تقریبا تمام علاقه‌مندان به ورزش به‌دنبال این هستند که قبل از بازی‌های بزرگ نتایج‌ آن‌ها را پیش‌بینی کنند و بازی‌های یورو 2016 هم از این قاعده مستثنی نیستند. ما روش‌هایی مختلف برای پیش‌بینی نتایج بازی‌های ورزش فوتبال برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که از بعضی‌ از آن‌ها متعجب خواهید شد. 


اتکا بر علم

متخصصین آمار دانشگاه اینسبروک با استفاده از آمار برد 19 قمارباز مدلی طراحی کرده‌اند. آن‌ها شانس قهرمانی را برای فرانسه 21.5%، آلمان 20.1%، اسپانیا 13.7% و انگلیس 9.9٪ تخمین زده‌اند. این مدل در پیش‌بینی نتایج یورو 2008 و 2012 و هم‌چنین جام جهانی 2010 موفق بوده است. 


ژان هاتزیوس، اقتصادان اصلی Goldman Sachs، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره‌ی اقتصادی جهان، بر اساس نتایج بازی‌های فوتبال از سال 1958 و سامانه‌ی رده‌بندی ELO مدلی طراحی کرد که توانست نتایج تمام بازی‌های دور حذفی جام جهانی 2014، البته به‌جز برد 1-7 آلمان در برابر برزیل، را درست پیش‌بینی کند. این مدل به فرانسه 23% و به آلمان 20% شانس قهرمانی داده است. البته هاتزیوس گفته: «دو سال پیش وقتی گردن کلفت‌هایی مثل اسپانیا و ایتالیا در مرحله‌ی گروهی حذف شدند و مدل ما شانس قهرمانی برزیل را 48% تخمین زده بود، مشخص شد ورزش فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.»


استفاده از حیوانات برای پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

جادوی حیوانات

از زمانی که پائول اختاپوس در سال 2010 نتایج بازی‌های جام جهانی را پیش‌بینی کرد، هیچ مسابقاتی بدون نظر دوستان‌مان از دنیای حیوانات به پایان نرسیده است. پائول دیگر با ما نیست اما یک پنگوئن در  باغ وحش Lubbenau، توپ‌هایی که پرچم کشورهای مختلف روی آن‌ها درج شده دارد و با استفاده از آن‌ها به برنده‌های بازی‌ها رای می‌دهد. او توانست برد یک‌شنبه آلمان در برابر اوکراین را پیش‌بینی کند. 

در بریتانیا هم همسترها پیشگو شده‌اند. در استاک پورت نزدیک منچستر، سه همستر که نمایندگان انگلیس، ولز و ایرلند شمالی هستند را دور هم جمع کرده‌اند. با توجه به وضعیت این همسترها به‌نظر می‌رسد انگلیس شروع خوبی خواهد داشت اما امید چندانی به مسابقات اول ایرلند شمالی و ولز نیست. 


روش‌های دیگر

الواراو موراتای اسپانیایی می‌خواهد موهای سرش را بزند. او می‌گوید «دو سال پیش سرخیو راموس سرم را طاس کرد و این برایم خوش شانسی آورد. بازیکنان فوتبال همه خرافاتی هستند و به همین دلیل دوباره این کار را انجام دادیم. سرخیو سر هرکس را اصلاح می‌کند گل می‌زند!»


منبع : Uefa