فرایند خرید لوازم یدکی، در سال‌های اخیر دچار تغییرات زیادی شده است. اینترنت به منبعی وسیع برای خرید هر نوع لوازم یدکی از قطعات الکترونیکی گرفته تا قسمت‌های بدنه، تبدیل شده است. البته هنوز هم پیدا کردن لوازم یدکی برای بعضی خودروها، مثل خودروهای قدیمی کار ساده‌ای نیست و اگر شما هم خودرویی خاص یا قدیمی داشته باشید، با دردسرهای پیدا کردن لوازم یدکی آشنایی دارید. اگر هنوز نتوانستید منبع مطمئنی برای تامین لوازم یدکی خودروی‌تان پیدا کنید، با مجله ایرانگان همراه باشید تا با نکاتی در این خصوص آشنا شوید.


وبسایت کارخانه تولیدکننده را بررسی کنید

کارخانه‌های تولید خودرو، مجبور نیستند برای خودروهایی که دیگر نمی‌فروشند لوازم یدکی تولید کنند، اما بعضی از آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. باقی کارخانه‌ها هم در وبسایت‌های خود، آدرس فروشگاه‌های لوازم یدکی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید را آورده‌اند. البته این مورد برای تمام افرادی که در ایران زندگی می‌کنند گزینه‌ی مناسبی نیست، اما اگر توانایی خرید از فروشگاه‌های خارج از کشور را دارید، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن لوازم یدکی کمیاب محسوب می‌شود.


جستجو در اینترنت

در اینترنت برای عبارت نام تولید کننده به‌علاوه‌ی «لوازم یدکی» جستجو کنید. به این شکل فروشگاه‌های لوازم یدکی برند خودرو مورد نظر را پیدا خواهید کرد. هم‌چنین اگر مدل یا شماره فنی قطعه مورد نظر را بدانید، با جست و جو کردن آن‌ها نیز می‌توانید به منابع خوبی برسید.


لوازم یدکی خودروهای اسقاط شده، می‌توانند منبع ارزانی برای تامین لوازم یدکی انواع خودرو باشند.

با کسب و کارهای اسقاط خودرو تماس بگیرید

لوازم یدکی خودروهای اسقاط شده، می‌توانند منبع ارزانی برای تامین لوازم یدکی انواع خودرو باشند. از آن‌جایی که معمولا خودروهای قدیمی اسقاط می‌شوند، پیدا کردن لوازم یدکی کمیاب در قبرستان‌های خودرو محتمل است.


لوازم یدکی دست دوم بخرید

اگر خودروی‌تان خیلی قدیمی باشد، احتمال این‌که بتوانید لوازم یدکی نو برای آن پیدا کنید بسیار کم است. اما می‌توانید لوازم یدکی تعمیری و بازیابی شده آن را از فروشگاه‌های لوازم یدکی دست دوم، با قیمتی پایین تهیه کنید. البته در خصوص خرید لوازم یدکی دست دوم باید دقت کافی داشته باشید که قابل استفاده و اصل باشد.


برای قطعه‌ای که می‌خواهید آگهی بدهید

اگر نتوانستید با روش‌های ذکر شده لوازم یدکی مورد نظرتان را پیدا کنید، برای آن در روزنامه و نیازمندی‌های اینترنتی، آگهی بدهید.


منبع : Wikihow