عباس کیارستمی، که با فیلم «طعم گیلاس» برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی فیلم کن شده بود، روز یکشنبه در سن 76 سالگی در پاریس درگذشت. عباس کیارستمی هفته‌ی پیش برای درمان سرطان به پاریس رفته بود. 

او در دوران چهل ساله‌ی فعالیت حرفه‌ای خود فیلم‌نامه‌های زیادی نوشت و فیلم‌های زیادی را کارگردانی کرد. فیلم «طعم گیلاس»، برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی فیلم کن، داستان مردی را روایت می‌کند که به‌دنبال کسی است که پس از خودکشی‌اش او را دفن کند. عباس کیارستمی هم‌چنین فیلم «کپی برابر اصل» را با بازی ژولیت بینوش کارگردانی کرده است. او هفته‌ی پیش همراه 283 نفر دیگر به آکادمی هنرها و علوم سینمایی دعوت شده بود. 

این فیلم‌ساز در سال 2014 در نیویورک گفته بود طعم گیلاس تنها فیلمی است که پس از ساختنش هنوز تماشایش نکرده. به گفته‌ی او این فیلم عباس کیارستمی را به دوره‌ای از زندگی‌اش می‌برد که علاقه ندارد در موردش فکر کند. اکران این فیلم در ایران به دلیل تشویق کردن مخاطب به خودکشی ممنوع شده بود، اما به گفته‌ی عباس کیارستمی «این فیلم در حقیقت مخاطب را به زندگی کردن تشویق می‌کند.»

«کلوز آپ» یکی دیگر از فیلم‌های عباس کیارستمی است که داستان واقعی مردی را روایت می‌کند که خانواده‌ای را گول می‌زند و کاری می‌کند باور کنند قرار است بازیگران یک فیلم سینمایی باشند. فیلم دیگر او «خانه‌ی دوست کجاست» داستان پسری را روایت می‌کند که می‌خواهد دفتر مشق دوستش را به خانه‌ی او برساند. 


عباس کیارستمی کارگردان فیلم باد ما را خواهد برد در پاریس درگذشت.

«باد ما را خواهد برد» که در سال 2000 ساخته شد، خبرنگارانی را دنبال می‌کند که برای نوشتن در مورد مرگ پیر زنی به روستایی سفر می‌کنند؛ اما زن زنده می‌ماند و خبرنگاران وقت پیدا می‌کنند زیبایی‌های زندگی روستایی را درک کنند. عباس کیارستمی در سال 2002 فیلم دیگری به نام «ده» ساخت که مکالمات یک راننده تاکسی زن با مسافران‌شان را به تصویر می‌کشد. در مورد این فیلم‌ نقدهای بسیار خوبی نوشته شد و نقاد سینما راجر ابرت در مورد آن نوشت «از درک بزرگی کار عباس کیارستمی ناتوانم، فیلم‌های او بیشتر از این‌که برای تماشا کردن باشند برای نقد کردن هستند؛ نقدهای فیلم‌های عباس کیارستمی بهتر از خود او منظورش را می‌رسانند.»

در «کپی برابر اصل»، ژولیت بینوش نقش زنی فرانسوی را بازی می‌کند که برای اولین بار با یک نویسنده‌ی انگلیسی قرار دارد. رابطه‌ی این دو به‌سرعت بالا می‌گیرد و این باعث می‌شود مخاطب تصور کند آن‌ها از قبل یکدیگر را می‌شناخته‌اند یا زن و شوهر بوده‌اند. 

عباس کیارستمی دو پسر به نام‌های احمد و بهمن دارد که در حوزه‌ی چند رسانه‌ای و مستند‌سازی فعال هستند.