یکی از پرسش‌های متداول در زمینه کاشت ناخن‌ اکریلیکی مدت زمان ماندگاری آن است. این مطلب را تا آخر بخوانید تا پاسخ به این سوال و بیش‌تر را بدانید. در این‌جا به سوال‌های متداولی که ممکن است ذهن هر خانمی را به خود مشغول کند را پاسخ خواهیم داد.

آیا کاشت ناخن اکریلیکی ضرورت دارد

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی ناخن‌های خود اهمیت می‌دهید، بنابراین بهتر است کاشت ناخن‌ اکریلیکی را در لیست اولویت‌های خود قرار دهید. شما جزء کاندیدهای مناسب برای کاشت ناخن‌ اکریلیکی قرار خواهید داشت اگر:
  • می‌خواهید دوستان و آشنایان‌ از زیبایی ناخن‌های‌تان شگفت زده شوند.
  • می‌خواهید مورد تعریف و تمجید اطرافیان قرار گیرید.
  • مشکلی با خیره شدن مردم به ناخن‌های‌تان در خیابان ندارید.
در یک کلام، پاسخ به این سوال مثبت است. ناخن اکریلیکی بسیار جذاب و دوست داشتنی است. تمام داستان‌های ترسناک و دلهره آور در خصوص کاشت ناخن‌ اکریلیکی را فراموش کنید. اگر کاشت ناخن‌ اکریلیکی را به طور صحیح انجام دهید، هیچ اتفاقی بدی قرار نیست برای‌تان رخ دهد. پشیمان نمی‌شوید.

ماندگاری ناخن‌های اکریلیکی چقدر است

پاسخ به این سوال ساده بسیار دشوار است. کاشت ناخن‌ اکریلیکی ساده است اما نیاز به مراقبت و توجه مداوم دارد، در غیر این صورت با مشکلات بی‌شماری مواجه خواهید شد. به طور کلی ناخن اکریلیکی حدود دو تا سه هفته دوام خواهند داشت. در برخی موارد این زمان به چهار هفته هم می‌رسد. عمر کلی ناخن اکریلیکی بین دو تا سه ماه متغییر است.

بهتر است دو هفته یک بار برای ترمیم کاشت ناخن اکریلیکی به آرایشگاه مراجعه کنید.

چرا ناخن اکریلیکی بعد از دو هفته باید ترمیم شود

از آن‌جایی که ناخن طبیعی زیر ناخن مصنوعی رشد می‌کند، لازم است تا فاصله به وجود آمده بین آن‌ها اصلاح شود. هم‌چنین بر اثر فعالیت روزانه مانند تمرین در باشگاه ورزشی و ظرف شستن ناخن اکریلیکی صدمه می‌بیند. بنابراین این صدمات باید به طور مداوم ترمیم شوند. اگر برای ترمیم به آرایشگاه می‌روید، بهتر است دو هفته یک بار این کار را انجام دهید. در صورتی که می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید، بهتر است هر سه یا چهار روز یک بار ناخن خود را ترمیم کنید.
زمان ترمیم ناخن اکریلیکی تا حدی به میزان رشد ناخن طبیعی افراد بستگی دارد. بعضی افراد سرعت رشد ناخن آهسته‌ای دارند و همین امر باعث می‌شود که دیرتر اقدام به ترمیم ناخن اکریلیکی کنند. در هر صورت در بیش‌تر موارد بعد از 15 روز طول ناخن به اندازه‌‍ای است که باید ناخن اکریلیکی را ترمیم کرد.

علت افتادن ناخن اکریلیکی چیست

افتادن ناخن اکریلیکی یک علت دارد و آن هم استفاده نادرست است. بعضی افراد وسوسه می‌شوند تا جنس ارزان قیمت و بی کیفیت بخرند و همین امر باعث افتادن ناخن اکریلیکی می‌شود.

آیا کاشت ناخن اکریلیکی بی خطر است

جواب این سوال هم مثبت است به شرط آن‌که ناخن به درستی کاشته شود. ناخن اکریلیکی بسیار زیبا و دوست داشتنی است. در آخر چند نکته را باید هنگام کاشت ناخن‌ در نظر بگیرید.
  • از دستورالعمل کاشت ناخن‌ به دقت پیروی کنید. 
  • برای اولین بار بهتر است به یک متخصص کاشت ناخن‌ مراجعه کنید. در دفعات بعدی سعی کنید شیوه‌ی صحیح کاشت ناخن‌ را یاد بگیرید و خودتان آن را انجام دهید. 
  • از کالای با کیفیت استفاده کنید. کیفیت را فدای قیمت نکنید. اگر بودجه‌ی کافی برای کاشت ناخن‌ اکریلیکی ندارید، متاسفانه کاندید مناسبی برای کاشت ناخن‌ نخواهید بود.
  • برای بعضی افراد کاشت ناخن‌ به دلیل شرایط خاص پزشکی توصیه نمی‌شود. بنابراین ابتدا با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید.

منبع : Bestacrylicnails