وقتی که قصد داری یک ایمپلنتولوژیست برای کاشت دندان یا ایمپلنت انتخاب کنید دوست نخواهید داشت که هر ایمپلنتولوژیستی را انتخاب کنید. فرآیند قرار دادن ایمپلنت‌‌های دندانی در دهان به تجربه و مهارت بسیار بالایی نیاز خواهد داشت تا به بهترین شکل ممکن انجام شود. ممکن است یک ایمپلنتولوژیست تنها در زمینه‌ی ارائه‌ی مشاوره و مکان یابی مناسب و دقیق محل کاشت ایمپلنت و همچنین کمک به بازسازی بافت‌های اطراف آن تخصص داشته باشد و جراحی و کاشت واقعی و عملی ایمپلنت توسط ایمپلنتولوژیست دیگری انجام شود. به هر ترتیب باید ایمپلنتولوژیست خود را با دقت کامل و جستجوی مناسب پیدا کنید. وقتی که یک ایمپلنت دندانی توسط یک جراح دندان یا ایمپلنتولوژیست ماهر و باتجربه در دهان شما قرار گیرد و بهداشت دهانی خود بعد از این فرآیند را به خوبی رعایت کنید می‌توانید سال‌های سال و حتی تا آخر عمر از ایمپلنت‌های دندانی خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
با چنین سرمایه گذاری بزرگی که بر روی خنده‌ی خود در آینده انجام می‌دهید باید مطمئن شوید که این کار را به شخصی می‌سپارید که به او اطمینان کامل داشته و می‌دانید که وی از مهارت و تجربه‌ی کافی و وافی برخوردار است. قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی در دهان یک تخصص محسوب نخواهد شد بنابراین وقتی که یک ایمپلنتولوژیست را برای این کار انتخاب می‌کنید باید از میزان مهارت و تجربه‌ای که دارند و آموزشی که در این زمینه دیده اند اطلاعات کافی داشته باشید.
وقتی که دنبال یک ایمپلنتولوژیست خوب و مطمئن هستید باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:
•چه مدت است که ایمپلنتولوژیست مورد نظر در کاشت ایمپلنت‌های دندانی فعالیت دارد؟
ایمپلنتولوژیست مورد نظر در حوزه‌ی کاشت ایمپلنت‌های دندانی چقدر آموزش دیده است؟ 
•چه تعداد از بیمارانی که به وی مراجعه کرده‌اند از نتیجه‌ی کار وی رضایت داشته و فرآیند کاشت ایمپلنت دندانی در آن‌ها با موفقیت انجام شده است؟
رآیا تصاویری از قبل و بعد از کاشت ایمپلنت دندانی در اختیار بیمارن قبلی و جدید قرار می‌گیرد؟
اآیا تنها یک ایمپلنتولوژیست در فرآیند کاشت ایمپلنت دندانی دخالت دارد یا تیمی از ایمپلنتولوژیست‌ها این کار را انجام خواهند داد؟
•در صورتی که این کار توسط چندین ایمپلنتولوژیست انجام می‌شود آیا برنامه‌ی برای مشاوره با این افراد برای شما در نظر گرفته شده است؟
•عمل کاشت ایمپلنت دندانی به طور کلی چه مدت زمان خواهد برد؟
•آیا ایمپلنتولوژیست مورد نظر درصد موفقیت بالایی داشته و کار او توسط بیماران تایید شده است یا خیر؟
بر اساس پاسخ‌هایی که برای سوالات فوق پیدا خواهید کرد می‌توانید یک ایمپلنتولوژیست خوب و مناسب پیدا کنید. علاوه بر موارد فوق باید فضای مطب یا کلینیک مورد نظر را نیز مورد توجه قرار دهید. همچنین باید ببینید که ایمپلنتولوژیست فوق به نظرات شما اهمیتی می دهد یا برای شنیدن صحبت‌های شما وقتی را اختصاص می‌دهد یا خیر. پیدا کردن ایمپلنتولوژیستی که گزینه‌های پیش رو  و شیوه‌ی انجام ایمپلنت گذاری را به خوبی و به طور کامل برای شما تشریح کرده به طوری که به خوبی حرف‌های او را درک کنید نیز بسیار مهم خواهد بود. در کل باید نظرات و اهداف شما نیز در فرآیند کاشت ایمپلنت دندانی مورد توجه قرار گیرد.

منبع : Crowncouncil