدکی مشورت کنید. بعضی فروشگاه‌ها، لوازم یدکی دست دوم را می‌خرند. هم‌چنین در خصوص شرایط پس آوردن قطعه و ضمانت آن بپرسید. اگر باید قطعه‌ی مورد نظرتان را سفارش دهید، ببینید چقدر طول می‌کشد تا به دست‌تان برسد. البته شاید مجبور شوید برای پیدا کردن قطعه‌ی مورد نظر، به چند فروشگاه لوازم یدکی مراجعه کنید. 
  • می‌توانید قطعه‌ی مورد نظرتان را از فروشگاه‌‌های اینترنتی لوازم یدکی هم خریداری کنید. اگر کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی خودرو وبسایت فروش لوازم یدکی دارد، بهتر است از آن خرید کنید. شرایط پس دادن و ضمانت قطعه را بررسی کنید. اگر امکانش وجود دارد، نظرات مردم در خصوص کیفیت لوازم یدکی فروشگاه‌ مورد نظر را بخوانید. بینید قطعه‌ی مورد نظر موجود است یا باید سفارش داده شود؛ اگر باید قطعه را سفارش دهید، در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن سفارش و هزینه‌های حمل و نقل آن تحقیق کنید. شاید مجبور شوید برای پیدا کردن قطعه‌ی مورد نظر، چند وبسایت فروش اینترنتی لوازم یدکی را بررسی کنید. 
  • قطعه‌ی مورد نظر را سفارش دهید یا بخرید. دقت کنید که لوازم یدکی که خریداری می‌کنید، همان قطعه‌ی مورد نیاز شما باشد. 
  • در مرحله‌ی آخر، با استفاده از دستور نصب قطعه، آن را روی خودرو کار بگذارید. اگر توانایی کافی در خصوص تعمیر خودرو و نصب لوازم یدکی ندارید، این کار را به یک مکانیک خودرو بسپارید. 


منبع : Wikihow