اگر می‌خواهید پرستار کودک شوید بهتر است با داشتن مجموعه‌ای از مهارت‌ها، حرفه‌ای بودن خود را به خانواده‌ها ثابت کنید. در این صورت می‌توانید خانواده‌ها را شیفته‌ی خدمات بی‌نظیر خود کنید و به آن‌ها نشان دهید دقیقا همانی هستید که انتظار دارند. بدین منظور با پرستاران کودک و خانواده‌ها مصاحبه‌ای داشتیم که به ما در کامل کردن اطلاعات درباره‌ی مهارت‌ها و توانایی‌های ضروری که یک پرستار  کودک باید داشته باشد کمک کنند. این مهارت‌ها در واقع به استعداد شما مربوط می‌شوند و فراتر از مسولیت‌های سنتی یک پرستار کودک می‌باشند، از این رو داشتن چنین مهارت‌هایی شما را از خیل جمعیت پرستارانی که به دنبال موقعیت شغلی هستند متمایز می‌کنند. مهارت ضروری برای پرستاران کودک که خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد:

خلق فعالیت‌های جذاب 

بین پرستاری که هیچ فعالیت جذابی برای کودکان انجام نمی‌دهد و پرستاری که کودکان را دائما درگیر فعالیت‌های جذاب و گوناگون می‌کند تفاوت زیادی وجود دارد. خانواده‌ها از یک پرستار کودک بیشتر از مراقبت و امنیت، خوش رفتاری با کودکان‌شان را انتظار دارند. آن‌ها پرستارانی می‌خواهند که در روزهای بارانی و برای اوقاتی که کودکان در تابستان حوصله‌شان سر می‌رود برنامه‌ها و فعالیت‌هایی داشته باشند. خانواده‌ها دوست دارند مطمئن باشند که کودکان‌شان اوقات خوش و سرگرم کننده‌ای با شما دارند.

سوالات مفید بپرسید

هرکسی می‌تواند پاسخگوی سوالات والدین باشد ولی یک پرستار کودک خوب سوالات متفکرانه می‌پرسد. همیشه در دیدار با والدین برای پذیرفتن کار، از آن‌ها سوالات به جا و مفید بپرسید. برای خانواده‌ها علاوه بر طرز برخورد و ارتباط برای‌شان اهمیت دارد . سوالاتی که پرستاران از خانواده‌ها می‌پرسند نیز مهم هستند. وی عنوان می‌کند که لازم است پرستاران در دیدار خود با والدین فراتر از موضوع ساعات کاری صحبت کنند و با سوال پرسیدن درباره‌ی ارزش‌های خانواده و کودکان تجربه خود را به والدین نشان دهند.

لازم است پرستار کودک حین برخورد با مشکلات موضع جدی خود را حفظ کند.

خلاقیت داشته باشید

پرستارانی که در تمامی کارهای خود خلاقیت به خرج می‌دهند، نزد والدین پرطرفدارترند. حتی در وقت غذا خوردن، نظافت و یا لباس پوشیدن می‌توان با کمی خلاقیت لحظات خوشی را برای کودکان به وجود آورد و آن‌ها را به بهترین و موثرترین نحو ممکن تشویق کرد. والدین هم از دیدن این‌که چگونه کودکان‌شان در حین انجام کار‌های روزمره خود شاد هستند و با ذوق کارهای‌شان را انجام می‌دهند بسیار خرسند خواهند بود. 

موضع خود را حفظ کنید 

لازم است پرستار کودک حین برخورد با مشکلات موضع جدی خود را حفظ کند. پرستار کودک باید هنگام برخورد با مشکل موضع خود را حفظ کنند، زیرا با این کار سطح بلوغ فکری و تجربه‌ی خود را نشان خواهند داد که خانواده‌ها در استخدام هر پرستاری به دنبال آن می‌گردند. مهربان و دلسوز بودن نباید بر جدی بودن شما در برخی مسایل غلبه کند. خانواده‌ها نمی‌خواهند که کودکان‌شان بدانند می‌توانند آن‌ها را با گریه و زاری مجبور کنند خواسته های‌شان را برآورده کنند.  

