کسانی که با موی خیس از خانه بیرون می‌آیند این کار را برای این‌که موهای‌شان خوش حالت شود انجام نمی‌دهند. حالت دادن مو پس از شسته شدن کار آسانی نیست و برای انجام این کار به کمی استراتژی نیاز است. خوشبختانه این کار شدنی است و اگر اشتباهات رایج را مرتکب نشوید می‌توانید پس از حمام هم موهایی خوش حالت داشته باشید. 


می‌گذارید مو خودش خشک شود

اگر می‌خواهید موها پس از خشک شدن کمی به‌هم‌ریخته باشند آن‌ها را در چند ردیف با کش ببندید و بگذارید خشک شوند. وقتی کش‌ها را باز می‌کنید موها بافت پیدا کرده‌اند و مواج شده‌اند. بافتن یا با کش بستن مو روش خوبی برای حالت دادن به موهای خیس است، اما باید دقت داشته باشید که موهای زیادی را با هم دسته نکنید چون خشک نمی‌شوند. 


از هیچ حالت‌دهنده‌ای استفاده نمی‌کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می‌شوند این است که وقتی می‌خواهند موهای‌شان در هوای آزاد خشک شود هیچ حالت‌دهنده‌ای استفاده نمی‌کنند. اگر موهای فر دارید و پس از خشک شدن وز می‌شوند، از حالت‌دهنده‌ای استفاده کنید که موها را کمی نرم کند. اگر می‌خواهید موهای‌تان صاف خشک شوند، کمی ژل مو بزنید تا وزن موها بیشتر شود و وقتی کاملا خشک شد شانه بزنید تا موها کمی از هم باز شوند.



زیادی از حالت‌دهنده استفاده می‌کنید

استفاده زیادی از ژل، کرم یا موس موها را کدر و چرب می‌کند. اگر موهایی خشک دارید، یک محصول خوب و مناسب را برای خود انتخاب کنید. 


با موی خیس می‌خوابید

درست است با این‌کار در وقت صرفه‌جویی می‌کنید اما به موها هم آسیب می‌زنید. خانم‌ها سعی می‌کنند با شستن مو قبل از خواب در وقت صرفه‌جویی کنند اما موی خیس بیشتر آسیب‌پذیر است و ترکیب بالشت و چرخیدن و غلت زدن فشار زیادی روی آن وارد می‌کند و به گره خوردن و شکستن موها منجر می‌شود.



با حوله خشن رفتار می‌کنید

کشیدن حوله روی سر به‌نظر موثرترین روش برای خشک کردن مو است اما با انجام این کار به موها آسیب وارد می‌کنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که خانم‌ها مرتکب می‌شوند کشیدن حوله روی موها است. با انجام این کار اصطکاک به‌وجود می‌آید که ممکن است به شکستن یا وز شدن موها منجر شود. به‌جای این‌که حوله را محکم روی موها بکشید با استفاده از آن آب موها را بگیرید.



فرق‌ موهای‌تان را تغییر نمی‌دهید

اگر می‌خواهید بگذارید موها خودبه‌خود خشک شوند حتما باید فرق‌ موهای‌تان را تغییر دهید. موی بلند و خیس سنگین است و هنگامی‌که خشک می‌شود به ریشه‌های مو فشار وارد می‌کند. با کمی موس یا اسپری حالت‌دهنده ریشه‌های مو را ماساژ دهید و سپس فرق سر را به طرف مخالف باز کنید. وقتی سرتان خشک شد فرق موها را به حالت همیشگی بازگردانید. 


ریشه‌ها را فراموش می‌کنید

بیشتر خانم‌ها بیشتر به ساقه‌های مو توجه می‌کنند اما با کمی وقت صرف کردن برای ریشه‌ها می‌توانید کاری کنید موها حالت زیبایی داشته باشند. می‌توانید برای جلوگیری از صاف شدن ریشه‌های مو وقتی هنوز خیس است به آن مواد حالت‌دهنده بزنید، سرتان را به سمت پایین خم کنید و با استفاده از انگشتان ریشه‌های مو را از هم باز کنید. سپس می‌توانید مو را در همان حالت رها کنید یا بالای سر جمع کنید و ببندید تا خشک شود.


منبع : Prevention