آرایش مژه‌ دردسر زیادی دارد. اول باید مقدار زیادی پول برای پیدا کردن یک فرمژه ی خوب خرج کنید. سپس باید هر روز صبح بیدار شوید و مژه‌های مصنوعی بگذارید و اگر هنوز راضی نشده‌اید به سیم آخر می زنید و برای اکستنشن مژه اقدام می کنید. اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، خود را برای یک اعتیاد ترک نشدنی آماده کنید.
اکستنشن مژه زیبا، جذاب و دختر عموی ناخن مصنوعی است؛ یعنی باید مدام به آن‌ رسیدگی کنید. اکستنشن‌های خوب کاملا طبیعی به نظر می رسند، اما اگر آرایشگر اشتباهی برای این کار انتخاب کنید ممکن است خود را در معرض خطر آسیب ‌دیدگی های دائمی قرار دهید. دو متخصص آرایش مژه تمام چیزهایی که قبل از رفتن به اولین جلسه ی اکستنشن مژه باید بدانید را با شما در میان گذاشته اند. توصیه های آنها را در ادامه می خوانید.

تصور نکنید تمام آرایشگرها در این کار یکسانند
از سوال پرسیدن نترسید، هرچه باشد قرار است یک نفر روی چشمان تان کار کند. مطمئن شوید آرایشگر هایی که انتخاب می کنید در این کار حرفه‌ای هستند و مدرک دارند. از آنها بخواهید تصاویر کارهای قبلی شان را نشان تان دهند. اکستنشن مژه با کیفیت باید منظم، صاف و طبیعی باشد. اگر در تصاویر ارائه شده توسط آنان چسب یا مژه‌های به هم چسبیده می بینید بهتر است یک آرایشگر دیگر پیدا کنید.

قیمت‌ها را مقایسه کنید
ضرب المثل «هرچقدر پول بدهی همانقدر آش می خوری» در مورد اکستنشن مژه نیز کاملا درست است. بعضی آرایشگر ها زیادی پول می گیرند و بعضی‌ها کم، و برای همین دیدن کارهای قبلی آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

اکستنشن مژه هم درست مثل مژه های واقعی در ضخامت، طول و میزان انحنای خود تفاوت دارد.

به آرایشگرهایی که مدرک معتبر ندارند مراجعه نکنید
بهتر است در موردآرایشگر خود تحقیق کنید. شاید باورتان نشود، اما از یوتیوب هم می شود اکستنشن کردن مژه را آموخت. اما آیا شما دوست دارید کسانی که به صورت خودآموز این کار را یاد گرفته‌اند به چشمان تان چسب بزنند؟ آرایشگران دوره دیده و صاحب مدرک می دانند چطور این کار را انجام دهند که به چشم شما آسیب نرسد و در چسب چه چیزهایی بزنند که برای چشم شما مضر نباشد می توان ضخامت و طول مژه‌ها را تنظیم کرد اکستنشن مژه هم درست مثل مژه های واقعی در ضخامت، طول و میزان انحنای خود تفاوت دارد. لازم نیست مژه ‌های خیلی پرپشت یا خیلی بلندی داشته باشید. بهتر است از اکستنشن‌ هایی استفاده کنید که طبیعی باشند و طوری به نظر بیایند که انگار فرمژه زده اید.

هر روز به مژه‌ های خود رسیدگی کنید
بعد از هر جلسه اکستنشن مژه، آرایشگر با یک شانه ی کوچک و تمیز مژه ‌ها را مرتب می کند. هر روز به آرامی مژه های تان را شانه کنید تا به هم نریزند.

مژه‌های تان را تمیز کنید
اکستنشن مژه نباید خیس شود اما از طرف دیگر نظافت روزانه ی آن‌ از اهمیت بالایی برخوردار است. کار مژه جلوگیری از ورود خاک و کثیفی به چشمان است و همین ممکن است باعث شود اکستنشن مژه شما کثیف شود. مژه‌های تان را روزی یک بار به آرامی با شامپوی بچه (یک قاشق غذاخوری شامپو را با یک فنجان آب مخلوط کنید) شست و شو دهید.

از محصولات روغنی اطراف چشمان تان استفاده نکنید
روغن باعث می شود چسب اکستنشن مژه باز شود و مژه‌ها زودتر بریزند. بهتر است در کل از فرمژه استفاده نکنید. اما اگر نمی توانید بدون فرمژه زندگی کنید، حداقل از انواع ضد آب آن که روغنی هستند استفاده نکنید.
منبع : Popsugar