این روز‌ها موی فر طرفداران زیادی پیدا کرده و این برای خانم‌هایی که موی فر یا مجعد دارند خبر خوشحال کننده‌ای است. موی فر جذاب و زیباست اما نگهداری و مدل دادن به آن بسیار مشکل است چون معمولا خشک است، بیشتر مو خوره می‌گیرد و می‌شکند و به راحتی به‌ هم‌ ریخته می‌شود. این نکات را رعایت کنید تا موهای فرتان نسوزند، وز نشوند و همیشه خوش‌ حالت باشند. 


بیشتر از هفته‌ای دوبار موها را شامپو نزنید

روغن‌های طبیعی که از پوست سر ترشح می‌شوند به راحتی نمی‌توانند مسیر خود را روی موهای فر طی کنند و به ساقه‌ها برسند. به همین دلیل است که موی فر بیشتر از موی صاف خشک می‌شود. سعی کنید از شامپوهای مخصوص موی فر یا آسیب‌دیده برای شست و شو استفاده کنید. می‌توانید پس از یک بار شامپو زدن وسط موها تا پایین آن‌ها را به نرم کننده آغشته کنید. 


با استفاده از مرطوب کننده گره‌ها را باز کنید

پس از این که کف را کاملا از موهای خود پاک کردید از مرطوب کننده استفاده کنید و موها را شانه بزنید. بهتر است از مرطوب کننده‌هایی که تاثیر حالت دهنده‌ی  ژل و مرطوب کننده‌ی کرم را ترکیب کرده‌اند استفاده کنید. 


ماهی دوبار موها را کراتینه کنید

بیشتر خانم‌هایی که موی فر دارند این کار را انجام نمی‌دهند اما موی فر به راحتی خشک می‌شود و این باعث می‌شود از حالت عادی هم وزتر باشد. بهتر است ماهی دوبار موها را کراتینه کنید و بگذارید ماده‌ی تقویت کننده 10 تا 15 دقیقه روی سرتان بماند. اگر می‌خواهید تاثیر بیشتری داشته باشد این کار را شب‌ها انجام دهید.


برای جلوگیری از آسیب دیدگی و خشک شدن بیشتر موهای فر، مرتب به آرایشگاه بروید.

مرتب به آرایشگاه مراجعه کنید

اصلاح و مرتب کردن مو و  مراجعه به آرایشگاه می‌تواند خسته کننده باشد اما بهتر است هر سه ماه یک بار موهای خود را اصلاح و نوک گیری کنید تا قسمت‌های خشک و آسیب‌دیده از موها جدا شوند. این که چطور موها را اصلاح می‌کنید اهمیت زیادی دارد. در حالت ایده‌آل نباید به موهای نمدار قیچی زد. وقتی مو خیس می‌شود وزنش افزایش می‌یابد و اگر در این حالت قیچی بخورد بیش از حد مورد نظر کوتاه می‌شود و موها بیش از آنچه انتظارش را داشتید کوتاه می‌شود. 


برای شنا کردن و آفتاب گرفتن خود را آماده کنید

گرما و رطوبت موی فر را وزتر می‌کنند اما اگر آب دریا، شن و باد را هم به آن‌ها اضافه کنید باید با گره‌های باز نشدنی دست و پنجه نرم کنید. برای این که موهای فرتان در استخر  یا ساحل گره‌های وحشتناک نخورند بهتر است از نرم کننده استفاده کنید و موهای خود را شل ببندید. 


از شانه‌های نوک تیز استفاده نکنید

استفاده از شانه‌های نوک تیز موهای فر را در معرض شکستگی قرار می‌دهند. از برس کشیدن هم خودداری کنید چون فر موها را باز می‌کند و باعث می‌شود وزتر شوند. اگر می‌خواهید گره‌ی موها را باز کنید از یک شانه‌ی نوک پهن استفاده کنید یا با انگشتان خود گره‌ها را باز کنید. 


از سشوار‌هایی که پخش کننده‌ی الکتریسیته ندارند استفاده نکنید

در حالت ایده‌آل پس از شست و شوی موها باید از حالت دهنده،  نرم کننده یا مواد مخصوص موهای فر و خشک استفاده کنید. سپس موها را شانه بزنید و بگذارید خشک شوند. به این شکل موها کمتر وز می‌شوند و در هوا پخش نمی‌شوند و فر موها شکل طبیعی‌تری به خود می‌گیرد. دست خود را به آرامی روی موها بکشید تا فر بیشتر شود. اگر وقت ندارید، سشوار را روی ضعیف‌ترین حالت قرار دهید و حتما از پخش کننده‌ی الکتریسیته استفاده کنید. به این شکل فر مو شکل خود را حفظ می‌کند و کمتر وز می‌شود. 


منبع : Prevention