پس از ماه‌ها یا حتی سال‌ها تحقیق و مشاوره در مورد جراحی زیبایی بینی، بالاخره این کار را انجام دادید و بینی خود را به دست یک جراح پلاستیک سپرده‌اید. حالا دیگر یک بینی متناسب دارید که طبق خواسته‌های شما اصلاح شده است. اما قبل از این‌که بتوانید از ظاهر جدیدتان لذت ببرید، باید دوره‌ی ناخوشایند پس از جراحی را بگذارنید. در هفته‌ی اول پس از جراحی زیبایی بینی، صورت اکثر بیماران دچار ورم و کبودی می‌شود. با این‌ حال، ورم و کبودی صورت و التهاب به این معنی نیست که باید خانه نشین شوید. این‌که از داشتن صورتی کبود و ورم کرده خجالت بکشید کاملا طبیعی است، اما روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اثرات جانبی جراحی زیبایی بینی را کاهش دهید. با استفاده از نکات زیر می‌توانید هفته‌‌های اول فرایند ترمیم را بهتر بگذرانید:

  • یخ: گذاشتن کمپرس سرد روی صورت و بینی می‌تواند به کاهش ورم و درد ناشی از جراحی کمک کند. 
  • تامین آب بدن: باید در طول فرایند درمان به بدن رسیدگی کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب و تامین آب بدن به تسریع فرایند ترمیم کمک می‌کند. 
  • پنهان کردن: می‌توانید با استفاده از لوازم آرایش، کبودی و ورم ناشی از جراحی زیبایی بینی را تا حد زیادی پنهان کنید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از رنگ صورتی، تا حد زیادی کبودی‌ها را پنهان کنید. یک پودر پررنگ‌تر می‌تواند برای پوشاندن برآمدگی‌ها نیز مناسب باشد. در نهایت با یک لایه فونداسیون، سطح صورت را صاف کنید. رنگ فونداسیون را طوری انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان یکی باشد. یادتان باشد از لوازم آرایشی استفاده کنید که مطمئن باشید به حساسیت پوستی منجر نمی‌شوند. 
  • استفاده از عینک آفتابی: در مدتی که بدن در حال ترمیم کردن ورم و کبودی صورت است، از عینک آفتابی استفاده کنید. استفاده از عینک آفتابی نه‌تنها چهره را جذاب‌تر می‌کند، بلکه با این کار چشم‌ها هم در برابر اشعه مضر خورشید محافظ می‌شوند. 

با این‌که همه دوست دارند هر چه زودتر نتایج جراحی زیبایی‌شان را ببینند، باید به بدن زمان دهیم تا دوباره خود را بازیابی کند. پس از جراحی زیبایی بینی، مدتی زمان نیاز است تا بینی به محل و شکل جدید خود عادت کند. باید بدانید که دوره‌‌ی کوتاهی که صورت دچار کبودی و ورم می‌شود، برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه‌تان ضروری است. پس آرام باشید و روی ترمیم زخم‌ها تمرکز کنید.


منبع : Drhalaas