بسیاری از مردم در طول روز به بینی خود نگاه کرده و فکر می‌کنند که باید نوک بینی خود را جراحی کنند. متداول‌ترین مشکل نوک بینی گرد بودن یا خمیده بودن نوک آن است. هم‌چنین افراد زیادی از مربعی بودن، پهن بودن، باریک و دراز بودن، صاف بودن یا نوک تیز بودن بینی خود شکایت دارند. به این افراد مژده می‌دهیم که متخصصان مجرب جراحی زیبایی بینی می‌توانند:
  • در صورت پهن بودن نوک بینی آن را باریک‌تر کنند.
  •  در صورت کج بودن آن را به شکل طبیعی در بیاورند.
  •  در صورت افتادگی نوک آن را بالا بکشند.
  • اگر نوک آن بیش از حد گرد است آن را باریک‌تر کنند.
  •  اگر نوک آن صاف و پهن است آن را کمی گرد کنند.
قسمت یک سوم پایین بینی که از پوست و بافت‌های زیرپوستی تشکیل شده است را نوک بینی می‌نامند و بافت غضروفی آن امکان انجام تغییرات در نوک بینی را فراهم می‌آورد. طی جراحی زیبایی بینی، این بافت می‌تواند باعث بالا آمدن نوک بینی یا باریک‌تر شدن و تغییر در پهنای آن شود. بسیاری از جراحان زیبایی عمل ترمیم نوک بینی را سخت‌ترین نوع جراحی زیبایی بینی می‌دانند. به نظر برخی جراحان زیبایی این دو حفره غضروفی نوک بینی شبیه یک «M» قوسی شکل است و برخی دیگر آن را شبیه شاخ قوچ می‌دانند.
جراحی نوک بینی را می‌توان به صورت باز انجام داد که در این روش پوست نوک بینی کاملا شکافته شده و پس از اصلاح نوک بینی در سرجای خود قرار داده شده و بخیه زده می‌شود. در روش دیگر هیچ شکافی در پوست نوک بینی ایجاد نشده و جراحی از طریق سوراخ بینی انجام می‌گیرد. به عقیده بسیاری از جراحان زیبایی صورت بهترین روش جراحی نوک بینی روشی است که تخریب کمتری داشته باشد. این نکته بسیار مهم است زیرا قسمت‌های بینی به هم مرتبط هستند و تغییر در یک قسمت می‌توند باعث تغییر در دیگر بخش‌های بینی شود.
انواع دیگر جراحی زیبایی بینی از قبیل اصلاح انحراف تیغه میانی بینی (Septoplasty) و کوچک کردن غضروف طوماری بینی (Turbinate Reduction) را می‌توان در یک جراحی زیبایی بینی با هم انجام داد. از آن‌جایی‌که در جراحی زیبایی نوک بینی هیچ شکافی دراستخوان‌های بینی ایجاد نمی‌شود، مقدار کبودی و تورم در این روش از جراحی عمومی زیبایی بینی کمتر است و این به معنای بهبودی سریع‌تر خواهد بود.

منبع : Robertkotlermd