رژیم غذایی متخصصین تغذیه باید نمونه‌ای کامل از یک رژیم غذایی سالم باشد. در دنیایی که هر ساله مردم زیادی در آن برای سلامتی بیشتر تلاش می کنند، به نظر می رسد توصیه‌های متخصصین تغذیه ضروری باشد. مطالعات نشان می دهند 80 درصد از کسانی که رژیم لاغری می گیرند دوباره به وزن اولیه ی خود باز می گردند. به این ترتیب کاهش وزن باید چالش بزرگی باشد.
اثربخشی مشاوره ی تغذیه معمولا به حفظ یک رژیم غذایی برای مدتی طولانی بستگی دارد. به همین دلیل است که بیماران به متخصصین تغذیه مراجعه می کنند. برای اینکه یاد بگیریم مثل متخصصین تغذیه غذا بخوریم، نظرات دو متخصص تغذیه از منهتن را در ادامه برای شما آورده ایم:

ایمی شاپیرو
«اگر می خواهید سالم تغذیه کنید، به خاطر داشته باشید که آمادگی برای این کار نیمی از این نبرد است». شاپیرو، به عنوان یک متخصص شناخته شده ی تغذیه و رژیم غذایی، در سال 2009 بنیاد Real Nutrition NYC را در نیویورک بنا نهاد تا با استفاده از 8 سال تجربه ی خود به کسانی که می خواستند سبک زندگی سالمی داشته باشند کمک کند. شاپیرو در خانه‌ای بزرگ‌ شده بود که به تغذیه سالم در آن اهمیت داده می شد و به همین دلیل از سن پایین پایه ی خوبی برای فهم رژیم‌های واقع‌گرایانه پیدا کرده بود.
او می گوید «پدر من 60 سال قبل از اینکه این موضوع رایج شود، از مکمل‌های غذایی و ویتامین استفاده می کرد. دید من به غذا به خاطر تحصیلاتم عوض شد، اما همیشه تغذیه‌ای سالم داشته ام. به نظرم همه فکر می کنند داشتن تغذیه سالم کار ساده‌ای است و مشکل تغذیه به سرعت حل می شود. اما این یک فرایند تدریجی است. من با مطالعه، یادگیری و مشاوره دادن به بیماران به این مهم دست پیدا کرده‌ام».
مثل بیشتر خانه‌ها، خانه ی شاپیرو هم شلوغ است و سه پسر جوان در آن زندگی می کنند. او نمونه ای از مادران شاغل است که ورزش و غذاهای مغذی را در برنامه ی زندگی خود و خانواده‌شان قرار می دهند. شاپیرو از بیماران خود می خواهد سبک زندگی او را دنبال کنند.

برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل داشتن تغذیه و برنامه ورزشی مهم است.

فوت و فن‌های کوزه‌گری
شاپیرو می گوید «خودتان را سرزنش نکنید. اشتباهات لحظه‌ای مشکل بزرگی نیستند. مشکل، تصمیمات اشتباهی هستند که پشت سرهم می گیرید. مثل تمام متخصصین تغذیه، ما هم کمی به خود ارفاق می کنیم، اما دفعه ی بعدی که غذا می خوریم دوباره به رژیم غذایی خود باز می گردیم».
او ادامه می دهد: «بیشتر بیماران من همیشه در کشوی میز کار خود میان وعده و تنقلات دارند؛ در واقع آن‌ها هیچ وقت گرسنه نمی مانند. اینکه هیچ وقت بیش از حد گرسنه نمانید نکته ی مهمی است. برای کاهش وزن باید غذا میل کنید و این غذا باید واقعی باشد. غذاهای فرآوری شده برای شما هیچ فایده‌ای ندارند. آمادگی برای تغذیه سالم نیمی از نبرد است. برای اینکه وقتی بیرون از خانه‌ هستید تصمیمات اشتباهی نگیرید، همیشه در خانه غذای سالم داشته باشید».

تناسب اندام
شاپیرو بین لیوان آب ولرم همراه با لیمو، و قهوه ی صبحانه ی خود ورزش می کند.او سه روز در هفته ورزش‌های سنگین انجام می دهد و دو روز در هفته را به دویدن روی تردمیل و یا پیاده روی‌های طولانی اختصاص داده است.

محدودیت‌های غذایی
شاپیرو زمانی در ناحیه ی سینوس دچار عفونتی شده بود که با دارو و جراحی درمان نمی شد. به همین دلیل گلاتن و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کرد. او پس از آزمون و خطا متوجه شد این رژیم غذایی به او می سازد.

صبح‌ها روز خود را با خوردن یک لیوان آب ولرم و همراه با لیمو شروع کنید.

صبحانه
او قبل از هرچیز یک لیوان آب ولرم همراه با نیمی از یک لیمو می نوشد. در طول شب بدن آب از دست می دهد و لیمو به تمیز کردن کبد کمک می کند. شاپیرو می گوید کبد در منظم نگاه داشتن کارکرد بدن نقش مهمی دارد. او قهوه ی تیره می نوشد و عقیده دارد نباید قهوه را به عنوان یک دارو یا دسر مصرف کرد. غذاهایی که او می خورد به بچه‌ها و بیمارانش بستگی دارند. در روز‌های پر مشغله، دو کیک برنج با بادام، نمک دریایی و دارچین می خورد. اگر زمان بیشتری داشته باشد تخم مرغ با سبزی پخته و یا آووکادو و تست بدون گلاتن همراه با نمک دریایی و فلفل تند میل می کند.

نهار
نهار شاپیرو مثل نهار بیشتر ما به برنامه ی روزانه‌اش بستگی دارد. او دو روز در هفته را در خانه و همراه خانواده و سه روز در هفته را در دفتر کار خود سپری می کند. روزهایی که سرکار است باقی مانده‌های سبزیجات پخته شده و پروتئین بدون چربی و چیزهایی مثل آووکادو یا آجیل میل می کند. او سبزی پخته را به سالاد ترجیح می دهد.

میان وعده
او از غذاهای کامل به عنوان میان وعده استفاده می کند. غذاهایی مثل میوه و آجیل. از آنجایی که رژیم غذایی او بدون گلاتن و لبنیات است، نمی تواند پنیر یا ماست بخورد.

شام
او سعی می کند هر شب آشپزی کند. شاپیرو برای پیش غذا معمولا سالاد تازه درست می کند. برای غذای اصلی گوشت قرمز طبیعی یا ماهی، راسته و مرغ آماده می کند و این مواد پروتئینی را همراه سبزیجات پخته سرو می کند.


ادامه دارد ...
منبع : Medicaldaily