مسلما یک هفته در میان برای مانیکور به آرایشگاه رفتن اصلا به صرفه نیست. در این مطلب نکاتی مفید، رایگان و خلاقانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که شما را از این‌که هر دو هفته یک بار کلی پول خرج مانیکور کنید نجات خواهند داد. با درنظر گرفتن این نکات مانیکور بسیار زیبا خواهید داشت.

محافظت از ناخن‌ها با دست‌کش

اگر از آسیب ناخن رنج برده باشید مطمئنا به لزوم محافظت از دستان‌تان آگاهی دارید. هنگام شستن ظرف یا لباس حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا از آسیب به مانیکور و ناخن‌های‌تان جلوگیری کنید.

مراقبت شبانه از کوتیکول

به‌جای استفاده از مواد شیمیایی، در طول شب از روشی کهدر ادامه گفته می‌شود برای احیای ناخن و پوست اطرافش استفاده کنید. به این صورت در زمانی که شما خواب هستید پوست اطراف ناخن شما نرم و مرطوب خواهد شد.
  • به مدت 5 دقیقه انگشتان خود را در آب گرم قرار دهید.
  • با استفاده از چوب مخصوص مانیکور پوست پایین ناخن‌ها را به پایین بکشید.
  • سه قاشق چای خوری لوسیون و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را مخلوط کرده و برای 30 ثانیه گرما دهید. 
  • مخلوط به دست آمده بر پوست اطراف ناخن‌ها و خود ناخن‌ها بمالید و سپس دستکش یا جوراب بپوشید و به رختخواب بروید. 

با استفاده از خمیر دندان سفیدکننده اثرات لاک قبلی را کاملا پاک نمایید

پس از تمیز کردن لاک ناخن قرمز رنگ لکه‌های قرمز یا نارنجی باقی می‌ماند؟ راه‌حل بسیار ساده‌ای دارد، استفاده از خمیر دندان سفیدکننده.

قبل از شروع مانیکور از مرطوب کننده‌های دست طبیعی برای اطراف ناخن استفاده کنید.

از مرطوب کننده‌های دست طبیعی استفاده کنید

تمام مرطوب کننده‌های دست از مواد یکسانی ساخته نشده‌اند پس هنگام خرید مرطوب کننده دست بهتر است مدلی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی ساخته شده باشد، حتی می‌توانید خودتان آن را درست کنید.
برای تهیه یک لوسیون مرطوب کننده دست طبیعی می‌توانید از آلوئه ورا، روغن های معطر، موم زنبور عسل و روغن ویتامین E استفاده کنید.

تمیز کننده دست مخصوص خودتان را درست کنید

اگر دست‌تان پوست مرده زیادی داشته باشد، مرطوب کننده به تنهایی برای نرم کردن آن کافی نخواهد بود. خودتان تمیز کننده دست خود را درست کنید که به اندازه‌ی محصولات گران‌قیمت موجود در بازار موثر باشد. شرکت‌های تولید کننده‌ی مواد آرایشی از ترکیب لیمو، شکر، روغن نارگیل، و روغن آرگان استفاده می‌کنند که به سرعت دست را تغذیه کرده و آن را لایه برداری می‌کند.

اطراف ناخن را پس از لاک زدن به سرعت  تمیز کنید

اگر پس از لاک زدن پوست اطراف ناخن‌تان لاکی شده باشد، علاوه بر این‌که اصلا ظاهر مناسبی ندارد به همه نشان خواهد داد که خودتان لاک زده‌اید. در عوض، با استفاده از یک برس مقداری تمیز کننده‌ی لاک را به پوست اطراف ناخن خود بزنید به این صورت دوستان‌تان تصور خواهند کرد که در آرایشگاه مانیکور کرده‌اید.    

بعد از مانیکور از تکه‌ای چای کیسه‌ای و مقداری چسب ناخن برای ترمیم قسمت ترک‌خورده استفاده کنید.

ترمیم ناخن‌های شکسته

مسلما شکستگی گوشه‌ی ناخن را تجربه کرده‌ید و می‌دانید چقدر دردناک است و به‌سرعت هم کاملا خواهد شکست. به‌جای جویدن و کندن قسمت ترک خورده، از تکه‌ای چای کیسه‌ای و مقداری چسب ناخن برای ترمیم آن استفاده کنید.

استفاده از وازلین

قبل از لاک زدن با مالیدن مقداری وازلین به پوست اطراف ناخن‌های انگشتان دست یا پا از کثیف شدن اطراف ناخن‌های‌تان درحین مانیکور جلوگیری کنید.

