دفعه‌ی بعدی که برای مانیکور و پدیکور به یک سالن زیبایی رفتید، به اطراف خود خوب دقت کنید تا از پرداخت هزینه‌ی زیاد طراحی ناخن پشیمان نشوید. در یک سالن زیبایی نامناسب احتمال آسیب‌ دیدن ناخن، طراحی‌های بی‌کیفیت و به وجود آمدن مشکلات پوستی زیاد است. به‌علاوه همه‌ می‌دانیم که ناخن از بخش‌های حساس بدن است و در زیبایی دست‌ها هم تاثیر زیادی دارد و هیچ‌کس دوست ندارند کوچک‌ترین اتفاقی برای ناخن‌هایش بیافتد. اگر به سالن زیبایی جدیدی رفتید و با علائم و نشانه‌های زیر روبه‌رو شدید، به‌سرعت آن‌جا را ترک کنید.


نداشتن جواز و گواهی

علاوه بر رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی، اولین و مهم‌ترین نکته‌‌ در مورد سالن زیبایی این است که سالن زیبایی دارای جواز  باشد و متخصصان مانیکور، پدیکور، طراحی ناخن، کاشت ناخن و دیگر خدمات نیز دارای گواهی یا دیپلم‌ مربوطه باشند. سالن‌های زیبایی موظف هستند که جواز و دیپلم‌های تخصصی خود را جایی روی دیوار نصب کنند که مشتریان به‌راحتی آن‌ها را ببینند. معمولا جواز و دیپلم‌های تخصصی را کنار صندوق یا کنار میز  کار آرایشگران روی دیوار نصب می‌کنند. فقط یک نگاه سریع و کوتاه به آن‌ها نیاندازید و دقت کنید جواز هنوز اعتبار داشته باشد و ببینید برای چه کسی صادر شده است. حواس‌تان باشد تعداد ناخن کارها با تعداد دیپلم‌های روی دیوار یکسان باشد.


برای ثابت نگه داشتن مشتریان ناخن باید توجه ویژه ای به تمیز بودن وان شستشوی پدیکور داشته باشید.

عدم نظافت وان شستشوی پدیکور

خطرناک‌ترین قسمت سالن زیبایی برای طراحی ناخن وان شستشوی پدیکور است. مطمئنا همه‌ی مشتریان می‌خواهند انگشتان پای خود را در یک وان شستشوی استریلیزه‌ بگذارند چون دقیقا در این همین قسمت است که احتمال ابتلا به عفونت یا قارچ‌های پوستی وجود دارد. بخش وان شستشو و جای دست‌ها باید خشک شده باشند و درون آن‌ها نیز  باید بعد از هر پدیکور با مواد مخصوص ضد عفونی شود. روی صندلی‌ها باید همیشه تمیز نگه داشته شود و برای هر مشتری روکش جدیدی استفاده شود.


بوی بد

بوی بد مونومر اکریلیک در فضای سالن زیبایی گویای فقدان تهویه‌ی مناسب و بیانگر این است که هرچه سریع‌تر باید آن‌جا را ترک کنید. سالن‌های باکیفیت همیشه هوای مطبوع و تمیز را در اولویت قرار می‌دهند و از سیستم‌های تهویه‌ای استفاده می‌کنند که با کمک فن‌های قوی هوا را در محیط به گردش درمی‌آورند. در بعضی سالن‌های زیبایی گاهی اوقات پنجره‌ راهم باز می‌کنند تا اکسیژن پاک وارد محیط شود و بخارهای زننده و ناخوشایند مواد آرایشی و هوای راکد بیرون رود. تنفس هوایی که آغشته به گازهای ناشی از محصولات طراحی ناخن باشد می‌تواند به سردرد یا سرگیجه و تهوع منجر شود.


آلودگی و کثیفی

اگر کف سالن کثیف است، وسایل کار با اشعه‌ی فرابنفش استریلیزه نمی‌شوند، از وسایل یک‌بارمصرف استفاده نمی‌کنند، بخش مانیکور نظافت نمی‌شود یا سرویس بهداشتی نامرتب و کثیف است، برگشتن به آن سالن زیبایی را فراموش کنید. یکی دیگر از نشانه‌ها می‌تواند مجلات مچاله، قدیمی و کثیف باشد که روی میز و پیشخوان پخش‌ شده‌اند. کارکنان سالن زیبایی باید در اتاق دیگر استراحت کنند و نباید غذای خود را در محیط طراحی ناخن صرف کنند. نشانه‌ی دیگر می‌تواند در استفاده متخصصان خدمات ناخن از دستکش و ماسک نمود پیدا کند. این کارها فقط برای سلامتی شما نیست، بلکه کارکنان که در طول روز مداوم در تماس با لاک، الکل‌های پاک‌کننده، چسب‌، ژل‌ و دیگر محصولات شیمیایی سمی هستند نیز با پیروی از نکات بهداشتی می‌توانند سلامت خود را تضمین کنند.


یک متخصص مانیکور و طراح ناخن باید نسبت به تمیز بودن و به روز بودن لاک‌ها حساسیت نشان دهد.

لاک‌های کثیف

لاک‌های کثیف می‌توانند نشانه‌ی این باشند که شیشه‌های لاک خالی با لاک‌های مشکوک و بی‌نام ‌و نشان پر می‌شوند. گرچه که امکان دارد یک متخصص خوب مانیکور گاهی اوقات از استون برای رقیق کردن لاک استفاده کند، ولی این کار نباید دائما در سالن زیبایی تکرار شود. اگر سالن زیبایی از محصولات قدیمی یا منقضی استفاده کند، لاک روی ناخن‌تان خیلی زود حباب می‌دهد، رد می‌اندازد یا ور می‌آید. این امر هم‌چنین می‌تواند حاکی از بهداشتی نبودن سالن زیبایی باشد.


جو ناخوشایند

اگر با جو سالن زیبایی مشکل دارید، سروصدا زیاد است، تمیز نیست یا سردتان می‌شود، کارکنان خون‌گرم و دوستانه رفتار نمی‌کنند و همیشه در عجله یا برانگیخته و عصبی هستند، چندان به رضایت مشتری و انجام کار خوب توجه ندارند، به ندای قلب‌تان گوش کنید و خیلی راحت آن سالن زیبایی را ترک کنید.


منبع : Prevention