کلید پیدا کردن یک پرستار کودک مناسب برای کودک‌تان این است که آن‌قدر بگردید تا پرستار کودکی که برای خانواده‌ی شما مناسب است را پیدا کنید. در این قضیه اصلا کوتاه نیایید و بدانید که جست‌و‌جو برای پرستار کودک جست‌و‌جویی طولانی خواهد بود. باید صبور و مبتکر باشید و با همه، از دوست و خانواده گرفته تا موسسات نگهداری از کودکان صحبت کنید تا کاندیدای مناسب را پیدا کنید. این‌ها مراحلی هستند که با گذراندن آن‌ها می‌توانید پرستار کودک رویاهای‌تان را پیدا کنید. 


اولویت‌های خود را مشخص کنید

اول تصمیم بگیرید چه چیزی می‌خواهید. با همسر خود در مورد این‌که یک پرستار کودک ایده‌آل از نظر او چگونه است صحبت کنید. مثلا به‌دنبال پرستاری بالغ و با تجربه هستید یا می‌خواهید پرستار کودک در خصوص نگهداری از کودکان مدرکی داشته باشد. باید به میزان استقلالی که می‌خواهید پرستار کودک در نگهداری از فرزندتان داشته باشد فکر کنید. این‌که می‌خواهید پرستار کودک فقط مسئولیت خورد و خوراک، نظافت و حمل و نقل فرزندتان را به‌عهده داشته باشد یا این‌که نقش یکی از والدین را ایفا کند از اهمیت زیادی برخوردار است. لیستی تهیه کنید تا وقتی می‌خواستید با کاندیداها مصاحبه کنید موردی را از قلم نیاندازید. 


خوب تحقیق کنید

به دوستان و خانواده بگویید به آشنایان‌شان خبر دهند شما به دنبال پرستار کودک هستید. نظرات افراد می‌تواند مطمئن‌ترین مرجع باشد. سراغ بازنشستگان و حرفه‌ای‌های این کار بروید و از آن‌ها بخواهید افرادی که به‌نظرشان مناسب هستند را به شما معرفی کنند. هم‌چنین می‌توانید با موسسه‌های نگهداری از کودکان تماس بگیرید. پرستارانی که از طرف این موسسات معرفی می‌شوند قبلا توسط موسسه تایید صلاحیت شده‌اند و هم‌چنین خود موسسه هم برای پیدا کردن پرستار کودکی که می‌خواهید شما را راهنمایی می‌کند. البته این روش هزینه‌ی زیادی دارد اما می‌توانید زودتر پرستار کودک مورد  نظر خود را پیدا کنید. 


روش تربیت کودکان، علائق شخصی، سوابق و فعالیت های بعد از ساعت کار از عوامل مهم در انتخاب پرستار بچه است.

مصاحبه

با هر تعداد پرستار کودک که می‌توانید مصاحبه کنید. در مورد تجربه‌های کاری، نظر آن‌ها در مورد روش‌های تربیت کودکان، علایق شخصی، فعالیت‌های بعد از ساعت کار و سوابق‌شان از آن‌ها سوال بپرسید. اگر کودک‌تان را هم در مصاحبه‌ها شرکت دهید می‌توانید متوجه شوید که با هم کنار می‌آیند یا نه. احساس خود را جدی بگیرید، اگر به‌نظرتان پرستاری مناسب نیست احتمالا حس‌تان درست است. 


چک کردن سوابق

پس از این‌که چند کاندیدای منتخب را برگزیدید با معرفین آن‌ها تماس بگیرید. اگر قبلا این کار را انجام داده‌اید باز هم تماس بگیرید و سوالات جزئی‌تر  بپرسید و از  آن‌ها بخواهید معرفین بیشتری به شما معرفی کنند. حتما از خانواده‌هایی که قبلا با پرستار کودک کار کرده‌اند در مورد نقاط قوت و ضعف و این‌که چرا دیگر او را استخدام نمی‌کنند سوال کنید. این‌ کار را حتما انجام دهید تا دلایل این‌که چرا پرستار کودک با یک خانواده خوب بوده و نتوانسته با خانواده‌ای دیگر کنار بیاید را متوجه شوید. 


امتحانش کنید

از کاندیداهای نهایی بخواهید برای دوره‌های چند روزه به خانه‌ی‌تان بیایند. هزینه‌ی زمان و خدماتی که ارائه می‌دهند را پرداخت کنید  و شاهد تعامل آن‌ها با فرزندتان باشید. بهترین راه برای گرفتن تصمیم درست این است که خودتان ببینید پرستار کودک چگونه با فرزندتان رفتار می‌کند.


منبع : ‌Babycenter