کمتر از دو ماه دیگر تا شروع بازی‌های المپیک 2016 ریو باقی مانده و برزیل خود را برای بزرگترین رویداد ورزشی جهان که بی‌شک تاثیر زیادی روی صنعت گردشگری‌اش خواهد گذاشت آماده کرده است. برزیل امیدوار است این تاثیر مثبت باشد. از سال 2008 تا 2014  درآمد ریو از گردشگری از 1.264 میلیارد دلار به 2.104 میلیارد دلار رسید. قسمتی از این رشد به‌خاطر جام جهانی 2014 بود که البته مشکلاتی را نیز  به‌همراه داشت. حالا برزیل می‌خواهد این‌ها را پشت سر بگذارد و با تمام انرژی سراغ المپیک 2016 ریو برود. این‌ها تاثیراتی هستند که بازی‌های المپیک روی صنعت گردشگری برزیل خواهند گذاشت و رهبران و یا برگزار کنندگان تورها می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.


گردشگران فقط برای تماشای بازی‌ها به برزیل نمی‌آیند

سازمان گردشگری برزیل پیش‌بینی کرده که حداقل 380.000 گردشگر در طول دوران بازی‌های المپیک به برزیل خواهند آمد. علاوه بر مسابقات سطح جهانی، این گردشگران از مجسمه‌های معروف، جشن‌ها و مناظر ریو هم دیدن خواهند کرد.

اگر رهبر تور هستید می‌توانید به این فکر کنید که گردشگران چه جاهایی را می‌توانند در برزیل ببینند که در دیگر نقاط جهان وجود ندارد و چطور می‌توانید سفرشان را هیجان‌ انگیز‌تر کنید.


مجسمه مسیح یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری برزیل محسوب می شود.

گردشگران به مجسمه‌ی مسیح نجات‌ دهنده جذب خواهند شد

مجسمه‌ی مسیح نجات دهنده معروف‌ترین جاذبه‌ی گردشگری برزیل است. این مجسمه‌ی 30 متری که روی قله‌ی کوه کورکوادو قرار دارد نماد مسیحیت و یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی جهان است. در سال 2014 وقتی برزیل میزبان جام جهانی بود از 5.9 میلیون توریستی که به برزیل آمدند بیش از 2.241 میلیون نفر از این مجسمه دیدن کردند.

مجسمه‌ی مسیح نجات دهنده جزو تور شما هست؟ به این فکر کنید که چطور با ایجاد بینش نسبت به فرهنگ و معماری ریو، می‌توانید تور خود را بهتر کنید.


مسئولان گردشگری ریو می‌خواهند کاری کنند گردشگران تجربه‌ی خوبی داشته باشند

مدیر قسمت بازاریابی سازمان گردشگری ریو گفته است می‌خواهند امکانات و خدماتی که به گردشگران ارائه می‌شود را بهبود بخشند تا آن‌ها تجربه‌ی بهتری از اقامت در ریو داشته باشند. او که از المپیک 2012 لندن دیدن کرده بود تحت تاثیر سهولت خدمات اطلاع‌ رسانی که لندن در اختیار گردشگران قرار می‌داد قرار گرفته بود و عقیده دارد ریو هم باید همین مسیر را دنبال کند.

اگر امکانات و خدمات مکان‌هایی که می‌خواهید تور خود را به آن‌جا ببرید بهبود یافته‌اند به این فکر کنید که چطور می‌توانید از این موقعیت استفاده کنید. زیرساخت‌های جدید می‌توانند به بهتر شدن تور شما کمک کنند؟


صدور ویزا و نبود زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی از موانع صنعت گردشگری در برزیل است.

برزیل برای جذب گردشگران باید از موانعی عبور کند

برزیل در راه جذب گردشگر با موانعی مواجه است که شامل صدور ویزا برای گردشگران و نبود زیرساخت‌های کافی حمل و نقل هوایی است.

به‌عنوان یک رهبر تور بهتر است اخبار را دنبال کنید و اگر پیشرفتی در از سر راه برداشتن این موانع رخ داد تور خود را با آن تنظیم کنید.


برزیلی‌ها با زبان‌های خارجی مشکل دارند

یکی از موانع سر راه برزیل برای جذب گردشگر و پیشرفت در صنعت گردشگری ضعف مردم آن در استفاده از زبان‌های خارجی است. مقامات مسئول گردشگری برزیل اذعان داشته‌اند که تعداد کمی از برزیلی‌ها بر زبان‌های خارجی مسلط هستند و تعداد آن‌ها برای تامین کارکنان هتل‌ها و رستوران‌ها کافی نیست و علائم راهنمایی رانندگی هم، حتی به زبان پرتغالی مشکل دارند، چه رسد به انگلیسی. اگر برزیل می‌خواهد بیش از آن‌چه از جام جهانی سود برده از المپیک سود ببرد باید این مشکل را حل کند. 

شما هم به‌عنوان رهبر یا برگزار کننده‌ی تور بهتر است به چند زبانه بودن تور خود توجه کنید.


منبع : Trekksoft