استفاده از سوهان ناخن شیشه‌ای برای داشتن مانیکوری عالی

یکی از دلایل لایه لایه شدن نوک ناخن‌ها نحوه‌ی سوهان کشیدن آن‌هاست. استفاده از سوهان ناخن شیشه‌ای مانع از جدا شدن کراتین ناخن از بستر آن می‌شود و باعث ماندگاری بیشتر و زیباتر به‌نظر رسیدن مانیکور، و جلوگیری از شکستن ناخن خواهد شد. 

سفید کردن طبیعی ناخن‌های زرد

لاک زدن مکرر موجب لکه‌دار و زرد شدن تدریجی ناخن‌ها خواهد شد. این لکه‌های زرد را به راحتی توسط 1 قاشق چای‌خوری مایع سفیدکننده (آب اکسیژنه) و 2.5 قاشق چای‌خوری جوش شیرین از بین ببرید.

در آرایشگاه یا منزل برای نگهداری و مرتب نگه داشتن لاک‌ها از جعبه کفش یا جعبه‌ی عکس‌های قدیمی استفاده کنید.

محلی برای نگه‌داری از لاک‌ها

برای نگهداری و مرتب نگه داشتن لاک‌ها از جعبه کفش یا جعبه‌ی عکس‌های قدیمی استفاده کنید. برای تشخیص سریع رنگ مورد نظرتان  قطره‌ای از  هر لاک را بر روی برچسبی بچکانید و آن را بالای ظرف لاک چسب کنید. 

زدودن چربی روی ناخن با سرکه

وقتی که لاک روی ناخنی کاملا تمیز و خشک زده شود ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت. اما متاسفانه آلودگی‌ها و چربی‌هایی غیرقابل مشاهده‌ی روی ناخن مانیکور شما  را خراب خواهند کرد. قبل از لاک زدن هر ناخن را با استفاده از سرکه سفید کاملا از هرگونه چربی و آلودگی تمیز نمایید.

تسریع فرایند خشک شدن لاک

می‌خواهید لاک‌تان به سرعت خشک شود و از بروز اتفاق‌های ناخوشایند جلوگیری کنید؟ برای خشک شدن سریع مانیکور خود، پس از لاک زدن انگشتان‌تان را به مدت 3 ثانیه در ظرفی از آب یخ فرو کنید. 

درست کردن لاک ناخن مات در خانه

رنگ لاک‌تان خوب است ولی دوست داشتید کمی مات‌تر بود، با اضافه کردن مقداری لاک بی‌رنگ و نشاسته ذرت لاک براق خود را مات کنید.

یک راه سریع و ارزان برای خشک کردن مانیکور، استفاده از اسپری ضد چسبندگی غذا یا اسپری مو روی لاک است.

استفاده از اسپری ضد چسبندگی

یک راه سریع و ارزان برای خشک کردن مانیکور، استفاده از اسپری ضد چسبندگی غذا یا اسپری مو روی لاک است. اگر چه این محافظت به‌صورت سطحی است و از آسیب‌های جدی جلوگیری نمی‌کند، اما می‌تواند مانیکور را نسبت به لکه‌ و خراش‌های سطحی محافظت کند.

لاک آسیب دیده را به‌سرعت ترمیم کنید

قسمت آسیب دیده‌ی مانیکور را با لایه‌ای از لاکی مشابه لاک قبلی ترمیم کنید. سعی کنید اگر مانیکور شما طرح‌دار بوده، طرحی مشابه بقیه‌ی ناخن را بر قسمت آسیب دیده بزنید.

درست کردن اشتباهات در لاک زدن

مثلا فقط می‌خواستید قسمت بالایی ناخن‌تان را لاک بزنید اما از خط بیرون رفتید، به‌جای این‌که کاملا پاکش کنید و از اول شروع کنید، قسمت خارج شده را با لاک پاکن تمیز کنید. سپس لاک مورد نظر خود را به قسمت پایین ناخن بزنید و به این صورت به میزان زیادی در زمان صرفه‌جویی می کنید.

از بین بردن حباب‌های لاک روی ناخن

برای جلوگیری از ایجاد حباب بر روی لاک ناخن‌تان، قبل از لاک زدن به‌جای محکم تکان دادن شیشه‌ی لاک، آن را بین دو دستان قرار داده و به‌آرامی بغلتانید. معمولا حباب‌ها به علت تکان‌دادن شدید ایجاد می‌شوند.

در هنگام مانیکور برای این‌که لاک‌ها به غلظت معمولی برسند از رقیق‌کننده لاک استفاده کنید.

