کمتر از یک ماه تا شروع بازی‌های المپیک 2016 ریو باقی مانده و ریو دو ژانیرو برای میزبانی از هزاران گردشگر از کشورهای دیگر آماده می‌شود. ما با گردشگرانی از آلمان، اسکاتلند و ایالت متحده صحبت کردیم و به‌نظر می‌رسد یکی از مکان‌هایی که این روزها نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده میدان پراکا موا است. این میدان تاریخی که در منطقه‌ی ساحلی بازسازی شده قرار دارد به یک مکان فرهنگی، محل استراحت و جاذبه‌ی گردشگری جدید تبدیل شده و روزانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. 

زوج‌های جوان، خانواده‌ها، علاقه‌مندان به ورزش، عاشقان آفتاب و علاقه‌مندان به موسیقی هر کدام به‌‌دنبال چیز خاصی به این مکان می‌آیند و البته همه، چیزی که به‌دنبالش هستند را پیدا می‌کنند. 

پراکا موا سمبل تغییراتی است که به‌خاطر المپیک 2016 ریو در شهر ایجاد شده است. دو موزه‌ی فوق‌العاده در این میدان واقع شده‌اند؛ موزه‌ی هنر ریو و موزه‌ی آینده که توسط معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است. موسیقی زنده، اجراهای خیابانی، ماشین‌های غذا فروشی، بازارهای هنری و صنایع دستی و البته ساحل گوانابارا می‌توانند یک روز یا شب خوب را برای شما رقم بزنند. 

در طول بازی‌های المپیک 2016 ریو تمام منطقه‌ی ساحلی به مکانی مخصوص سرگرمی و خوش‌گذرانی تبدیل می‌شود. در این منطقه‌ صفحه‌های نمایش بزرگ هم تعبیه می‌شود که در آن‌ها رویدادهای المپیک 2016 ریو نمایش داده می‌شوند. هم‌چنین خواننده‌های برزیل و کشورهای دیگر در این مناطق اجرا خواهند داشت و آتش‌بازی و بازی با نور هم جزو برنامه‌های سرگرم کننده هستند. حتی یک بالن بزرگ هم در نظر گرفته شده که مسافران را تا ارتفاع 150 متری بالا می‌رود تا بتوانند منظره‌هایی خیره‌کننده از یکی از زیباترین شهرهای دنیا ببینند. 


منبع : Rio2016