در زندگی چندین اتفاق باعث تغییر همه چیز می‌شود؛ ممکن است شما هم با بعضی از آن‌ها آشنا باشید. اتفاقاتی مثل آشنایی با بهترین دوست، انتخاب دانشگاه، پذیرش در شغل مورد علاقه‌ و میکروپیگمنتیشن ابرو.
از مدت‌ها پیش که کارا دلوین داشتن ابروهای پر را مد کرد، خیلی از خانم‌ها  دوست دارند ابروهایی پر داشته باشند. اما بیشتر آن‌ها به دلایلی از جمله ژنتیک، بیماری یا کهولت سن ابروهای زیادی ندارند و سعی می‌کنند ابروهای‌شان را با مداد پر کنند.  اما باید هر روز صبح برای آرایش ابروها حداقل ده دقیقه وقت بگذارید. هم‌چنین اگر به ساحل یا استخر می‌روید حتما باید مداد ابروی‌تان را با خودتان ببرید و هر بار که کرم ضد آفتاب را تجدید می‌کنید یا هر بار که از آب بیرون می‌آیید، باید دوباره ابروهای‌تان را هم آرایش کنید. هر بار که به باشگاه ورزشی می‌روید طراحی مداد ابرو پاک می‌شود و باید 10 دقیقه وقت صرف کنید تا بتوانید دوباره ابروهای‌تان را آرایش کنید.
خیلی از خانم‌ها به خاطر این مشکلات به انجام میکروپیگمنتیشن ابرو فکر می‌کنند، اما از این‌که ابروهای‌شان بد از آب دربیاید و برای همیشه به همان شکل بماند وحشت دارند. اما اگر در خصوص این موارد مشکل دارید، بهتر است از یک تتو کار کمک بگیرید.
اولین چیزی که تتو کار برای شما توضیح می‌دهد این است که آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن واقعا دائمی نیست. برخلاف تتو، در میکروپیگمنتیشن ابرو از رنگ‌دانه‌هایی که تراکم کمتری دارند استفاده می‌شود. این رنگ‌دانه‌ها به‌مرور زمان از بین می‌روند، بنابراین اگر می‌خواهید میکروپیگمنتیشن ابرو را انجام دهید، باید هر یک یا دو سال آن را تجدید و ترمیم کنید. زمانی که دیگر نخواهید ابروهای تتو شده داشته باشید، کافی است کمی صبر کنید تا پاک شود.
تتو کار اول ابروهای مورد علاقه‌ی شما را با مداد می‌کشد. تتو کار برای کشیدن ابروها از شما مشاوره می‌گیرد و آن‌ها را طوری می‌کشد که دلخواه شما باشد.  برای تتو کردن دائمی ابرو دو روش وجود دارد، میکروپیگمنتیشن (که معمولا با یک ماشین خاص انجام می‌شود) و میکروبلیدینگ (با وسیله‌ای دستی انجام می‌شود و برای به‌وجود آوردن ظاهر موهای ریز و باریک عالی است). درهر صورت نتیجه واقعا شبیه به ابروهای واقعی است زیرا حاصل کار رنگ کردن جای ابروها نیست، بلکه در واقع کشیدن و طراحی هنرمندانه تک تک تار موها است. قیمت هر دو روش تقریبا یکسان است؛ تفاوت قیمت‌ها بیشتر به مکان مراجعه و دست مزد متخصص مربوط می‌باشد. 

در طول یک هفته بعد از میکروپیگمنتیشن لایه رویی پوست خارش دارد و پوست پوست می‌شود.

