اگر تا به حال از کلاس‌های زبان لذت می‌برد‌ه‌اید حتما می‌دانید هیجان یادگیری زبان، چقدر رضایت‌بخش است. اما اگر این تجربه را نداشته‌اید وقتش رسیده دست به کار شوید. اگر در آموزشگاه زبان موقعیت‌هایی برای‌تان پیش می‌آید که احساس راحتی نمی‌کنید و به یادگیری زبان انگلیسی به‌جای یک فعالیت لذت‌بخش مثل یک وظیفه نگاه می‌کنید، به خواندن ادامه دهید چون ممکن است نکاتی پیدا کنید که در مسیر یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کند. 


بخوانید

تا جایی که می‌توانید متون انگلیسی بخوانید. فرقی نمی‌کند داستان کودکان باشد یا ادبیات جدی، اما اگر می‌خواهید پیشرفت کنید بهتر است متون چالش‌ برانگیز را انتخاب کنید. پس سری به کتابخانه‌ی محله‌تان بزنید یا از اینترنت استفاده کنید.


خود را در زبان غرق کنید

درک فرهنگ انگلیسی یا آمریکایی می‌توانید قسمتی از فرایند یادگیری زبان باشد. اگر درکی از رسوم، الگوهای رفتاری، کتاب‌ها و اشعار انگلیسی داشته باشید، فهمیدن و به خاطر سپردن بسیاری از اصطلاحات و کلمات آسان‌تر می‌شود. درک کردن یک داستان کوتاه، شعر یا رمان انگلیسی واقعا لذت‌بخش است. 


نوشتن متن مورد علاقه و نظر دادن در بلاگ‌های مختلف به زبان انگلیسی می تواند در یادگیری زبان موثر باشد.

به اشتراک بگذارید

شاید بپرسید کجا و کی، برای شروع می‌توانید بلاگ شخصی خود را درست کنید و در مورد سرگرمی‌ها، مسافرت‌ها یا هرچیزی که مورد علاقه‌ی‌تان است به انگلیسی بنویسید. اگر به نوشتن علاقه‌‌ای ندارید می‌توانید بلاگ‌های دیگران را بخوانید و اگر دوست دارید در مورد متون آن‌ها نظر بنویسید. هم‌چنین می‌توانید گروه‌های اینترنتی آموزش زبان را پیدا کنید و با آن‌ها در مورد ایده‌ها، افکار و عقایدتان صحبت کنید. 


جسارت داشته باشید

معمولا این سخت‌ترین قسمت یادگیری زبان است اما باید کنترل خودتان را به دست بگیرید. اگر در موقعیتی بودید که می‌توانستید از زبان انگلیسی استفاده کنید حتما این کار را انجام دهید. باید به ترس از اشتباه کردن غلبه کنید و از دوست خود بخواهید شما را تصحیح کند. پس وقتی به کشوری انگلیسی زبان سفر یا با خارجی‌ها ملاقات می‌کنید، فرصت انگلیسی صحبت کردن را از دست ندهید. 


آرام باشید

هیچ وقت قدرت آرامش را دست کم نگیرید. اگر خسته هستید نیازی نیست خود را مجبور به مطالعه کردن کنید. می‌توانید موسیقی گوش کنید، فیلم ببیند یا یک کتاب صوتی گوش کنید و به شیوه‌های ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر زبان را یاد بگیرید. 


منبع : Myenglishteacher