برای کسانی که تا به‌حال با کاشت ناخن مصنوعی سر و کار نداشته‌اند، باید بگویم که تیپ ناخن روی سر ناخن طبیعی کاشته می‌شود و برای بلندتر کردن ناخن‌ها به‌کار می‌رود. بعد از چسباندن تیپ ناخن، آن‌ها را با اکرلیک یا ژل UV می‌پوشانند تا از آن‌ها محافظت شود. تیپ‌های ناخن در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی برای کاشت ناخن موجود هستند.حتی برخی از انواع آن طراحی شده هستند. اما تیپ ناخن سفید ساده که معمولا به آن فرنچ مانیکور گفته می‌شود، پرطرفدارترین نوع هستند.

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن مصنوعی:
  • تیپ ناخن مورد نظر شما
  • چسب ناخن
  • ناخن‌گیر اکرلیک: می‌توان از ناخن‌گیرهای معمولی نیز برای کوتاه کردن تیپ‌ها استفاده کرد.
  • سوهان ناخن: برای خشک کردن ناخن‌ها و صاف کردن لبه‌های ناخن استفاده می‌شود.
  • عقب‌دهنده کوتیکول: فلزی یا از چوب نارنجی برای عقب دادن کوتیکول‌ بسیار کاربردی است.
  • قلمو وبرس داستینگ: بهتر است برای پاک کردن باقی‌مانده مواد فیلینگ از روی ناخن از این برس استفاده کنید تا هیچ‌گونه رطوبتی (از انگشتان یا فوت کردن ناخن) جذب ناخن نشود.

دستورالعمل گام‌ به گام

 انتخاب ناخن‌هایی با اندازه‌ مناسب

ابتدا تیپ ناخن‌هایی را انتخاب کنید که با اندازه‌ی ناخن شما مطابقت داشته باشد. اگر تیپ‌ها کمی پهن‌تر باشند، می‌توانید با سوهان کشیدن آن‌ها را اندازه کنید. 
نکته: وقتی که اندازه‌ی مناسب ناخن‌های خود را پیدا کردید، به‌خاطر داشته باشید که پشت همه‌ی ناخن‌های مصنوعی شماره‌ای نوشته شده که با دانستن آن در آینده می‌توانید خیلی سریع اندازه‌ی ناخن خود را اننتخاب کنید.
سپس ناخن‌ها را با همان ترتیبی که می‌خواهید آن‌ها را بچسبانید قرار دهید. توصیه می‌کنم که این کار را از دو ناخن کوچک شروع کنید و به سمت انگشت شست بیایید. به‌ این‌صورت می‌توانید تا مرحله پایانی از انگشت اشاره و شست خود برای چسباندن ناخن‌ها کمک بگیرید.

قبل از انجام هر کدام از مراحل کاشت ناخن، لاک روی ناخن‌های طبیعی خود را پاک کنید.

 آماده‌سازی ناخن‌ها

قبل از هر چیز لاک روی ناخن‌های طبیعی خود را پاک کنید. ناخن‌ها برای کاشت ناخن باید تمیز و پرتب باشند. برای این منظور باید تکه پنبه‌ای آغشته به لاک‌پاک‌کن را روی ناخن قرار دهید.

خشک کردن ناخن

به‌آرامی قسمتی از ناخن طبیعی خود که ناخن مصنوعی روی آن قرار می‌گیرد را سوهان بکشید تا هرگونه رطوبت را از بین ببرید. وقتی‌که رنگ آن سفید شد، گردهای روی ناخن را با برس پاک کرده تا زیر ناخن مصنوعی نرود؛ زیرا ممکن است باعث کنده شدن ناخن شود. این کار باعث می‌شود تیپ‌های ناخن مدت بیشتری روی ناخن بچسبند.
نکته: ابتدا یکی از ناخن‌ها را سوهان کشیده و تیپ را بچسبانید و سپس سوهان کشیدن ناخن بعدی را شروع کنید. به این‌ صورت از جمع شدن هر گونه رطوبت روی ناخن‌ها طبیعی که سوهان کشیده‌ شده‌اند جلوگیری می‌کنید.

