پس از این‌که یک زوج نامزد می‌کنند، غیر از آرزوهای خوب و تبریک، با سوال کی و کجا مواجه می‌شوند. پاسخ دادن به این سوال که مراسم عروسی کی و کجا برگزار خواهد شد، همیشه ساده نیست. آن روزها که زوجین، تنها تالار پذیرایی شهر را برای برگزاری مراسم عروسی انتخاب می‌کردند گذشته است. از آن‌جایی که امروزه گزینه‌های موجود برای انتخاب تالار پذیرایی محدودیت ندارد، زوجین باید قبل از انتخاب محل برگزاری مراسم به نکات زیادی توجه کنند. شاید انتخاب تالار پذیرایی در ظاهر به سادگی پسندیدن آن باشد، اما واقعیت این است که نکات بیشتری در این انتخاب موثر هستند. این‌ها چند قانون ساده هستند که با رعایت‌شان می‌توانید، محلی مناسب برای برگزاری مراسم عروسی انتخاب کنید. 


در وقتی از روز که مراسم عروسی برگزار خواهد شد از تالار دیدن کنید

یکی از قانون‌‌های اصلی انتخاب محل مراسم عروسی، این است که در وقتی از روز که می‌خواهید مراسم عروسی را برگزار کنید از آن‌جا دیدن کنید. اگر 10 صبح از تالار پذیرایی دیدن کنید و مراسم عروسی ساعت 5 بعد از ظهر آغاز شود، تالاری که خواهید دید با تالاری که مراسم عروسی را در آن برگزار خواهید کرد تفاوت زیادی خواهد داشت. همه چیز از نحوه‌ی تابیدن نور خورشید به داخل تالار پذیرایی گرفته تا باد سردی که از جایی می‌وزد، به شما کمک خواهد کرد تالار پذیرایی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید.


دانستن تعداد تقریبی مهمانان به شما کمک می‌کند مساحت فضای مورد نیاز برای مراسم عروسی را تخمین بزنید.

شرایط را در نظر بگیرید

با تمام احساسات و هیجانی که در مراحل اولیه برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی وجود دارد، ممکن است زوجین با دیدن تالار پذیرایی هیجان‌زده شوند و با برگزارکننده‌ مجالس قرارداد ببندند. شاید به‌نظر بدیهی باشد، اما در نظر گرفتن تمام شرایط می‌تواند دردسرهایی که ممکن است برای‌تان پیش بیاید را تا حد زیادی کاهش دهد. همه چیز از تعداد مهمانان گرفته تا فصل و روزی که قرار است مراسم عروسی در آن برگزار شود، باید در انتخاب تالار پذیرایی مد نظر قرار گرفته شود. 

یک سوال مهم: زوجین باید قبل از انتخاب تالار پذیرایی تعداد مهمانان را بدانند یا می‌توانند بعد از انتخاب تالار پذیرایی لیست مهمانان را آماده کنند؟ آماده کردن لیست دقیق مهمانان چند هفته قبل از مراسم عروسی کار ساده‌ای نیست، اما اگر تعداد تقریبی مهمانان را ندانید، نمی‌توانید با اطمینان تالار پذیرایی را انتخاب کنید. یکی از اولین سوالاتی که برگزارکننده‌ مجالس از شما خواهد پرسید، در مورد تعداد مهمانان است. دانستن تعداد تقریبی مهمانان به شما کمک می‌کند مساحت فضای مورد نیاز برای مراسم عروسی را تخمین بزنید.

اکثر زوجین حتما می‌دانند مراسم عروسی‌شان در چه فصلی خواهد بود و این نکته، در انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی تاثیر زیادی دارد. اکثر تالارهای پذیرایی در سایت‌های خود عکس‌‌هایی زیبا از فصل تابستان گذاشته‌اند، پس حتما از آن‌ها بخواهید عکس‌های مراسمی که در فصل‌های دیگر برگزار کرده‌اند را به شما نشان دهند. اگر قصد دارید در فصل زمستان یا پاییز مراسم عروسی را برگزار کنید، سوالاتی از قبیل «آیا تالار پذیرایی تهویه مناسب دارد؟ نورپردازی تالار پذیرایی چگونه است؟» را بپرسید. 

در حالی که مراسم عروسی یکی از خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی افراد است، باید هنگام انتخاب تالار پذیرایی، راحتی مهمانان را نیز در نظر بگیرید. سعی کنید محلی را برای مراسم عروسی انتخاب کنید که دسترسی به آن برای اکثر مهمانان راحت باشد. 


یک باغ رمانتیک، یک محیط شهری یا یک مزرعه‌ی زیبا، همه‌ی این مکان‌ها برای برگزاری مراسم عروسی عالی هستند.

در مورد سبک مراسم تصمیم بگیرید

یک تالار پذیرایی مسقف و مجلل، یک باغ رمانتیک، یک محیط شهری یا یک مزرعه‌ی زیبا، همه‌ی این مکان‌ها برای برگزاری مراسم عروسی عالی هستند. اما اگر مراسم عروسی‌تان سبک خاصی داشته باشد، انتخاب محلی برای برگزاری آن کار ساده‌ای نخواهد بود. در نظر گرفتن سبک مراسم عروسی، به شما در انتخاب تالار پذیرایی کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید مراسم عروسی‌تان سبک مینیمال و مدرن داشته باشد، بهتر است از باغ‌ها و تالارهای خارج شهر صرف‌ نظر کنید. بعضی زوجین فکر می‌کنند نیازی نیست از قبل در مورد سبک مراسم عروسی تصمیم بگیرند، اما این تصمیم بسیار موثری است و اگر بتوانید محلی را برای مراسم عروسی انتخاب کنید که با سبک آن هم‌خوانی داشته باشد، قادر خواهید بود تا حد زیادی در هزینه‌های طراحی دکوراسیون مراسم صرفه‌جویی کنید. 


سوال کنید، سوال کنید و باز هم سوال کنید

آماده کردن لیستی از سوالاتی که در مورد محل برگزاری مراسم دارید مهم است، اما نه به اندازه‌ی پرسیدن سوالات از چند شخص مختلف و مربوط به تالار پذیرایی. بسته به شخصی که از او سوال می‌پرسید و نقشش در تالار پذیرایی، ممکن است پاسخ‌های متفاوتی دریافت کنید. پس مطمئن شوید سوالات‌تان را از همه می‌پرسید، از مدیر کترینگ گرفته تا مدیر تالار پذیرایی. سوالات اصلی که ممکن است به ذهن‌تان نرسند شامل موارد زیر هستند:

هر وقت حس کردید به اندازه‌ی کافی سوال پرسیده‌اید، باز هم سوال بپرسید و از همه چیز یادداشت‌ بردارید.


منبع : Huffingtonpost