خانم‌ها برای هر ترفندی که آرایش را ساده‌ تر کند به سالن‌ زیبایی هجوم می‌آورند؛ از جمله رنگ ابرو و مژه. خانم‌هایی که ابروهای بلوند دارند یا علاقه دارند هر روز ابرو‌های خود را مداد بکشند با رنگ کردن ابرو از زحمت روزانه‌ی مداد کشیدن راحت می‌شوند و در زمان و انرژی که برای آرایش‌ کردن صرف می‌شود صرفه جویی می‌کنند.
با این حال یک نگرانی مهم حساسیت و سلامت چشمان است. به گفته‌ی یک چشم پزشک «اگر این کار توسط یک آرایشگر حرفه ای و با تجربه که کارش را خوب بلد است انجام شود هیچ خطری ندارد».
به یاد داشته باشید که رنگ ابرو و مژه  دائمی در مواردی به گرانولوم (التهاب پوستی در قسمت‌های کوچک) یا ورم پوستی منجر می‌شود. اگر از لنز استفاده می‌کنید حتما قبل از شروع فرایند رنگ ابرو و مژه، آن‌ها را از چشمان خود خارج کنید. اگر چشمان‌تان بیش از حد حساس است، پس از اتمام فرایند رنگ ابرو و مژه با قطره چشمان خود را شست و شو دهید.

نکات ایمنی رنگ ابرو و مژه
یک متخصص رنگ مژه برای این‌که رنگ به پوست مجاور مژه نرسد یک تکه پنبه‌ی مرطوب زیر چشم می‌گذارد. او می‌گوید «ما هیچ وقت برای مژه از رنگ مو استفاده نمی‌کنیم؛ رنگ مو برای مژه بیش از اندازه قوی است».
او با استفاده از یک فرمژه‌ی یک بار مصرف رنگ گیاهی و نیمه دائمی را روی مژه‌ها می‌زند. او هیچ وقت از یک فرمژه دوبار استفاده نمی‌کند چون ممکن است به عفونت منجر شود. بعد از چند دقیقه از یک رنگ دهنده استفاده می‌کند. کار با بعضی برندها فقط یک مرحله دارد.
او می‌گوید «می‌بینید که مژه‌ها به سرعت مشکی می‌شوند؛ مشکی پرطرفدارترین رنگ مژه است». رنگ‌های دیگری که برای مژه و ابروها استفاده می‌شوند آبی-مشکی، قهوه‌ای و فندقی هستند. او پس از 3 تا 5 دقیقه با یک حوله‌ی خیس چشم‌ها را پاک می‌کند. در این مرحله نباید احساس سوزش داشته باشید و آرایشگر همواره باید در کنار شما باشد تا اگر رنگ داخل چشمان‌تان رفت سریع آن را پاک کند.

برای کسانی که معمولا از فرمژه استفاده نمی‌کنند رنگ مژه ممکن است زیاده روی باشد اما بیشتر زنانی که این کار را کرده‌اند از نتیجه ی آن راضی بوده‌اند.

رنگی که این متخصص زیبایی برای ابرو استفاده می‌کند کمی از رنگ گیاهی قوی‌تر است و دوام بیشتری دارد. او رنگ را با یک قلم یکبار مصرف روی ابروها می زند و می گذارد 10 تا 20 دقیقه بماند.
برای کسانی که معمولا از فرمژه استفاده نمی‌کنند رنگ مژه ممکن است زیاده روی باشد اما بیشتر زنانی که این کار را کرده‌اند از نتیجه ی آن راضی بوده‌اند.
اگر پوست‌تان تا به حال به حنا یا رنگ موی حاوی PPD حساسیت نشان داده است ممکن است نسبت به رنگ ابرو یا مژه نیز حساسیت داشته باشید؛ به همین دلیل نباید از آن‌ها استفاده کنید. رنگ دائمی ابرو یا مژه می‌تواند تا 3 ماه دوام داشته باشد. اگر می‌خواهید رنگ ابرو بیشتر بماند از شست و شو دهنده‌های سیکلیک اسید و الفا هیدروکسی پوست بردار که ممکن است رنگ ابروها را از بین ببرد اطراف چشمان‌تان استفاده نکنید. اگر می‌خواهید مژه‌های تان باز هم پر رنگ‌تر باشند می‌توانید روی رنگ اول باز هم فرمژه بزنید.
منبع : Webmd