چسباندن تیپ‌های ناخن

برای چسباندن تیپ‌ها، چسب را یا روی ناخن طبیعی خود بزنید و تمام قسمتی که می‌خواهید ناخن مصنوعی روی آن بچسبانید را با چسب بپوشانید یا چسب را روی تیپ بزنید و فقط قسمتی که می‌خواهد به ناخن طبیعی بچسبد را بپوشانید. اکثر افراد ترجیح می‌دهند که ابتدا چسب را روی ناخن مصنوعی بزنند.
هر ناخن را به مدت 25 -20 ثانیه بگیرید. ناخن را خیلی آرام یا خیلی محکم فشار ندهید. اگر خیلی آرام فشار دهید، ممکن است ناخن درست نچسبد و اگر خیلی محکم فشار دهید ممکن است چسب از زیر ناخن مصنوعی بیرون بزند. بنابراین بهتر است میانه‌رو باشید.

هنگام کاشت ناخن می‌توانید از ناخن‌گیر معمولی استفاده کرده و ناخن مصنوعی را به اندازه دلخواه کوتاه کنید.

چیدن ناخن

اگر کاتر ناخن اکرلیکی داشته باشید، این‌کار خیلی ساده‌تر خواهد بود زیرا خیلی راحت ناخن‌های مصنوعی را به اندازه دلخواه کوتاه می‌کنید. اما اگر یک ناخن‌گیر (کاتر ناخن) اکرلیکی ندارید، می‌توانید از ناخن‌گیر معمولی استفاده کرده و ناخن مصنوعی را به اندازه دلخواه کوتاه کنید و سپس برای نتیجه بهتر از قیچی‌های کوچک برای کناره‌های ناخن استفاده کنید. 
نکته: پس از چسباندن چهار تیپ ناخن، بازگردید و دو ناخن را که اول چسباندید، بچینید. سپس دو تیپ ناخن دیگر را بچسبانید و دوتای قبلی را بچینید. دلیل این کار این است که وقتی دارید دو ناخن قبلی را می‌چینید، زمان بیشتری به خشک شدن ناخن‌هایی که تازه چسبانده شده، اختصاص می‌یابد.
در روش دیگر از این مرحله از کاشت ناخن می‌توانید چیدن تیپ‌ها را به بعد از چسباندن تمامی تیپ‌ها موکول کنید. اما به‌دلیل بلند بودن این تیپ‌ها، کار کردن با آن‌ها مشکل خواهد بود. من به‌ همین دلیل، ناخن انگشت اشاره و شست را در آخرین مرحله بچسبانید، زیرا با این دوانگشت به‌راحتی می‌توان تمام تیپ‌ها را چسباند و نتیجه‌ی کاشت ناخن بهتر می‌شود.

آماده‌سازی برای ژل UV یا اکرلیک

تیپ‌ها به‌ اندازه‌ی ناخن مصنوعی برای کاشت ناخن بادوام نیستند، زیرا فقط به سر ناخن‌های طبیعی می‌چسبند. استفاده از ژل UV یا اکرلیک سبب تقویت و محکم شدن آن‌ها در طول کاشت ناخن می‌شود. 3 نکته برای آماده‌سازی قبل از استفاده از اکرلیک یا ژل UV وجود دارد:
  • کوتیکول‌ها: باید کوتیکول‌ها را به‌آرامی عقب بدهید. این کار مانع از رسیدن ژل UV/ اکرلیک به کوتیکول می‌شود. برای این منظور می‌توانید از چوب مخصوص کوتیکول استفاده کنید.
  • از بین بردن درخشش ناخن مصنوعی: به‌آرامی سطح ناخن را سوهان بکشید تا درخشش آن از بین برود. این کار باعث می‌شود تا اکرلیک/ ژل UV به ناخن بچسبد.
  • خشک کردن سطح ناخن‌ها: آن بخشی از ناخن طبیعی که تیپ روی آن چسبانده نمی‌شود نیز اکنون باید سوهان کشیده شود تا زمانی‌که نرم شده و تقریبا به رنگ سفید دربیاید. با این کار دوباره ناخن خشک شده و ژل UV/ اکرلیک راحت روی آن می‌چسبند.

منبع : Nailsxo