ابزارهای طراحی ناخن دیگر فقط به آرایشگاه های حرفه ‌ای اختصاص ندارد؛ چرا که این روزها تقریبا همه طراحی ناخن انجام می دهند. طرح ها و مدل‌های طراحی ناخن آنقدر متنوع هستند که می توانید ناخن‌ های خود را به هرشکلی که می خواهید طراحی کنید. فرقی نمی کند در کار طراحی ناخن تازه کار یا حرفه ای باشید، قطعا از پیدا کردن ابزارهای ساده ای برای طراحی ناخن متعجب خواهید شد. خیلی از این ابزار ها به احتمال زیاد همین الان گوشه و کنار خانه ی شما جا خوش کرده‌اند.

خلال دندان
خلال دندان یکی از ابزار های مورد علاقه ی خیلی ها برای طراحی ناخن است، چون همیشه داخل یک جعبه ی کوچک داخل کابینت هستند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. اگر روی یک طرح کوچک مثل گل یا پروانه کار می کنید، نوک تیز خلال دندان می تواند در در آوردن اندازه ی مناسب کمک زیادی به شما بکند. همچنین می توانید با چرخش و کشیدن خلال دندان روی لاک ناخن الگوهای جالبی خلق کنید.

قلموی کوچک
خیلی وقت‌ها می توان از قلم‌ های نقاشی برای انجام کارهای طراحی ناخن استفاده کرد. اندازه ی این قلم ‌ها برای طراحی ناخن مناسب است و اگر پس از استفاده آن‌ ها را بشویید و بگذارید خشک شوند احتمالا فرزندتان هم از چیزی خبردار نمی شود. از این قلم‌های کوچک برای کشیدن هر نوع طرح و الگویی می توان استفاده کرد. با این قلم‌ ها می توان به دقت مورد نیاز برای کشیدن شکل‌ های کوچک دست یافت.

چسب نواری
نوار چسب روشن به جز کادو کردن استفاده ‌های بیشتری نیز دارد. می توانید روی ناخن تان چسب نواری بزنید و روی قسمت‌هایی که زیر چسب نیستند الگو و طرح بکشید. می توانید برای کشیدن طرح‌های راه راه، زیگ زاگ، هفتی و فرنچ کردن از نوار چسب استفاده کنید.

سنجاق های سر برای کشیدن طرح‌های خال خالی که از طرح‌های پر طرفدار ناخن است عالی هستند.

سنجاق سر
سنجاق های سر برای کشیدن طرح‌های خال خالی که از طرح‌های پر طرفدار ناخن است عالی هستند. نحوه ی کار خیلی ساده است. سر سنجاق را در لاک بزنید و سپس روی ناخن نقطه بگذارید. خوشبختانه سنجاق سر ارزان است، پس می توانید چند تایی داشته باشید تا مجبور نباشید رنگ ‌ها را باهم قاطی کنید. به این ترتیب می توانید به عنوان طراحی ناخن طرح‌ های خال خال و رنگارنگ بکشید.

اسفنج
دفعه بعدی که خواستید اسنفج ظرفشویی بخرید، یک اسفنج اضافه هم به عنوان ابزار طراحی ناخن خریداری کنید. می توانید چند لاک با رنگ ‌های مختلف را روی اسنفج بزنید و اسنفج را روی ناخن خود فشار دهید تا طیفی از رنگ های مختلف روی ناخن شما به وجود بیاید. این یکی از ساده ترین روش ‌های طراحی ناخن است. می توانید اسفنج را پس از استفاده بشویید و مدت‌ها از آن استفاده کنید.

نی
اگر می خواهید لاک را روی ناخن خود پخش کنید نی بهترین ابزار است. یک قطره از لاکی که می خواهید استفاده کنید را روی ناخن بریزید و نی را بدون اینکه با لاک برخورد کند به آن نزدیک کنید. سپس به آرامی در نی فوت کنید تا لاک را جاهایی که می خواهید پخش کنید.

چوب پنبه
از چوب پنبه می توان برای پاک کردن لاک از روی ناخن استفاده کرد. می توانید سر آن را در لاک پاک کن فرو کنید و روی ناخن لاک زده تان بکشید و طراح هایی که می خواهید را به وجود آورید. همچنین می توانید از چوب پنبه برای درست کردن اشتباهات و پاک کردن لاک از روی انگشتان و کنار ناخن ‌ها استفاده کنید.
منبع : Nails