قدیمی ترین ابزار سنگی در اتیوپی کشف شده و به 2.3 میلیون سال پیش باز می‌گردد. هم‌چنین قدمت اولین تبر دستی کشف شده به 1.7 میلیون سال پیش باز می‌گردد و از آن زمان تاکنون، فقط جعبه ابزارمان را کامل‌تر کرده‌ایم. ابزارهایی که توسط رمی‌ها استفاده می‌شدند، تا حد زیادی به ابزارهایی که امروزه استفاده می‌کنیم شباهت دارند. در سال 1916، اس دانکن بلک و آلونزو جی دکر، که شش سال قبل کسب و کار خود را آغاز کرده بودند، اولین ابزار قدرت قابل حمل را ثبت کردند. همان‌طور که در بخش اول گفتیم، ابزارهای قدرت کاربردی هستند و داشتن آن‌ها در جعبه بازار می‌تواند فایده‌های زیادی داشته باشد. این نکته را در پس زمینه‌ی ذهن‌تان داشته باشید و بیایید ابزارهای کاربردی که باید در خانه داشته باشیم را بررسی کنیم.


دوقلو‌های افسانه‌ای: آچار فرانسه و آچار شلاقی

آچار فرانسه یکی از ابزارهای قدرت خانگی است که حتما باید در جعبه ابزار داشته باشید. سر این آچار قابلیت تنظیم دارد و می‌توانید با استفاده از آن پیچ‌های مختلف را باز کنید. این به بدان معنی است که این نوع آچار، در موارد مختلف از تعمیر خودرو گرفته تا تعمیرات ساختمان، کاربرد دارد.

آچار شلاقی هم کامل‌کننده‌ی آچار فرانسه است. از این نوع آچار می‌توان به‌عنوان انبر و آچار استفاده کرد. سر آچار شلاقی تنظیم و دور شیء مورد نظر قفل می‌شود و این باعث می‌شود این نوع آچار برای خیلی کارها از لوله‌کشی گرفته تا سفت کردن یک پیچ ساده، کاربرد داشته باشد. 


انبر قفلی

از سال 1924، هیچ جعبه ابزاری بدون انبر قفلی کامل نبوده است. انبر قفلی مثل باقی انبر‌ها به شما کمک می‌کند اجسام را بگیرید. اما همان‌طور که از اسمش پیدا است، انبر قفلی دور جسم مورد نظر قفل می‌شود و لیز نمی‌خورد. در استفاده از انبر قفلی خلاق باشید. 


اره دستی انواع مختلف دارد و اره‌هایی که دندانه‌های تیزتری دارند برش بهتری هم می‌زنند.

اره دستی

اره دستی انواع مختلف دارد، اما شما به همه‌ی آن‌ها نیاز نخواهید داشت؛ چیزی که نیاز دارید کمی اطلاعات در مورد دندانه‌های آن‌هاست، مخصوصا تعداد دندانه‌ها بر حسب سانتی‌متر. تعداد دندانه‌های اره برای شما چه چیزهایی را می‌برد، چگونه می‌برد و لبه‌ی بریده شده چقدر صاف خواهد بود. اره‌هایی که دندانه‌های تیزتری دارند برش بهتری هم می‌زنند. برای مثال، اره‌ی چوب‌بری به راحتی چوب را می‌برد اما لبه‌ی بریده شده صاف نخواهد بود، در حالی که اره‌ی پادبر برای مصرف عمومی ساخته شده و دندانه‌هایی تیز‌تر از دندانه‌های اره‌ی چوب‌بری دارد. 

به‌دنبال اره‌ای دستی هستید که چیزهایی غیر از چوب را ببرد؟ یک اره آهن‌بری تهیه کنید که می‌تواند موادی مثل PVC و فلزهایی مثل مس را ببرد. تیغ اره‌ی آهن‌بری قابل تعویض است. 


پیچ‌گوشتی چند سر

پیچ‌گوشتی دو نوع چهارسو و دوسو دارد، اما سر پیچ‌گوشتی‌های چند سر قابل تعویض است. پیچ‌گوشتی‌های چند سر ساده فقط سری‌های دوسو و چهارسو دارند، اما انواع دیگر آن سری‌های ستاره‌ای، ترکس، گرد و سه سو هم دارند. بعضی از این پیچ‌گوشتی‌ها سری‌های بلند دارند که برای باز کردن پیچ‌هایی که دسترسی به آن‌ها مشکل است بسیار مناسب هستند. با داشتن پیچ‌گوشتی چند سر در جعبه ابزار، می‌توانید انواع پیچ‌گوشتی را یک‌جا داشته باشید. 


تیغ موکت‌بری

در کشوی خرت و پرت‌های آشپزخانه چه چیزهایی دارید؟ اکثر ما بین مداد‌ها و نوشت افزارها یک تیغ موکت‌بری هم داریم که کاربردی‌ترین ابزار تاریخ محسوب می‌شود. بیشتر ما از این ابزار فقط برای باز کردن بسته‌های مختلف استفاده می‌کنیم، اما تیغ موکت‌بری کاربردهای زیادی دارد. برای مثال، با استفاده از این تیغ می‌توانید موکت یا وینیل را ببرید. هم‌چنین با استفاده از یک خط کش، می‌توانید از تیغ موکت‌بری برای برش زدن دیوار خشک هم استفاده کنید.


منبع : Howstuffworks