حلال مشکلات باشید نه تماشاچی

مشاجره بین کودکان امری اجتناب ناپذیر است به ویژه اگر تعدادشان زیاد باشد. برای یکپرستار کودک راه حل اولیه این است که وارد عمل شود و به مشاجره پایان دهد. ولی روش‌های مفید بسیار دیگری وجود دارند که در رسیدگی به این وضعیت تاثیر دارند. خانواده‌ها از این‌که نه تنها شما به این وضعیت پایان می‌دهید بلکه از بروز مجدد آن جلوگیری می‌کنید رضایت بسیار بیشتری خواهند داشت و از شما تشکر خواهند کرد. 

آموزش همیشگی

در هر فضای کاری مدیران دوست دارند ببینند کارمندان‌شان از وقت خود بهترین استفاده را می‌کنند تا از طریق تحقیق و آموزش خود را ارتقا دهند. این وضعیت درباره‌ی والدین نیز صادق است و آن‌ها دوست دارند ببینند پرستار کودک تشنه‌ی یادگیری روش‌های به روز است تا خود را به یک پرستار کودک حرفه‌ای تبدیل کند. پرستار کودک این‌چنینی شانس بیشتری برای استخدام شدن برای دوره‌های متوالی و حفظ رضایت خانواده‌ها را دارد.  

توانایی ارتباط برقرار کردن پرستار کودک با فرزندان و والدین یکی از با ارزش‌ترین مهارت‌ها است.

توانایی ارتباط برقرار کردن

شاید فکر کنید که مراقبت مسئولانه و عاشقانه از کودکان برای جلب توجه والدین و انجام وظایف یک پرستار کودک کافی است، ولی اگر نتوانید با آن‌ها و خانواده‌های‌شان ارتباط برقرار کنید با مشکل روبه رو خواهید شد. توانایی ارتباط برقرار کردن پرستار کودک با فرزندان و والدین یکی از با ارزش‌ترین مهارت‌هایی است که یک پرستار کودک می‌تواند داشته باشد. با سوال پرسیدن نشان دهید که سبک زندگی آن خانواده برای شما اهمیت دارد. علایق و تمایلات‌شان را بشناسید و خواسته‌های خود را نیز عنوان کنید. برقراری ارتباط شخصی برای تحقق بخشیدن به آشنایی کافی و عمیق شما را در خانواده محبوب‌تر خواهد کرد.

توانایی حمایت از ارزش‌ها و ساختار خانواده 

هر شخصی سبک زندگی و ارزش‌های خاص خود را برای زندگی دارد، ولی والدین می‌خواهند دریابند که آیا عقاید و سبک زندگی پرستار کودک با آن‌ها جور در می‌آید که کودکان دچار تناقض نشوند یا خیر. از این رو لازم است به آن‌ها نشان دهید که شما ساختار و ارزش‌هایی که خانواده‌ها برقرار کرده‌اند را حفظ خواهید کرد. برای خانواده‌ها یافتن پرستاری که اصولش با نیازها، ساختار و عقاید آن‌ها منطبق باشد بسیار مهم است. 

فهم خود از تربیت کودکان را ارتقا دهید

خانواده‌ها کسی را می‌خواهند که به تربیت و بار آوردن شخصیت کودکان‌شان کمک کند.  هم والدین و هم پرستاران اذعان داشتند که آگاهی از تربیت اولیه کودکان عامل بسیار ضروری و مهمی است. تجربه دارای اهمیت بالایی است ولی آموزش  و کسب آگاهی در چگونگی و زمان مناسب تربیت کودکان از لحاظ اجتماعی و روانشناسی به شما کمک خواهد کرد. خانواده‌ها به دنبال کسی هستند که به تربیت و بار آوردن شخصیت کودکان‌شان کمک کند. کسی که تحصیل کرده باشد در فهم گام‌هایی که کودک برای رشد و تکوین شخصیت خود برمی‌دارد تواناتر عمل خواهد کرد و واکنش صحیح‌تری نسبت به آن‌ها خواهد داشت.

منبع : Rasmussen