اگر به یک مکان جدید نقل مکان کرده‌اید یا حیوانات خانگی جدید خریده‌اید، برای کمک به مراقبت از عضو جدید خانواده‌تان لازم است که یک کلینیک دامپزشکی نزدیک پیدا کنید. پیدا کردن دامپزشکی که بتوانید به او اعتماد کنید خیلی اهمیت دارد. این متخصص باتجربه یک منبع با ارزش برای سلامتی حیوانات خانگی خواهد بود. هنگام انتخاب یک کلینیک دامپزشکی، در خصوص خانواده،‌ دوستان و همکاران بپرسید. هم‌چنین باید برای ویزیت از چندین کلینیک دامپزشکی، ‌تلفن کرده و وقت ملاقات بگیرید. در این مطلب چهار چیزی را که باید هنگام انتخاب یک کلینیک دامپزشکی مدنظر قرار داد به ترتیب ذکر می‌کنیم:

تعداد و صلاحیت کارکنان

تعداد دامپزشکانی که در حال خدمتند را تعیین کنید. در حالی‌که برخی از کلینیک‌ها دکترهای خاصی را به حیوانات اختصاص می‌دهند، بسیاری از دامپزشکان در مسئولیت‌های درمان بیماران سهیمند. اغلب دکترها در طول تعطیلات یا غیبت‌های دیگر جای خالی یکدیگر را پوشش می‌دهند. هم‌چنین دامپزشکان با یک هیات از متخصصان آموزش دیده کار می‌کنند. این هیات شامل تکنسین‌های دامپزشکی و کارکنان پشتیبانی می‌باشد. در خصوص آموزش، مدارک و گواهی‌نامه‌های آن‌ها سوال بپرسید. دقت کنید که کارکنان آرام، مودب و دلسوز باشند.

برای انتخاب دامپزشکی در مورد برنامه‌‌ی مراقبت‌های پیشگیرانه مثل واکسیناسیون و آزمایشات کرم قلب پرس و جو کنید.

خدمات موجود

مشخص کنید که آیا کلینیک دامپزشکی اعمال جراحی را خود انجام می‌دهد و آیا در محل داروخانه دارد؟ در مورد برنامه‌‌ی مراقبت‌های پیشگیرانه مثل واکسیناسیون و آزمایشات کرم قلب پرس و جو کنید. هم‌چنین باید در مورد رویه‌های آن‌ها در زمانی که حیوانات خانگی باید یک شب کامل در کلینیک دامپزشکی بماند بدانید.

وقت ملاقات، بین بیمار و مواقع اورژانسی

ساعت کار عادی کلینیک دامپزشکی و شیوه‌ی برنامه‌ریزی برای قرار ملاقات‌ها را مشخص کنید. باید از کارمندان آن‌جا بپرسید که آیا برای حیواناتی که نیاز به مراقبت‌های فوری دارند بین بیمار پذیرش می‌شوند یا نه. جستجو کنید که آیا خود کلینیک دامپزشکی در موارد اورژانسی پذیرش خواهد کرد و یا شما را به جای دیگری ارجاع می‌دهد. 

گزینه‌های پرداخت

در مورد  صدور صورت حساب و هزینه صحبت کنید تا ببینید در حد بودجه‌تان است یا نه. در حالی‌که در زمان انتخاب یک کلینیک دامپزشکی برای حیوانات خانگی خود هزینه نباید عامل اصلی باشد، اما این اطلاعات در زمان ارزیابی تسهیلات قابل مقایسه کمک کننده خواهند بود. در صورتی که حیوانات خانگی دارای بیمه است، این را مدنظر داشته باشید که آیا کلینیک دامپزشکی آن را می‌پذیرد یا نه.

منبع : Msah