به‌جای این‌که مبلغ زیادی برای لباسی که فقط یک بار می‌پوشید هزینه کنید، می‌توانید لباس عروس کرایه کنید و از پولی که پس‌انداز می‌کنید لذت ببرید. کرایه کردن لباس عروس برای خانم‌هایی که می‌خواهند یک لباس عروس شگفت‌انگیز داشته باشند و پول شگفت‌انگیزی خرج نکنند، گزینه‌ی مناسبی است. خیلی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند لباس عروس را کرایه کنند چون علاوه بر هزینه‌ی خرید لباس عروس، باید به فکر نگهداری از آن‌ هم باشند؛ اما اگر لباس عروس را کرایه کنید، فقط باید آن را انتخاب کنید، بپوشید و سپس پس بدهید. حتی لازم نیست آن را به خشکشویی ببرید. البته خریدن لباس عروس نکات مثبتی و کرایه کردن آن، نکات منفی هم دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم. 


نکات مثبت

  • هزینه: کرایه کردن لباس عروس از خریدن آن بسیار ارزان‌تر است و بسیاری از لباس‌ عروس‌های گران‌قیمت را می‌توانید با هزینه‌ی کمی کرایه کنید. به‌علاوه، می‌توانید تور، کفش و جواهرات را هم کرایه و در هزینه‌ها بیشتر صرفه‌جویی کنید و پول پس‌انداز شده را در ماه عسل خرج کنید. 
  • نگهداری: آخرین چیزی که عروس خانم‌ها می‌خواهند نگرانش باشند تمیز کردن و نگهداری از لباس عروس پس از ماه عسل است. اما اگر لباس عروس را کرایه کنید، نیازی نیست نگران نگهداری آن باشید. وقتی کارتان با لباس تمام شد، آن را پس می‌دهید و خودشان آن را تمیز می‌کنند. 
  • فضا: اگر در خانه‌ی جدیدتان فضای زیادی ندارید و نمی‌خواهید قسمتی از آن را به نگه داشتن لباس عروس اختصاص دهید، با کرایه کردن آن می‌توانید این مشکل را حل کنید. 

یکی از نکات منفی کرایه لباس عروس اندازه آن است که غیرقابل تغییر می‌باشد.

نکات منفی

  • مجموعه: مدل لباس عروس‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید معمولا محدود هستند؛ ضمن این‌که ممکن است مدل‌های موجود مربوط به چند سال قبل باشند. 
  • اندازه: در بیشتر موارد نمی‌توانید لباس کرایه‌ای را تغییر دهید و باید یک لباس عروس اندازه‌ی خودتان پیدا کنید. اگر لباس عروس رویاهای‌تان اندازه‌ی تان نباشد، باید یک لباس عروس دیگر پیدا کنید. اگر بتوانید لباس را تغییر دهید، احتمالا باید هزینه‌اش را بپردازید. 
  • مواظبت: در حالی که لازم نیست هزینه‌ی خشکشویی را بپردازید، باید خیلی مواظب لباس عروس کرایه‌ای باشید. اگر به آن آسیبی وارد کنید، باید خسارتش را بپردازید. اگر لباس عروس به قدری آسیب ببیند که ترمیم نشود، باید آن را بخرید.
  • ارزش معنوی: لباس عروس کرایه‌ای هیچ ارزش معنوی ندارد و نمی‌توانید آن را نگه دارید و به شخصی که خیلی دوستش دارید هدیه کنید.

منبع : Lovetoknow