با پیشرفت فناوری، املاک مسکونی نیز پیچیده‌تر می‌شوند. برخی فناوری‌ها هنوز عمومی نشده‌اند، اما به زمانی فکر کنید که در همه‌ی املاک و خانه‌ها تلویزیون وجود نداشت. در این‌جا به بررسی برخی از املاک مدرن و گران‌قیمت جهان خواهیم پرداخت که احتمالا روزی مانند تلویزیون عمومی و عادی خواهند شد.

آپارتمان متحرک - ماتوسینوس، پرتغال

اغلب املاک در شهر ماتوسینوس آپارتمان‌ها کوچک هستند، به غیر از یک آپارتمان 44 متری. طراحان شرکت مهندسی کونسکتو (Consexto) راه‌حل جالبی برای مشکل کمبود فضا ایجاد کرده‌اند. آن‌ها دیوار‌های متحرکی طراحی کرده‌اند که به ساکنان اجازه می‌دهد اندازه‌ی اتاق‌ها و ساختار آن‌ها را تغییر دهند. اگر مهمان داشته باشید، می‌توانید دیوارها را برای بزرگ‌تر کردن اتاق هل دهید.


آپارتمان سینت جیمز در شهر لندن بریتانیا

آپارتمان سینت جیمز - لندن، بریتانیا

این آپارتمان سه خوابه یکی از مدرن‌ترین املاک جهان است. هزینه‌ی ساخت این واحد حدود 6.65 میلیون پوند گزارش شده و دارای سایبانی است که یک درب مخفی را پنهان کرده و به ساکنان اجازه‌ی رفت و آمد نامحسوس را می‌دهد. در یکی از اتاق‌های این آپارتمان، وان حمام شناوری وجود دارد. ساکنان خانه می‌توانند با استفاده از یک تبلت دما و نورپردازی خانه را کنترل کنند.

خانه‌ی بیل گیتس در شهر واشنگتن آمریکا

خانه‌ی بیل گیتس - واشنگتن، آمریکا

عجیب نیست که خانه‌ی مدیرعامل و مؤسس شرکت مایکروسافت یکی از مدرن‌ترین املاک جهان باشد. این خانه سیستم گرمایش کف اتاق، پارکینگ و پیاده‌رو داشته، دیوارهای آن از پنل‌های لمسی ساخته شده که تنها مالکان قادر به استفاده از آن هستند و به آن‌ها اجازه‌ی کنترل موسیقی، نور و دما را می‌دهد. این خانه‌ی 62 هزار متری هم‌چنین مجهز به استخرهای قابل تنظیم است.

خانه آفتابگردان در شهر فرایبورگ آلمان

آفتابگردان - فرایبورگ، آلمان

این خانه تنها خانه‌ی جهان است که بیش از نیاز خود برق تولید می‌کند. پنل‌های خورشیدی چند بعدی آن موقعیت خورشید در آسمان را دنبال می‌کنند تا به بیشترین میزان جذب انرژی برای گرم‌کردن کف و خنک کردن اتاق‌ها برسند. سقف این خانه آب باران را جمع آوری و تصفیه می‌کند، در حالی‌ که سرویس بهداشتی آن فضولات را خشک و بوزدایی کرده و به‌ کود تبدیل می‌کند؛ همچنین از ادرار تصفیه شده به‌عنوان آب در فواره‌ی جلوی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه‌ای با حداکثر امنیت در شهر اورگرین کالورادو آمریکا

خانه‌ای با حداکثر امنیت - اورگرین، کالورادو، آمریکا

این ملک 12 هکتاری دارای 1115 متر زیببنا و سیستم امنیت و حفاظتی 6 میلیون دلاری بوده که تمام سازمان‌های امنیت جهان را متعجب کرده است. این خانه دارای چهار اتاق خواب و هفت حمام بوده و همه‌ی قسمت‌های داخلی و خارجی آن دارای دوربین مداربسته و مجهزترین سیستم‌های تصویربرداری گرمایی است (که می‌تواند اثرانگشت روی دیوار را حتی 20 دقیقه بعد شناسایی کند)؛ همه‌ی این دوربین‌ها از طریق لپ‌تاپ یا تبلت یا حتی تلفن هوشمند در همه‌جای جهان قابل مشاهده و کنترل هستند. این خانه هم‌چنین نشت در لوله‌ها یا سینک‌ها را شناسایی و کاهش یا افزایش ناگهانی دما را اعلام می‌کند.

خانه‌ای با نمای متغیر در شهر لس آنجلس آمریکا

خانه‌ای با نمای متغیر - لس آنجلس، آمریکا

این املاک استوایی می‌توانند به سلیقه‌ی ساکنان تغییر داده شوند. ساکنان می‌توانند خصوصیات مورد نظر خود، مانند پنجره خودکار حساس به نور، کنترل صدا، دما و حتی شومینه‌ی کنترل شونده از طریق تبلت را روی خانه نصب کنند. پنل‌ها خارج خانه نیز می‌توانند به‌راحتی جدا شده و بسته به رنگ مورد علاقه‌ی مالک تعویض شوند. این خانه از آن دسته املاک که سخت از آن خسته خواهید شد.

