فرقی نمی‌کند چند ساعت بخوابید، اگر به صبح زود بیدار شدن عادت نداشته باشید سرحال بیدار شدن غیرممکن است. همین که زنگ ساعت به صدا در می‌آید وسوسه می‌شوید ملحفه را روی سرتان بکشید و در نهایت پس از این‌که موفق می‌شوید خودتان را از تخت بیرون بکشید تا ظهر مثل مرده‌های متحرک رفتار می‌کنید. اما لازم نیست صبح‌ زود بیدار شدن را به یک کابوس وحشتناک تبدیل کنید؛ با استفاده از این نکات ساده می‌توانید صبح‌ها زود و پر از انرژی از خواب بیدار شوید. 


چرت زدن را کنار بگذارید

واقعا از 5 دقیقه بیشتر خوابیدن حس بهتری دارید؟ با رفتن به خواب جادویی و لذت‌بخش و بیدار شدن پس از زمانی کوتاه فقط خودتان را آزار می‌دهید. پس بهتر است وقتی صدای زنگ ساعت را شنیدید؛ بیدار شوید و از تخت بیرون بیایید؛ به این شکل زمان بیشتری خواهید داشت و خودتان را با چرت زدن‌های 5 دقیقه‌ای آزار نمی‌دهید. 


وقتی بیدار می‌شوید از تخت بیرون بیایید

تقریبا همه‌ی ما پس از بیدار شدن 10 دقیقه در تخت می‌مانیم و سری به شبکه‌های اجتماعی می‌زنیم تا چیزی را از دست نداده باشیم. اما هرچه بیشتر در تخت بمانید سخت‌تر می‌توانید از آن خارج شوید، پس بهتر است از تخت بیرون بیایید و پشت میز آشپزخانه موبایل خود را بررسی کنید. 


پیش به‌سوی کافئین

انرژی همیشه به شکل طبیعی تامین نمی‌شود و کافئین می‌تواند نقش محرکی که به آن نیاز دارید را ایفا کند. نوشیدن کمی قهوه پس از بیدار شدن خواب‌آلودگی را برطرف و شما را برای شروع کردن روز آماده می‌کند. 


با خوردن صبحانه می‌توانید مواد مورد نیاز بدن را تامین و صبح را پرانرژی شروع کنید.

صبحانه بخورید

خیلی از مردم ادعا می‌کنند صبح‌ها اشتها ندارند. وقتی خواب هستید بدن انرژی مصرف می‌کند و در حالت گرسنگی قرار می‌گیرد و این گرسنگی ممکن است آنقدر زیاد شود که اشتهای‌تان را کور کند، اما بدن‌تان هم‌چنان به انرژی نیاز دارد. انرژی بدن با مواد غذایی تامین می‌شود و اگر سوخت مورد نیاز آن را فراهم کنید احتمالا صبح‌های پرانرژی‌تری خواهید داشت. 


شب‌ها کربوهیدرات مصرف کنید

اگر قصد کاهش وزن ندارید کمی رژیم غذایی خود را تغییر دهید و شب‌ها مقداری کربوهیدرات مصرف کنید. خوردن یک کاسه پوره‌ی سیب‌زمینی قبل از خواب باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید و صبح هم سرحال بیدار شوید. کربوهیدرات هم‌چنین انرژی بدن که از شب تا صبح نیاز دارد را تامین می‌کند. 


با ورزش کردن خستگی را شکست دهید

وقتی صبح‌ها خسته و کوفته از خواب بیدار می‌شوید احتمالا آخرین چیزی که به ذهن‌تان می‌آید ورزش کردن است. در حالی که نیم‌ ساعت بیشتر خوابیدن وسوسه‌انگیزتر است، ورزش کردن می‌تواند به شما کمک کند سرحال‌تر شوید. قوت بخشیدن به بدن خستگی را از بین می‌برد و اندورفینی که در اثر فعالیت فیزیکی در بدن ترشح می‌شود خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند. 


دلیلی برای بیدار شدن داشته باشید

بی‌برنامه بودن معمولا به تنبلی منجر می‌شود. اگر کاری برای انجام دادن نداشته باشید به انرژی هم نیاز ندارید و احتمالا به خوابیدن ادامه می‌دهید. فرقی نمی‌کند برنامه‌ای داشته باشید یا نه، بیدار شدن و کاری انجام دادن باعث می‌شود خستگی‌تان در برود. حتی اگر بیرون بروید و کمی هوای تازه بخورید هم صبحی پرانرژی و پرنشاط خواهید داشت.


منبع : Careergirldaily