احیا کردن لاک‌های قدیمی

مسلما در کشوی خود لاک‌هایی دارید که به‌نظر خشک و سفت شده‌اند و می‌خواهید آن‌ها را دور بیاندازید. اما به‌جای دور ریختن، در آن‌ها رقیق‌کننده لاک بریزید تا به غلظت معمولی برسند و سپس می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کاربردی جدید برای لاک‌های رقیق

از سوی دیگر، برخی از لاک‌ها به صورت رقیق تولید می‌شوند. می‌توانید از این لاک‌ها برای طراحی ناخن و حالت آبرنگی دادن به ناخن‌ها استفاده کنید.

چند شیوه در طراحی ناخن

طرح پوست تخم‌مرغی با استفاده از کیسه پلاستیکی

با این روش طراحی ناخن، مانیکور شما حرفه‌ای به نظر خواهد رسید. یک کیسه‌ی پلاستیکی را مچاله کنید و در لاک فرو کنید و مثل اسفنج بر روی ناخن‌های‌تان (که از قبل لاک زمینه را به آن‌ها زده‌اید) بزنید. برای حصول بهترین نتیجه از رنگی استفاده کنید که با رنگ زمینه‌ی ناخن‌تان تضاد داشته باشد.

نوار ناخن برای ایجاد خطوط صاف وسایلی بسیار کاربردی برای مانیکور هستند.

استفاده از نوار ناخن برای ایجاد خطوطی کاملا صاف

این نوارها وسایلی بسیار کاربردی برای مانیکور هستند و می‌توانید آن‌ها را مستقیما روی ناخن و یا برای کشیدن و طرح دادن به ناخن استفاده کنید. برای به دست آوردن خطوطی کاملا صاف این نوارها را قبل از زدن لاک نوک ناخن به این قسمت بزنید.

ناخن‌هایی آسمانی

با استفاده از این روش طراحی ناخن می‌توانید بر روی ناخن خود ابرهای زیبا و رنگی ایجاد کنید. از رنگ‌هایی که باهم تضاد بالایی دارند به صورت لایه لایه بر روی هم استفاده کنید.

ناخن‌هایی رمانتیک

با نزدیک شدن ولنتیاین ممکن است بخواهید ناخن‌های‌تان را با تم قلبی و عاشقانه مانیکور کنید. به‌راحتی با استفاده از یک خلال دندان می‌توانید قلبی قرینه بر روی ناخن‌تان بکشید. 

کهکشانی از رنگ‌ها

با استفاده از طیفی از رنگ‌ها می‌توانید خطای دید جالبی را بر روی ناخن‌های‌تان ایجاد کنید. این روش که به اصطلاح آمبره  نیز نامیده می‌شود با ترکیب کردن دو رنگ لاک ایجاد می‌شود و سپس باید توسط یک اسفنج این ترکیب را بر سطح ناخن‌ها زد.

ناخن‌هایی الگو‌دار یک سبک مانیکور مدرن است که توجه همه را به انگشتان شما جلب خواهد کرد.

ناخن‌هایی الگو‌دار

با استفاده از الگو می‌توانید به ناخن‌هایی خود ظاهری مدرن بدهید. قبل از لاک زدن نوار مخصوص ناخن را روی ناخن قرار دهید و سپس اشکال ایجاد شده را به راه دلخواه‌تان لاک بزنید و نوار را بردارید. این سبک مانیکور مدرن توجه همه را به انگشتان شما جلب خواهد کرد.

ناخن‌هایی گلدار

با این مدل ناخن گلدار حال و هوای بهاری پیدا کنید. به‌راحتی با استفاده از نوک گیره سر یا خلال دندان بر روی لاک پایه خود نقطه‌هایی ایجاد کنید و به آن‌ها شکل و فرم گل بدهید. می‌توانید با استفاده از رنگ سبز برای گل‌ها برگ هم بکشید.

مانیکور ساده فرانسوی

داشتن مانیکور کلاسیک فرانسوی به راحتی هرچه تمام‌تر است، مقداری چسب نواری ببرید  و دقیقا زیر سفیدی ناخن‌تان بچسبانید تا خطی کاملا صاف داشته باشید. 

ناخن‌هایی به شکل تیله

برای درست کردن ناخن به شکل تیله‌ای نیازی به صرف زمانی طولانی برای شکل دادن به آن نیست. برای ایجاد حالت تیله‌ای می‌توانید از قالب‌های آماده‌ی بازار بر روی ناخن خود استفاده نمایید.اطراف ناخن را تمیز کنید و لایه‌ی لاک نهایی را بر ناخن بزنید و مانیکور تیله‌ای شما آماده است.

منبع : Lifehack