فوق ستاره‌ی ورزش دو و میدانی جامائیکا یوسین بولت، مجبور شد به‌خاطر آسیب‌دیدگی از مسابقات انتخابی المپیک کشورش کنار بکشد؛ البته کنار کشیدن او به این معنی نیست که در المپیک 2016 ریو حضور نخواهد داشت. او قصد دارد در این مسابقات از طلای دوهای 100 متر، 200 متر و 400 متر که در المپیک‌های پکن و لندن کسب کرده دفاع کند. 

طبق سیاست مسابقات انتخابی جامائیکا هر تیم می‌تواند یک فرد آسیب‌دیده داشته باشد و تیم بولت در مرحله‌ی نیمه نهایی او را آسیب‌دیده اعلام کرد. بولت به دلیل آسیب‌دیدگی در ماهیچه‌های پشت استخوان ران نتوانست در مرحله‌ی نیمه‌نهایی شرکت کند. مدیر برنامه‌های بولت این خبر را تایید کرده و گفته «بولت به‌خاطر آسیب‌دیدگی نمی‌تواند این مسابقات را ادامه دهد.»

فوق ستاره‌ی ورزش دو و میدانی در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرده که برای بهبود وضعیت جسمی‌اش قرار است در این ماه در لندن جلسه‌ای با پزشکان تشکیل دهد. رکورد دوی 100 متر امسال بولت دومین رکورد سریع بوده و او قصد دارد سومین سهمیه‌ی المپیک جامائیکا را از آن خود کند. او با زمان 10.04 ثانیه توانست دور اول نیمه‌نهایی را برنده شود و قرار بود در فینال با یوهان بلیک که نیمه‌نهایی را با زمان 9.95 ثانیه برنده شده بود رقابت کند. بلیک توانست فینال را با زمان 9.95 برنده شود و نفر دوم یعنی نیکل آشمئاده فقط 0.01 ثانیه با او فاصله داشت. 


منبع : Rio2016