مجتمع مسکونی همیلتون در شهر اسکات سنگاپور

مجتمع مسکونی همیلتون اسکات - سنگاپور

افرادی که در مجتمع مسکونی همیلتون اسکات در سنگاپور زندگی می‌کنند، هرگز از بابت پارکینگ نگرانی ندارند. چرا؟ زیرا پارکینگ آن‌ها درست در اتاق پذیرایی آن‌هاست. این سوئیت‌های لوکس دارای آسانسور پیشرفته با کف متحرک و چرخشی برای خودرو هستند که با اسکنرهای اثرانگشتی محافظت می‌شود. تنها مشکل این‌جاست که تنها یک آسانسور برای 56 واحد آپارتمان وجود دارد که نیازمند صبر ساکنان است.

هاربر هاید در شهر دورست بریتانیا

هاربر هاید - دورست، بریتانیا

با هزینه‌ی 6 میلیون دلار، این املاک ساحلی یک تبلت اندرویدی در هر اتاق دارد که برای تنظیم حالت، جنس، نور و دما استفاده می‌شود. این سیستم هم‌چنین دستگاه‌های صوتی و تصویری و پرده‌ها را کنترل کرده و حتی دارای شیشه‌های فتوکرومیک است که در صورت وجود نور در خارج از خانه تاریک می‌شوند.

عمارت ساحل کیپ کاد در شهر کوتیوت ماساچوست آمریکا

عمارت ساحل کیپ کاد - کوتیوت، ماساچوست، آمریکا

این ملک هوشمند 10.9 میلیون دلاری در زمینی به مساحت 3000 متر مربع بنا شده است. ساختمان اصلی املاک چهار اتاق خواب داشته و ساختمان فرعی پنج اتاق خواب دارد. همه‌چیز را در این خانه کنترل یک سیستم می‌کند، از نور گرفته تا دما، صدا و تصویر .

پنت هاس برج ساعت در شهر بروکلین آمریکا

پنت هاس برج ساعت - بروکلین، آمریکا

این خانه‌ی 19 میلیون دلاری سه اتاق خواب داشته و در یک برج ساعت 98 ساله متعلق به یک کارخانه‌ی قدیمی بنا شده است. پنجره‌های خاص این خانه ساعت برج هستند. این پنت هاس هم‌چنین دارای سیستم کنترل گرما، نور، تهیه‌ی هوا، صدا و تصویر است. این خانه علاوه بر پیشرفته بودن، یکی از عجیب‌ترین املاک جهان نیز محسوب می‌شود.

لالا لند در شهر چینو هیلز کالیفرنیا آمریکا

لالا لند - چینو هیلز، کالیفرنیا، آمریکا

این خانه‌ی 880 متری با هزینه‌ی حدود 5 میلیون دلار ساخته شده و در 45 دقیقه‌ای هالیوود قرار دارد. ساختمان مجهز به پنج اتاق خواب و هفت سرویس بهداشتی است. جذاب‌ترین قسمت خانه اتاق فیلم مدرن 675 هزار دلاری، دارای سیستم‌های JBL و سقفی با قابلیت نشان دادن ستاره‌های دنباله‌دار و LED های چشمک‌زن است. ساکنان می‌توانند روی صندلی‌های چرم خودکار، از فیلم لذت ببرند.

عمارت بهشت فناوری در شهر کیهی هاوایی

عمارت بهشت فناوری - کیهی، هاوایی

این خانه‌ی 5.5 میلیون دلاری چهار اتاق خواب و حمام دارد و مساحت آن به حدود 450 متر می‌رسد. چیزی که این خانه را از دیگر املاک جهان متمایز می‌کند وجود مستخدم‌های تمام خودکار است که از طریق سیستم AMX با کمک iPad کنترل می‌شوند. همه‌چیز در این خانه توسط یک سیستم کنترل می‌شود، از جمله لامپ‌ها، صدا، موسیقی، سایه‌بان‌ها و همه‌چیز.

عمارت لیک‌ فرونت در شهر پلانو تکزاس آمریکا

عمارت لیک‌ فرونت - پلانو، تکزاس، آمریکا

مهم‌ترین ویژگی این خانه‌ی شش خوابه، اتاق فیلم مدرن آن است. این اتاق دارای سقف گنبدی است که در آن هزاران ستاره‌ی چشمک‌زن دیده می‌شود (و حتی گاهی ستاره‌ی دنباله‌دار). هم‌چنین نقاشی دیوارهای این اتاق نمایی پانارومیک از شهر فلورانس ایتالیا را به نمایش می‌کشد. این اتاق مجهز به هشت صندلی، صفحه‌ی نمایش 147 اینچ سونی، سیستم صوتی 7.1 خروجی سوپر THX و چهار رسیور ماهواره‌ی DSS است. این خانه هم‌چنین مجهز به پرده‌ها، لامپ‌ها و دیگر ابزار کنترل از راه دور است.