از قدیم گفته‌اند که چشم‌ها دریچه‌ی قلب هستند، اما اگر پلک‌های شما افتاده باشند دیگران با پنجره‌ای بسته مواجه خواهند بود. متخصصان می‌توانند این مشکل را با جراحی پلاستیک چشم یا بلفراپلاستی درمان کنند.
چشم‌ها چیزهای زیادی برای گفتن دارند، اما اغلب مردم بر اساس معیارهای دیگر در مورد شما قضاوت می‌کنند؛ البته اگر شما نیز جزو آن دسته از خوش‌شانس‌هایی هستید که چشمان رنگی دارند، حتما توجه بیشتر ‌ مردم به چشم‌های خود را حس کرده‌اید.
درواقع، مردم بر اساس پوست اطراف چشم، گودی زیر چشم و پلک‌های بالا و پایین سن شما را حدس می‌زنند. اغلب، اگر فردی دچار افتادگی پلک یا پوست اطراف چشم ‌شود، برای درمان آن از جراحی پلاستیک چشم یا بلفراپلاستی کمک می‌گیرد.
هرچند ممکن است مشکلات جراحی پلاستیک چشم بیش از شش ماه شما را آزار داده و یا اصلا از بین نروند. در این صورت مجبور می‌شوید جراحی پلاستیک چشم ترمیمی را برای کاهش آسیب‌های جراحی قبلی انتخاب کنید.

فواید جراحی پلاستیک چشم

معمولا جراحی پلاستیک چشم برای بهبود ظاهر هر دو پلک انجام می‌شود. این جراحی می‌تواند به دلایل پزشکی یا زیبایی‌شناختی انجام شود که درنهایت منجر به حذف پوست اضافه، خارج شدن چربی‌ها و از بین رفتن چروک اطراف چشم شده و میزان نمایان سفیدی چشم را افزایش می‌دهد.
این نوع جراحی پلاستیک چشم ظاهر خسته و خواب‌آلود چشم شما را از بین برده و سن شما را کمتر نشان می‌دهد. بسته به شرایط می‌توانید جراحی پلاستیک چشم را روی یک پلک یا هردو پلک به‌صورت هم‌زمان انجام دهید.

پلک‌های افتاده می‌تواند یکی از دلایل عدم موفقیت جراحی پلاستیک چشم قبلی در اصلاح مشکلات اولیه باشد.

نشانه‌هایی که می‌گویند به جراحی پلاستیک چشم ترمیمی نیاز دارید

اگر مطمئن نیستید که جراحی پلاستیک چشم ترمیمی نیاز دارید یا خیر، به پنج نشانه‌ی رایج زیر توجه کنید:

  • پلک‌های افتاده: یکی از دلایل این مشکل می‌تواند عدم موفقیت جراحی پلاستیک چشم قبلی در اصلاح مشکلات اولیه باشد. به‌عبار‌ت‌دیگر، پوست اضافه به‌اندازه‌ی کافی برداشته نشده یا این‌که عضلات پلک محکم نشده بودند. نتیجه‌ی پلک‌های افتاده و پیرتر خواهد بود که اغلب پف‌کرده و خسته به‌نظر می‌رسند. به‌علاوه، در برخی بیماران این مشکل به حدی حاد است که میزان دید فرد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • شکل یا حالت نامناسب ناشی از جراحی پلاستیک چشم قبلی: اگر در جراحی قبلی پوست زیاد یا کم برداشته شده باشد، ظاهر چشم از حالت طبیعی خارج شده است. نتیجه کج شدن پلک پایین و دیده شدن بیش‌ از حد سفیدی چشم خواهد بود. جراحی پلاستیک چشم اصلاحی برای حل این مشکل مناسب بوده و به چشم شما ظاهر طبیعی‌تر می‌دهد.
  • نمی‌توانید به‌طور کامل پلک‌ زده یا چشمان خود را ببندید: ناتوانی در بستن کامل چشم‌ها لگوفتالموس (lagophthalmos) نام دارد که اغلب نتیجه‌ی جراحی پلاستیک چشم ناموفق است. یک نمونه از این بیماری می‌تواند به دلیل برداشتن بیش‌ از حد پوست در جراحی پلاستیک چشم باشد که منجر به ناتوانی در بستن کامل چشم‌ها می‌شود و بسیار عذاب‌آور است. خوشبختانه می‌توان با جراحی پلاستیک چشم ترمیمی این مشکل را برطرف کرد.
  • گودی زیر چشم: اگر در جراحی قبلی جراح پلاستیک بیش‌ از حد لازم از پلک پایین چربی خارج کرده باشد، دچار گودی زیر چشم دائمی خواهید شد، درست همانند وقتی‌ که خسته یا بیمار هستید. جراحی ترمیمی پلک پایین می‌تواند بخشی از چربی از دست‌ رفته را جبران کرده و به چشمان شما ظاهری جوان‌تر و طبیعی‌تر بدهد.
  • چشم‌های شما به‌طور مشهودی نامتقارن هستند: اگر در جراحی پلاستیک چشم قبلی جراح پلاستیک میزان بیشتری از پوست یک چشم را جدا کرده باشد، چشم‌های شما نامتقارن به نظر خواهند رسید که ظاهر شما را عجیب و غیرطبیعی می‌کند. جراحی پلاستیک چشم ترمیمی می‌تواند تعادل را به چشم‌های شما بازگردانده و همانند باقی مردم چشم‌های شما را به تقارن کامل برساند.

منبع : Tabanmd