بیشتر خانم‌ها وقتی می‌خواهند به سالن زیبایی بروند و مدل موهای‌شان را عوض کنند هیجان‌زده می‌شوند و اشتباهاتی می‌کنند که روی نتیجه‌ی کار آرایشگر تاثیر می‌گذارد. این اشتباهات بسیار رایج هستند و پیش‌گیری از آن‌ها اصلا کار مشکلی نیست؛ ما تعدادی از اشتباهات رایج در خصوص کوتاه کردن مو را جمع‌آوری کرده‌ایم و شما با آگاهی از آن‌ها، می‌توانید از خراب شدن مدل موی‌تان جلوگیری کنید. 


کوتاه نکردن مو برای مدتی طولانی

مراجعه مرتب به سالن زیبایی ربطی به لوکس بودن ندارد، بلکه باعث می‌شود موهای‌تان با بافت و حجم مناسب رشد کند و همیشه موهایی براق و زیبا داشته باشید. اگر مرتب به سالن زیبایی مراجعه نکنید، مشکلاتی مثل موخوره و خشکی مو برای‌تان پیش می‌آید. پس با مراجعه مرتب به سالن زیبایی سلامت موها را حفظ کنید و مدل مویی که می‌خواهید را داشته باشید. 


رفتن به سالن زیبایی با موی کثیف

همیشه قبل از رفتن به سالن زیبایی خود را آماده کنید و با موهای دم اسبی و کثیف خود را به دست آرایشگر نسپارید. بیشتر آرایشگران می‌خواهند آرایش و ظاهر همیشگی شما را ببینند تا بر اساس آن، موهای‌تان را طوری کوتاه کنند که کامل‌کننده‌ی زیبایی شما باشد. 


برای خشک کردن موهای بلند و پرپشت حتما از کلیپس استفاده کنید.

استفاده نکردن از کلیپس

اگر موهای بلند و پرپشتی دارید، سشوار کشیدن بدون استفاده از کلیپس و برای مدت طولانی باعث می‌شود موهای‌تان خشک شود. گاهی اوقات هم میزان براقی قسمت‌های مختلف مو متفاوت می‌شود یا آسیب‌های دیگر می‌بیند. اگر در خانه موهای‌تان را مدل می‌دهید، همیشه از کلیپس برای جدا کردن موها و تقسیم کردن آن‌ها به قسمت‌های کوچک استفاده کنید تا متمرکز کردن گرمای سشوار روی قسمت‌های مختلف مو و در نتیجه کار شما ساده‌تر شود. اگر عجله دارید، از جلوی موها شروع کنید و بگذارید قسمت‌هایی از پشت مو خود به خود خشک شوند. 


توجه نکردن به ریشه‌ مو

اگر می‌خواهید موهایی پرپشت داشته باشید، به ریشه‌ی موها توجه کنید. موها را به سمت پایین شانه کنید تا ریشه‌ها صاف شوند و سپس با استفاده از محصولات تقویت مو به آن‌ها رسیدگی کنید. قوی شدن ریشه‌‌ها از وارد شدن آسیب‌های جدی به مو جلوگیری می‌کند. 


استفاده از برس‌ نامناسب

برس‌های اندازه‌ی مدیوم تا بزرگ که قسمت دندانه‌دار آن‌ها 5 تا 7 سانتی‌متر طول دارد برای حالت دادن یا صاف کردن موهای بلند مناسب هستند. اگر موهای کوتاهی دارید از برس‌های کوچک‌تر استفاده کنید. 


منبع : Taylorbrooks