جراحی پلاستیک چشم از آن دسته جراحی‌هایی است که تاثیر آن بر روی زیبایی بسیار بیشتر از پولی است که برای آن می‌پردازید. طبق گفته‌ی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال 2013 جراحی پلاستیک چشم  بین 216،000 بیمار زن و مرد سومین جراحی پر کابرد بوده است.

  • اصلاح افتادگی پلک‌ها بخشی از «جراحی زیبایی حالت چهره» است. چون اگر پلک‌ها دچار افتادگی شوند ممکن است از نظر دیگران خواب آلوده به نظر برسید. همین طور اگر پای چشم‌ها پف کرده باشد باشد ممکن است دیگران احساس کنند خسته هستید.در  جراحی پلاستیک چشم چربی اضافه، عضلات افتاده و هم‌چنین پوست اضافه برداشته می‌شود.
  • ممکن است جراح پلاستیک به شما پیشنهاد کند به‌جای بالا بردن پلک‌ها، ابروهای خود را بالا ببرید. برخی از بیماران شاید متوجه نشوند که پیشانی آن‌ها نیز دچار افتادگی شده است. در برخی از موارد بیمار نیاز به بالا بردن ابروها و یا هر دو عمل دارد.
  • بالا بردن پلک‌ها و از بین بردن پف زیر چشم هر دو جراحی پلاستیک چشم محسوب می‌شوند اما نحوه‌ی انجام آن‌ها با هم تفاوت دارد. در پلک‌های بالای مقداری از پوست برداشته می‌شود در حالی که در پلک‌های پایین برآمدگی‌های چربی در زیر پوست برداشته شده یا جابه جا می‌شوند.
  • بیمه خدمات درمانی، جراحی پلاستیک چشم در ناحیه‌ی پلک بالا را به صورت جزئی و یا کامل تحت پوشش قرار می‌دهد چون پوست اضافی بالای چشم عملا جلوی دید را می‌گیرد. بنابراین این جراحی پلاستیک هم محبوب زنان است و هم مردان. جراحی پلاستیک چشم در میان زنان با 185،000 مورد جراحی، مقام ششم را دارد و در میان مردان با 30،000 مورد، دومین جراحی پلاستیک پرطرفدار محبوب است.
  • مشکل جمع شدنچربی اضافی زیر چشم‌ها به صورت‌های مختلفی حل می‌‌شود. جراحان پلاستیک در گذشته فقط چربی را بر می‌داشتند، اما با این روش با بالا رفتن سن چشم‌ها گود می‌افتند. امروزه بسیاری از جراحان پلاستیک به‌جای برداشتن چربی زیر چشم سعی می‌کنند آن را به ناودان اشک یا همان خط اشک انتقال دهند.
  • پرکننده‌های صورت و بر طرف کننده‌های چین و چروک هم می‌توانند برای پایان کار عالی باشند. به عنوان مثال، پس از جراحی پلاستیک چشم، چین و چروک بین چشم‌ها را می‌توان با بوتاکس از بین برد.


منبع : Robertkotlermd