اکثر خانم‌ها با مژه‌های نازک، کوتاه و کم‌پشت مشکل دارند. بعضی از آن‌ها برای حل این مشکل از اکستنشن مژه استفاده می‌کنند، اما در بعضی موارد دیده شده که اکستنشن مژه به ریختن مژه‌های طبیعی منجر می‌شود. این اتفاق علاوه‌ بر ترسناک بودن خجالت‌آور نیز است، چون دائم باید مژه‌های‌تان را از روی گونه و زیر چشم‌ها بردارید. البته اگر اکستنشن مژه درست انجام شود، به ریختن مژه‌های طبیعی منجر نخواهد شد. اگر قصد دارید سراغ اکستنشن مژه بروید، بهتر است با توجه به نکات زیر از مژه‌های طبیعی‌تان مراقبت کنید. 


اعتبار آرایشگر

قبل از این‌که برای اکستنشن مژه از سالن زیبایی وقت بگیرید، بررسی کنید ببینید آرایشگر تجربه کافی یا مدرکی در خصوص اکستنشن مژه دارد و از چه نوع اکستنشنی استفاده می‌کند. هم‌چنین می‌توانید نمونه‌ کارهای قبلی آرایشگر را هم ببینید و بررسی کنید. 


روش کار

اشتباه در روش اکستنشن کردن مژه می‌تواند مژه‌های شما را خراب کند. مهم‌تر از همه این است که هر مژه‌ی مصنوعی باید به یک مژه‌ی طبیعی وصل شود. به این شکل مژه‌های طبیعی استراحت و رشد می‌کنند و به موقع می‌ریزند. هم‌چنین یک آرایشگر حرفه‌ای در استفاده از چسب زیاده‌روی نمی‌کند. استفاده بیش از حد از چسب می‌تواند به مژه‌های طبیعی آسیب برساند. 


مژه‌های مصنوعی از نظر ضخامت و طول انواع مختلفی دارند که متناسب با چهره افراد استفاده می‌شود.

انواع مختلف مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی انواع مختلف دارند که از نظر ضخامت و طول با هم متفاوت‌اند. آرایشگر باید بداند با توجه به چهره‌ی دلخواه شما، از کدام نوع مژه استفاده کند. او هم‌چنین باید ساختار صورت را ارزیابی کند و اکستنشن مژه را طوری انجام دهد که چهره‌ی‌تان طبیعی به‌نظر بیاید. آرایشگری که در این کار حرفه‌ای باشد، می‌داند با توجه به طول و عرض صورت و استخوان‌بندی آن، از چه نوع اکستنشن مژه استفاده کند. 


نگهداری از مژه مصنوعی

با این‌که روش نگهداری از برند‌های مختلف اکستنشن مژه متفاوت است، قانون کلی آن، این است که روزی دو بار با برس ریمل آن‌ها را تمیز کنید. برس ریمل را بین مژه‌ها بچرخانید تا گرد و خاک‌شان گرفته شود و از هم باز شوند. هم‌چنین می‌توانید با شیر پاک کن مژه‌ها را تمیز کنید. هیچ‌وقت مژه‌های مصنوعی را پاک نکنید، نکشید یا نپیچانید و سعی کنید هنگام خواب صورت‌تان را روی بالشت نگذارید. اگر مراقب باشید، می‌توانید از 6 تا 8 هفته، از چهره‌ی جدیدتان لذت ببرید. 


منبع : Prevention