تحویل بلیط‌های بازی‌های المپیک در برزیل از 21 خرداد، یعنی دو روز پیش، آغاز شد و دو نفر از طرفداران با رسیدن بلیط‌های‌شان حسابی غافلگیر شدند. بلیط‌های فرناندو سوزا رودریگز و فلاویا فریتاس جزو اولین بلیط‌هایی بودند که از سایت فروش بلیط‌های المپیک خریداری شدند و آن‌ها می‌دانستند گروهی از Rio 2016 قرار است برای ثبت این لحظه به خانه‌ی‌شان بیاید.

اما آن‌ها که هر دو طرفدار ورزش والیبال بودند نمی‌دانستند که دو قهرمان المپیک قرار است بلیط‌ها را در خانه‌ی‌شان بیاورند. جیوانی گاویو که در المپیک 1992 بارسلونا و 2004  آتن برنده طلای والیبال المپیک شد و ساندرا پیرس که افتخار کسب اولین طلای والیبال ساحلی المپیک را دارد با یک پستچی به در خانه‌ی آن‌ها آمدند. 

پیرس می‌گوید: «تحویل دادن اولین بلیط‌های المپیک یک افتخار است. من هم بلیط‌هایی خریدم و خیلی دوست دارم زودتر به دستم برسند. دوست دارم تمام مسابقات را تماشا کنم و به دوستان و آشنایانم توصیه کردم مسافرت نروند تا بتوانند این بازی‌های منحصر به‌فرد را در خانه تماشا کنند.» 

فریتاس از دهه‌ی 90 ورزش والیبال را دنبال می‌کند و یک تی‌شرت با امضای گاویو هم دارد. او می‌گوید «برای تماشای بازی‌ها به Maracanazinho می‌رفتم و بعد از بازی در پارکینگ منتظر می‌ماندم تا بازیکنان بیایند. قبل از این‌‌که در سال 1992 قهرمان شوند زیاد معروف نبودند و یک‌بار با انتونیو گویا نشستیم و گپی زدیم. من تمام بلیط‌های یک چهارم نهایی والیبال آقایان را خریده‌ام.»

رودریگز بلیط فینال والیبال ساحلی بانوان را خریده است. او می‌گوید «بلیط مسابقات زیادی را خریده‌ام و خیلی با این مسابقات درگیر شده‌ام. من حتی یکی از داوطلبین اجرای مراسم افتتاحیه هم هستم.»

گاویو که به‌عنوان مدیر رقابت‌های والیبال المپیک 2016 ریو با اجرا کنندگان مسابقات همکاری می‌کند می‌گوید از این‌که می‌بیند ورزش چقدر در  زندگی مردم اهمیت دارد و از دیدن ورزشکاران مورد علاقه‌ی خود خوشحال می‌شوند تحت تاثیر قرار می‌گیرد. او برای کسانی که می‌خواهند بلیط تهیه کنند یا تعداد بلیط‌های‌شان را بیشتر کند پیامی دارد «هنوز بلیط‌های مسابقات هیجان انگیزی مثل بسکتبال، فوتبال، والیبال، والبیال ساحلی و ژیمناستیک و شنا موجود هستند. این مسابقات را از دست ندهید.»


منبع : Rio2016