احتمالا آرایشگرتان را دوست دارید. او شما را شبیه ستاره‌ها می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. البته از آن‌جایی که از شما پول می‌گیرد دلیلی ندارد به شما نگوید پرپشت‌ترین و زبیاترین موهایی که دیده است را دارید. همان‌طور که در بخش اول گفتیم، مسئله این است که چیزهایی که به شما می‌گوید همیشه از اعماق قلبش نیست و چیزهایی که نمی‌گوید، همیشه به نفع شما نیست. این مسئله به دانش آرایشگر هم مربوط می‌شود. بعضی آرایشگران سال‌ها تجربه دارند و بعضی از آن‌ها تازه این حرفه را آموخته‌اند. ما نکاتی که ممکن است یک  آرایشگر از شما پنهان کند، یا در کل نداند را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم. برای شروع، اگر حرفی که  آرایشگر می‌زند با عقل جور در نمی‌آید، بهتر است به خودتان اعتماد کنید.


محصولات تقویت مو معجزه نمی‌کنند

خیلی از خانم‌ها با مشکل موخوره مواجه هستند، اما محصولاتی که برای درمان این مشکل در بازار وجود دارند نیز خود مشکل‌سازند. این محصولات را در داروخانه، سالن زیبایی و فروشگاه‌های لوازم آرایش می‌بینید، اما آن‌ها هیچ تاثیر مثبتی روی موخوره ندارند. هیچ محصول تقویت مویی وجود ندارد که بتواند نوک موها را به هم متصل کند. تنها راه درمان موخوره، کوتاه کردن موها است.


خودتان هم می‌توانید نوک‌گیری کنید

موخوره رواج زیادی دارد و می‌تواند ظاهر موها را کاملا خراب کند. بعضی وقت‌ها خانم‌ها وسوسه می‌شوند به‌جای مراجعه به سالن زیبایی و پرداخت هزینه‌ی کوتاه کردن مو، خودشان این کار را در خانه انجام دهند. مگر این‌که مدل موهای‌‌تان طوری باشد که با چند سانتی‌متر کوتاه کردن قسمتی از آن همه چیز به هم بخورد، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. البته اگر تمام سرتان موخوره شده است، شرایط فرق می‌کند و باید به  آرایشگر مراجعه کنید. در چنین شرایطی باید کل موها را کوتاه کنید و این کار  آرایشگر حرفه‌ای است. 


لوازم آرایش که در فروشگاه‌ها می‌بینید با لوازم آرایش موجود در سالن زیبایی هیچ تفاوتی ندارند و همه آن‌ها از پخش‌کننده‌های لوازم آرایش خرید می‌کنند.

محصولات سالن زیبایی و فروشگاه تفاوتی ندارند

اگر آرایشگرتان گفته که لوازم آرایش را از فروشگاه خریداری  نکنید چون بی‌کیفیت هستند، اطلاعات غلط به شما داده است. لوازم آرایش در فروشگاه‌های بزرگ به این دلیل ارزان‌تر هستند که فروشگاه‌ها عمده خرید می‌کنند. لوازم آرایش که در فروشگاه‌ها می‌بینید با لوازم آرایش موجود در سالن زیبایی هیچ تفاوتی ندارند و همه آن‌ها از پخش‌کننده‌های لوازم آرایش خرید می‌کنند. 


موی معمولی، قیمت‌های معمولی

بعضی لوازم آرایش خاص و تقویت‌کننده‌های مو قیمت بالایی دارند. این محصولات حاوی مواد فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند به شما کمک کنند، البته اگر به کمک نیاز داشته باشید. اگر موهای معمولی دارید که با شامپوهای معمولی هم ظاهری عالی دارند، هیچ نیازی نیست که شامپوی گران‌قیمتی که  آرایشگر به شما پیشنهاد می‌‌کند را بخرید. در حالی که بعضی لوازم آرایشی که در سالن زیبایی استفاده می‌شوند کیفیت بالا و مواد تشکیل دهنده‌ی خاصی دارند، همه‌ی افراد به آن‌ها نیاز ندارند. البته اگر موهای‌تان آسیب دیده‌اند و دچار مشکل شده‌اید، بعضی از این محصولات می‌توانند به شما کمک کنند. 


روغن زیتون مفید است

تقویت‌کننده‌های مو که در سالن زیبایی استفاده می‌شوند، می‌توانند فوق‌العاده باشند. وقتی شخصی دیگر تقویت‌کننده را به موها می‌زند و سر را ماساژ می‌دهد و سپس آب می‌کشد، احساس خوبی به انسان دست می‌دهد. اما اگر خودتان این کار را انجام دهید تا حد زیادی در مخارج‌تان صرفه‌جویی خواهید کرد. در واقع تقویت‌کننده‌های خانگی که از آووکادو، روغن زیتون و روغن نارگیل ساخته می‌شوند، برای مو بسیار مفید هستند. پس اگر به خاطر فرایند آرامش‌بخش گذاشتن تقویت‌کننده روی مو، به سالن زیبایی و  آرایشگر مراجعه نمی‌کنید، نگاهی به کابینت‌های آشپزخانه بیاندازید.


منبع : Howstuffworks