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، نیاز به انجام کار خاصی نیست. اما بهتر است از یکی از دوستان‌تان درخواست کنید تا همراه‌تان بیاید و نظر او را در مورد شکل ابروها جویا شوید. اگر تا به‌ حال تتو کرده باشید، درد میکروپیگمنتیشن ابرو هم تقریبا مشابه با همان است. مسلما درد خیلی شدیدی ندارد اما بدون درد و ساده هم نیست. درست انگار کسی با سوزن روی پوست‌تان می‌کشد. اما مسلما قبل از شروع از کرم بی‌حسی استفاده می‌شود. این کرم‌ها پوست را کاملا بی‌حس نمی‌کنند اما موثر هستند. (البته متخصص می‌تواند با تزریق یک آمپول بی‌حسی ناحیه را کاملا بی‌حس کند، اما این‌کار ممکن است باعث کمی تورم شود)
تمام این فرایند حدود یک ساعت طول می‌کشد و زودتر از آن‌چه فکرش را بکنید تمام می‌شود. بهتر است که یک همراه باخودتان ببرید تا در طول انجام کار با هم صحبت کنید و ذهنتان را از فکر فرو رفتن سوزن در پوست‌تان دور کنید.
وقتی که کار تمام شد، متخصص از می‌خواهد بنشینید و در آینه خودتان را نگاه کنید. مشکل‌ترین قسمت میکروپیگمنتیشن کردن ابروها، دوران نقاهت بعد از آن است. در طول یک هفته بعد از میکروپیگمنتیشن لایه رویی پوست خارش دارد، پوست پوست می‌شود و بعد خشک می‌شود و می‌ریزد. البته به شما توصیه می‌شود که به هیچ‌وجه به آن دست نزنید مگر برای زدن کرم مرطوب‌کننده روی آن که باید دو بار در روز با دست تمیز روی محل میکروپیگمنتیشن زده شود. هم‌چنین اجازه ندارید به باشگاه ورزشی بروید یا فعالیتی بکنید که باعث عرق کردن زیاد از حد بشود و این به‌معنای یک هفته مرخصی از انجام کارهای خانه و وظایف مادرانه است. در دوران نقاهت نباید به ابروها دست بزنید اما پس از یک هفته می‌توانید با یک دستمال نم‌دار پوسته‌های روی ابروها را بردارید.

چهار تا شش هفته بعد از میکروپیگمنتیشن برای ترمیم و تجدید دوباره به متخصص خود مراجعه کنید.

نکته دیگری که شاید تابه‌حال کسی به شما نگفته باشد این‌است که یک هفته بعد که خوب شدید و پوست‌تان التیام یافت، فقط نیمی از راه را طی کرده‌اید. چهار تا شش هفته بعد دوباره باید برای ترمیم و تجدید دوباره میکروپیگمنتیشن به متخصص خود مراجعه کنید. حتما باید این مرحله را انجام دهید، در این مرحله قسمت‌هایی از ابرو که یکنواخت نشده‌اند پر شده و رنگ آن‌ها تنظیم می‌شود. درطول یک هفته بعد از آن دوباره به مرحله‌ای می‌رسید که دل‌تان می‌خواهد تمام صورت‌تان را بخارانید اما اجازه ندارید. اما بعد از آن واقعا همه چیز تمام است (البته تا چند سال آینده که نیاز به ترمیم داشته باشید). تنها مراقبت دائم و خاصی که نیاز است، استفاده روزانه از کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب است.
پس از میکروپیگمنتیشن دوستان‌تان متوجه می‌شوند که تغییر کرده‌اید و چهره‌تان خوب شده، اما نمی‌فهمند چرا.
حالا می‌توانید یک زندگی عادی داشته باشید. وقتی باشگاه می‌روید با خیال راحت می‌توانید صورت را خشک کنید و مثل یک آدم عادی از باشگاه ورزشی خارج شوید. وقتی سرتان را روی شانه‌ی همسرتان می‌گذارید، نیازی نیست نگران باشید که پیراهنش را مداد ابروی‌تان کثیف می‌کند. وقتی به ساحل می‌روید فقط کرم ضدآفتاب و یک خوراکی میان‌وعده با خودم می‌برید.
امیدوار باشید که دوباره ابروهای واقعی‌تان در بیایند.  وقتی که تارهای ابروی خودتان رشد کنند، با داشتن میکروپیگمنتیشن زیر آن عمق و پرپشتی و زیبایی بیشتری پیدا می‌کنند. اما هر اتفاقی که بیافتد شما دیگر نگران چیزی نیستید و همین به شما احساس خوبی می‌دهد.

منبع : Cosmopolitan