با توجه به قیمت بالای عینک‌، همه به دنبال راه‌هایی برای مراقبت بیشتر از عینک‌ خود هستند تا به زودی مجبور به تعویض آن نشوند. تمیز کردن درست و مرتب عینک‌ می‌تواند عمر آن را افزایش دهد. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن عدسی عینک‌ وجود دارد، اما خوبی برخی از این روش‌ها این است که می‌توانید مواد لازم آن را در خانه‌ی خود پیدا کنید.

ابزار لازم:

  • خمیردندان
  • پارچه میکروفایبر
عینک‌ خود را از قسمت قاب بین شست و انگشت اشاره‌ی خود نگه دارید. سعی کنید در هنگام تمیز کردن زیاد به قاب فشار وارد نکنید. قبل از آغاز کار هر دو سمت عینک‌ خود را زیر شیر آب بگیرید؛ این کار عینک‌ شما را خیس کرده و خاک و دیگر ذرات را از آن جدا می‌کند.
از خمیردندان معمولی برای تمیز و براق کردن عینک‌ خود استفاده کنید؛ خمیردندان‌ها با ساختار ژل یا خمیردندان‌ها با طعم نعنا و حاوی مواد سفیدکننده برای این کار مناسب نیستند. علت این موضوع وجود ذرات سخت در برخی سفیدکننده‌ها است که می‌تواند روی عدسی عینک‌ شما ایجاد خش کند. خمیردندان هم‌چنین می‌تواند خش روی عدسی را نیز از بین ببرد.
خمیردندان را با کمک یک پارچه‌ی بسیار نرم روی هر دو سمت عدسی بمالید. الیاف ریزبافت که برای تمیز کردن عینک‌ توصیه می‌شوند نیز بسیار مناسب این کار هستند. به‌آرامی و با حرکات دایره‌وار خمیر را روی عدسی بمالید. به مدت 10 ثانیه این کار را ادامه دهید.
خمیر را با آب ولرم بشورید و عینک‌ را با پارچه‌ای خشک کنید. اگر لکه تمیز نشد، این فرایند را تکرار کنید. عدسی‌هایی که لایه‌ی ضد خش دارند، پاک کردن لکه را سخت‌تر می‌کنند.

توصیه‌ها و هشدارها

  • جوش‌شیرین و آب را برای ایجاد ماده‌ی شوینده ترکیب کنید. این روش ساده‌ی دیگری برای از بین بردن لکه و خش از روی عدسی عینک‌ در خانه است. برای این کار همان مراحل بالا را تکرار کنید.
  • هرگز از دستمال‌کاغذی برای تمیز کردن عینک‌ استفاده نکنید، زیرا روی عدسی خش ایجاد می‌کند.

منبع : Ehow