چه کسی گفته لوازم یدکی خودرو فقط مخصوص خودرو هستند. در این مطلب می‌بینید که افراد خلاق چطور توانسته‌اند کاربرد لوازم یدکی و قطعات کهنه‌ی خودرو را تغییر دهند و آن‌ها را به وسایلی کاملا جدید تبدیل کنند. این مطلب مخصوص عاشقان خودرو است که دوست دارند از لوازم یدکی خودرو همه جای زندگی‌شان استفاده کنند.

میل لنگ - آباژور

با این آباژور ساخته‌شده از میل لنگ، عشق خود به خودرو را به مهمانان خود ثابت کنید. از میل لنگ موتورسیکلت کاوازاکی یا هر نوع میل لنگی دیگری برای این منظور استفاده کرد. فیلترهای هوا و توربو نیز از جمله لوازم یدکی مناسب ساخت آباژور هستند.

درام - دیسک ترمز

پس از تعویض دیسک ترمزهای خود می‌توانید لوازم یدکی قدیمی را به خانه آورده و با آن‌ها درام درست کنید. این نوع درام که چکش چوبی و چوب درام نواخته می‌شود در موسیقی مدرن غرب رواج زیادی دارد.

موتور V8 - اره‌برقی

اگر به اره‌برقی قوی‌تری نیاز دارید، یک موتور V8 را به اره‌برقی تبدیل کنید؛ البته هر موتوری می‌تواند برای این منظور استفاده شود، اما V8 مناسب‌ترین موتورها برای این کار است.

قسمت بار یک وانت قدیمی را بریده و آن را برای لوازم یدکی خود یا به‌عنوان باربندی برای خودرو تبدیل کنید.

باربند

آیا برای وانت خود قصد خرید باربند‌های گران‌قیمت را دارید؟ نیازی به‌صرف هزینه‌ی زیاد نیست، تنها اره‌برقی V8 خود را به گاراژ خودروهای اسقاطی برده و قسمت بار یک وانت قدیمی را بریده و آن را به باربندی برای خود تبدیل کنید.

بوش کمک فنر - اسباب‌بازی برای سگ

یکی از معروف‌ترین اسباب‌بازی‌های سگ از بوش کمک فنر اتوبوس VW الهام گرفته است. جو مارکام در حال تعمیر اتوبوس خود بود که متوجه شد سگش در حال بازی با بوش کمک فنر است. مارکام بر اساس این بوش اسباب‌بازی خود را ابداع کرد؛ این اسباب‌بازی به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده است. شما هم می‌توانید از لوازم یدکی قدیمی خود برای سگ‌تان اسباب‌بازی درست کنید. کافی است یک بوش کمک فنر کهنه داشته باشید. 

صندلی خودرو - صندلی راحتی

این گزینه یکی از بهترین‌ها و در عین‌ حال راحت‌ترین است. صندلی خودرو طوری تعبیه‌شده که در سفرهای بلند مدت نیز به کمر آسیب وارد نکند، بنابراین این صندلی‌ها برای اداره و خانه عالی هستند. جدای از این می‌توانید این صندلی‌ها را با قیمتی ارزان از گاراژ خودروهای اسقاطی خریداری کنید.

با تهیه‌ی یک سبد بطری نوشابه ساخته شده از سیلندر می‌توانید لوازم یدکی خودرو را در زندگی روزمره هم مورد استفاده قرار دهید.

سیلندر - سبد بطری

بهترین هدیه برای افرادی که عاشق خودرو هستند یک سبد بطری نوشابه است که از سیلندر درست شده باشد. سیلندرهای بزرگ V12 برای سبد بطری ایده‌آل هستند، اما سیلندر V8 نیز به‌طور حتم کافی است. به این شکل می‌توانید لوازم یدکی خودرو را در زندگی روزمره هم مورد استفاده قرار دهید.

لاستیک - صندل

در کشورهای درحال‌توسعه، لاستیک‌های کهنه اغلب بازیافت شده و به دمپایی صندل تبدیل می‌شوند. این صندل‌ها هرگز از بین نمی‌روند. این نوع صندل در ویتنام به‌قدری محبوب بود که آمریکایی‌ها آن را هو چی مین (Ho Chi Minh) نامیدند.

باله خودرو - میز

صبر کنید، آیا فکر می‌کردید تنها کاربرد باله برای نگه‌داشتن خودرو روی زمین است؟ نه، این قطعه برای نگه‌داشتن ناهار شما نیز طراحی شده است.

منبع : Jalopnik