متخصصینی که در سالن‌های طراحی ناخن کار می‌کنند در معرض مواد شیمیایی هستند که سلامتی آنان را به طور جدی تهدید می‌کنند. اما مسئله فقط میزان این مواد نیست که بدن را مسموم می‌کند بلکه روش‌هایی است که این سموم به داخل بدن نفوذ می‌کند. 
متخصصین طراحی ناخن اغلب در محیط‌های بسته با سیستم تهویه ضعیف در معرض مواد شیمیایی موجود در چسب‌ها، شوینده‌ها، لاک‌ها و محصولات طراحی ناخن کار می‌کنند. ترکیب این مواد با هم می‌تواند باعث آسیب‌های جدی‌تر شود. با این حال اطلاع یافتن از نحوه تاثیر این مواد بر بدن دشوار است زیرا ارزیابی‌های جامعی درباره این مواد وجود ندارد. 
غبار ناخن ناشی از سوهان کشیدن می‌توان روی پوست بنشیند و آن را تحریک کند یا به صورت ذرات معلق ناشی از لاک‌‌ها و رنگ‌های آکریلیک در هوا از طریق تنفس وارد بدن شود. متخصصین طراحی ناخن بخارات سمی این مواد شیمیایی را تنفس می‌کنند. این ترکیبات هم‌چنین به چشم‌ها سرایت می‌کنند و یا به همراه مواد خوراکی و آشامیدنی و مصرف سیگار وارد ریه‌ها می‌شود.
در این مطلب فهرستی از مواد شیمیایی مورد استفاده در طراحی ناخن را آورده‌ایم که بیشتر ناخن‌کارها در معرض آن‌ها هستند. این مواد برای مشتریان عادی خطری ایجاد نمی‌کند بلکه این کارکنان هستند که روزانه در معرض چنین مواد سمی قرار دارند و غالبا مشکلاتی از قبیل ناراحتی تنفسی، حساسیت پوستی و عضلانی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. جای تعجب ندارد چون اکثر آرایشگاه‌ها تصفیه‌ی مناسبی ندارند. نواقص مادرزادی نیز از عوارض این مواد طراحی ناخن است. با این حال اثبات اثرات مضر این مواد شیمیایی به‌عنوان نتیجه مستقیم از کار در محیط‌های خطرناک دشوار به نظر می‌رسد.
سالن‌های طراحی ناخن می‌توانند با تجهیز کارکنان به وسایل ایمنی آن‌ها را در برابر خطرات مواد طراحی ناخن مقاوم کنند. مقامات بهداشتی استفاده از دستکش‌های لاتکس و ماسک مناسب را برای محافظت کارکنان مفید می‌دانند. با استفاده از ماسک نیست می‌توان از معرض خطر گازهای سمی و خاک ناخن دور ماند. سیستم تهویه مناسب نیز می‌تواند  کارکنان را از ماسک‌های سنگین بی نیاز کند.
در این‌جا با چهار ماده‌ی شمیایی خطرناک در مواد طراحی ناخن آشنا می‌شویم:

تولوئن ماده شفاف و بی‌رنگی‌ست که در لوازم طراحی ناخن استفاده می‌شود.

تولوئن 

ماده شفاف و بی‌رنگی است که به طور طبیعی در نفت خام یافت می‌شود و یکی از ترکیبات رایج در لاک ناخن و چسب ناخن است. تنفس میزان زیاد این ماده در اثر طراحی ناخن و در کوتاه مدت ایجاد سرگیجه یا خواب‌آلودگی می‌کند، به سیستم عصبی آسیب وارد می‌کند و موجب تحریک چشم‌ها، گلو و ریه‌ها می‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد که تنفس این مواد در دوران بارداری باعث نقص‌های مادرزادی، کاهش رشد و عقب‌ماندگی ذهنی در کودکان می‌شود. تنها روش ارزیابی میزان تولوئن در محیط کار نظارت بر هوای محیط است. از آن‌جایی که آرایشگران در اثر کار کردن با مواد طراحی ناخن به بوی تولوئن عادت کرده‌اند، تشخیص آن برای‌شان مشکل است.

دی بوتیل فتالات

اغلب این ماده برای نرمی و انعطاف بیشتر پلاستیک به کار می‌رود و میزان کمی از آن در لوازم طراحی ناخن مانند لاک ناخن و سخت‌کننده‌ی لاک نیز وجود دارد. اطلاعات قطعی موجود درباره‌ی چگونگی تاثیرات درازمدت آن بر انسان نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض چنین موادی می‌تواند در انسان موجب تهوع، سوزش دستگاه تنفسی و چشم‌ها شود اما تاثیرات آن بر حیوانات شدیدتر است. هنگامی که موش‌ها در معرض این مواد شیمیایی ساخت دست انسان قرار گرفتند دچار مشکلات رشد و تولید مثل شدند که شامل عارضه‌های باروری، تعداد بچه کم‌تر در هر بار زاد و ولد و کاهش وزن جنین بود. این ماده به‌عنوان خطری برای سیستم جنسی و رشد انسان محسوب می‌شود.

فرمالئید در لوازم طراحی ناخن مانند لاک ناخن و سخت‌کننده ناخن به کار می‌رود.

فرمالئید

این ماده هم در لوازم طراحی ناخن مانند لاک ناخن و سخت‌کننده ناخن به کار می‌رود. براساس مطالعات این ماده می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود و هم‌چنین چشم‌ها، پوست و گلو را تحریک کرده و موجب سرفه، واکنش‌های حساسیتی، حملات آسمی و مشکل تنفسی گردد. به کارکنان توصیه می‌شود که از ماسک‌های تصفیه‌کننده شیمیایی استفاده کنند که از تنفس این مواد جلوگیری می‌کند. این ماده حتی در غلظت‌های پایین (مانند 1% یا 5% در میلیون) می‌تواند بینی و چشم‌ها را تحریک کند و باعث کاهش عملکرد در آزمون‌های حافظه کوتاه مدت می‌شود.

ترکیبات متاآکریلات

این ماده تشکیل‌دهنده اصلی ناخن‌های مصنوعی است و باعث ایجاد مشکلات برای متخصصین طراحی ناخن و مشتری‌ها می‌شود و حساسیت آسمی و پوستی ایجاد می‌کند. برای گریز از این خطر باید طراحی ناخن روی میزهایی با تهویه مناسب انجام شود. کارکنان باید در هنگام کاشت و طراحی ناخن برای محافظت از چشم‌ها و پوست در برابر غبار آکریلیک از عینک‌های ایمنی و لباس‌های آستین‌بلند و دستکش استفاده کنید.
اجتناب از این مواد کار دشواری است. برخی محصولات طراحی ناخن برچسب (فاقد 3) دارند  یعنی فاقد  سه ماده تولوئن، فرمالئید و دبوتیل فتالات است. تجزیه و تحلیل برخی از این محصولات نشان می‌دهد اغلب این برچسب‌ها نادرست هستند. متخصصین طراحی ناخن به دلیل خم‌ شدن و کار کردن برای مدتی طولانی در حالت خمیده،  از درد و خستگی رنج می‌برند. هم‌چنین در معرض خطر عفونت از طریق ناخن، خون یا پوست مشتریان هستند. بنابراین اگر برای مانیکور یا پدیکور به جایی مراجعه می‌کنید، توجه داشته باشید که کارکنان از دستکش و ماسک استفاده کنند و سالن طراحی ناخن نیز از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشد در غیر این صورت سالن دیگری را انتخاب کنید.