بخش مورد علاقه‌ی نوجوانان در هنگام ارتودنسی انتخاب رنگ آن است. مثلا برخی از آن‌ها که عاشق فوتبال هستند دوست دارند رنگ ارتودنسی خود را به به رنگ پیراهن تیم مورد علاقه‌ی خود انتخاب کنند. خیلی جالب است که نگاهی به روانشناسی رنگ‌هایی که برای ارتودنسی انتخاب می‌کنند داشته باشیم. هر فردی باید برای رنگ ارتودنسی که انتخاب می‌کند توضیحی داشته باشد. برخی‌ها رنگی را انتخاب می‌کنند که در کل به آن علاقه دارند و برخی دیگر رنگ متناسب با خلق و خوی خود را بر می‌گزینند.

رنگ‌های موجود نوارهای ارتودنسی برند 3M Unitek Alastik   بسیار متنوع هستند. 3M در میان متخصصین ارتودنسی محبوبیت زیادی دارد. اگر متخصص ارتودنسی شما از برند دیگری استفاده می‌کند و می‌خواهید بدانید که آن برند چه رنگ‌هایی دارد باید از او سوال کنید. بیشتر ارتودنتیست‌ها دوست دارند بیماران خود را راضی نگه دارند و به همین دلیل تمام رنگ‌های موجود ارتودنسی را به آن‌ها نشان می‌دهند.


همه افراد نمی‌توانند ارتودنسی رنگی داشته باشند

سیم‌های ارتودنسی انواع و اقسام مختلفی دارند. نوعی ارتودنسی وجود دارد که self-ligating نامیده می‌شود. نوعی دیگری نیز وجود دارد که سیم ارتودنسی را در یک نوار رنگی کوچک نگه می‌دارد.

اگر ارتودنسی شما از نوع self-ligating است نمی‌توانید برای آن رنگ انتخاب کنید. 


نظر شما در مورد ارتودنسی چیست

اگر نوع ارتودنسی شما طوری است که می‌توانید انتخاب رنگ داشته باشید چه رنگی را انتخاب می‌کنید؟ آیا اساسا ارتودنسی رنگی را می‌پسندید یا این که فکر می‌کنید جلب توجه می‌کند؟ انتخاب شما به این بستگی دارد که بخواهید ارتودنسی را پنهان کنید، یا با دیده شدن آن مشکلی نداشته باشید.


منبع : Oralanswers