اگر فضاهای خالی و بی استفاده در منزل داشته باشید، حتما با این سوال مواجه شده‌اید «باید با این فضای خالی چی کار کنم؟». گوشه‌ها و فرو رفتگی‌های دیوارها در طراحی دکوراسیون مشکل‌ساز هستند، اما داشتن آن‌ها در منزل فواید خود را دارد. می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل را طوری طراحی کنید که این فضاهای خالی به فضاهایی کاربردی و زیبا تبدیل شوند. ما چند روش برای استفاده از فضاهای خالی منزل در دکوراسیون برای‌تان فراهم کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید کمی نوآوری به خرج دهید و فضاهای بی‌استفاده را به قسمت‌هایی کاربردی و زیبا از دکوراسیون تبدیل کنید. 


محل مطالعه

اگر در خانه زیرپله دارید، حتما به تبدیل کردن آن‌ به محلی برای مطالعه فکر کنید. زیرپله برای کسانی که از کتاب خواندن، یا بغل کردن لپ‌تاپ و سریال تماشا کردن لذت می‌برند، جای بسیار مناسبی است. تنها چیزی که نیاز دارید یک تشک، چند بالشت و نورپردازی است. 


دفتر کار

اگر نمی‌توانید یک دفتر مستقل در خانه داشته باشید، می‌توانید در فرورفتگی‌های دیوار یک میز کار قرار دهید و از آن به شکلی کاربردی استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید به دیوار قفسه بزنید و دیوار پشت میز را رنگ کنید تا فضای کار، از دیگر قسمت‌های دکوراسیون منزل متمایز شود. 


فضایی چند منظوره

اگر فضای خالی به اندازه‌ی کافی داشته باشید، می‌توانید قسمتی از آن را به کار و قسمت دیگر را به سرگرمی اختصاص دهید. هم‌چنین با نصب میله پرده به سقف و زدن پرده، می‌توانید این فضا را از دیگر قسمت‌های خانه جدا کنید. برای بیشتر شدن فضا و نگهداری وسایل هم می توانید از قفسه یا دراور استفاده کنید. 


در طراحی دکوراسیون اتاق می‌توانید با اضافه کردن آثار هنری، لامپ، ساعت رو‌میزی و عکس، روی دراور و دیوار بالای آن را تزئین کنید.

دراور لباس‌ها

دراورها برای فرو رفتگی‌های دیوار ساخته شده‌اند. آن‌ها به خوبی در فضاهای تنگ جا می‌شوند و فضایی برای نگهداری لباس و چیزهای دیگر فراهم می‌کنند. می‌توانید با اضافه کردن آثار هنری، لامپ، ساعت رو‌میزی و عکس، روی دراور و دیوار بالای آن را تزئین کنید. 


میز آرایش

با یک میز چهارپایه و آینه، می‌توانید گوشه‌ی خالی یا فرورفتگی دیوار اتاق را به محلی برای آرایش کردن تبدیل کنید. اگر میز آرایش‌تان کشو هم داشته باشد، جایی برای نگه داشتن لوازم آرایش مورد علاقه‌ی‌تان هم خواهید داشت. 


اتاق زیر شیروانی

معمولا از اتاق زیر شیروانی به‌عنوان انباری استفاده می‌شود، اما اگر کمی در طراحی دکوراسیون خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید آن را به محلی برای خلوت کردن بزرگسالان یا کودکان تبدیل کنید. هم‌چنین اتاق شیروانی می‌تواند یک اتاق اضافه برای کار، استراحت کردن، خوابیدن یا هر سه باشد. در گوشه‌ی مخروطی شکل یک تخت بدون پایه بگذارید و روی آن چند بالشت قرار دهید. از آن‌جایی که این تخت‌ها روی زمین قرار می‌گیرند، سقف زاویه‌دار بلند‌تر به‌نظر می‌آید. 


جایی برای نشستن

یکی از روش‌های استفاده از کنج خالی دیوار در دکوراسیون، تبدیل کردن آن به مکانی برای نشستن و گپ زدن است. دو مبل تک نفره و یک میز کوچک کنج اتاق قرار دهید و فضایی دنج برای گپ و گفت مهمانان‌تان فراهم کنید. 


منبع : Hgtv