اگر عاشق تغییر دکوراسیون باشید، استفاده از جدیدترین سبک‌های دکوراسیون داخلی وسوسه‌انگیز است. مثل مد، سبک‌های دکوراسیون داخلی، رنگ‌ها و طرح‌ها مدام در حال تغییر هستند. اما درست مثل مد، در دنیای دکوراسیون داخلی هم سبک‌هایی وجود دارد که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند. این‌ها سبک‌ها و وسایلی هستند که می‌توانید در طراحی دکوراسیون منزل‌تان از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند. 


لوازم خانگی و مبلمان طراحان معروف

لوازم خانگی و مبلمان که توسط طراحان معروف مثل Ray and Charles Eames یا Isamu Noguchi طراحی شده‌اند، یا مبلمان تولید کارخانه‌هایی مثل Knoll، Herman Miller، Heath Ceramics یا Vita، همیشه به روز هستند. مبلمان و وسایل تزئینی که توسط طراحانی مثل این‌ها ساخته شده‌اند، طراحی فوق‌العاده‌ای دارند و هیچ جای انتقادی از آن‌ها وجود ندارد. سال‌ها می‌گذرد و تولیدکنندگان از طراحی‌های این افراد برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان استفاده می‌کنند. با این‌که ممکن است قیمت این نوع مبلمان و وسایل تزئینی بالا باشد، اما می‌توان آن‌ها را نسل به نسل منتقل کرد و خریدن آن‌ها، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. 

البته باید دقت داشته باشید نسخه‌های بی‌کیفیتی از این طرح‌ها نیز در بازار وجود دارد که برای ساخت آن‌ها، از مواد اولیه ارزان استفاده شده است. اگر در خرید مبلمان و لوازم تزئینی حرفه‌ای باشید، به‌راحتی نسخه‌ای بی‌کیفیت را تشخیص خواهید داد. اما بهتر است قبل از خرید در مورد تولیدکننده، خوب تحقیق و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. 


نورپردازی خوب

نورپردازی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بهتر کردن دکوراسیون داخلی است. متاسفانه، نورپردازی خیلی از خانه‌ها به درستی طراحی نمی‌شود و صاحبان منازل مجبورند خود نورپردازی خانه‌های‌شان را طراحی کنند. اگر می‌خواهید نورپردازی خانه را تغییر دهید، همیشه از بهترین نوع لامپ و لوستر استفاده کنید و سبک‌هایی را انتخاب کنید، که با گذشت زمان قدیمی نشده‌اند. هم‌چنین می‌توانید سبک‌های مختلف نورپردازی را در کنار هم استفاده کنید. 


استفاده از اثر هنری در دکوراسیون داخلی، یکی از راهبردهای طراحی دکوراسیون است که نیازی نیست برای آن پول زیادی خرج کنید.

اثر هنری

استفاده از اثر هنری در دکوراسیون داخلی، یکی از راهبردهای طراحی دکوراسیون است که نیازی نیست برای آن پول زیادی خرج کنید. در واقع، می‌توانید خودتان هم اثر هنری خلق کنید. مهم‌ترین نکته در خصوص انتخاب اثر هنری برای دکوراسیون منزل، این است که آثاری را انتخاب کنید که نشان‌دهنده شخصیت خودتان و خانواده‌ی‌تان باشد. استفاده از آثار و پوسترهایی که تازه به آن‌ها علاقه‌مند شده‌اید، فقط تا سال دیگر و آمدن سبک‌های جدید سلیقه‌ی شما را ارضا خواهد کرد. آثاری که داستان داشته باشند، نقاشی‌هایی که در کودکی کشیدید یا عکس‌هایی که با آن‌ها خاطره دارید، می‌توانند موارد خوبی برای استفاده در دکوراسیون منزل باشند. جا به جا کردن آثار هنری کار آسانی است این باعث می‌شود، بتوانید به راحتی در دکوراسیون منزل تغییر ایجاد کنید. 


استفاده از مواد طبیعی

چوب طبیعی، کاشی‌های سرامیک و مرمر سال‌ها عمر می‌کنند و اگر از آن‌ها به‌خوبی نگهداری کنید، ممکن است عمرشان به 100 سال هم برسد. استفاده از کفپوش باکیفیت می‌تواند یک سرمایه‌گذاری باشد. مواد دیگری مثل کتان، مس، چرم و سنگ پلمه نیز چنین خاصیتی دارند. اگر می‌خواهید در دکوراسیون داخلی از موادی استفاده کنید که دوام داشته باشند، سراغ موادی بروید که از لحاظ تاریخی هم قدمت زیادی دارند. هم‌چنین به این‌که مواد چطور فرسوده می‌شوند توجه کنید. برای مثال، چرم پس از مدتی کهنه می‌شود، اما به این فکر کنید که کت چرمی کهنه ظاهر بسیار جذابی دارد و مرمر هم با گذر زمان زیباتر می‌شود. 


هر سبکی که بیش از پنجاه سال عمر دارد

مبلمان چرمی، فرش ایرانی، کاغذ دیواری طرحدار و سبک‌ها و وسایلی از این قبیل، سال‌هاست در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند و به عضوهایی جدایی‌ناپذیر از دکوراسیون خانه‌ها تبدیل شده‌اند و به‌نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از مد بیفتند. برای مثال، سبک‌های طراحی دکوراسیون و مبلمان اواسط قرن بیستم در دهه‌ی 90 طرفداران زیادی نداشتند، اما احتمالا کسانی که به آن سبک‌ها وفادارا ماندند حالا بسیار خوشحال هستند. مهم‌ترین نکته در طراحی دکوراسیون این است که از وسایلی که واقعا دوست‌شان دارید و با شما صحبت می‌کنند استفاده کنید. 


منبع : About