ممکن است به دلایل مختلف مجبور شوید سیم و کابل را از اتاقی به اتاق دیگر بکشید. شاید یک تلویزیون دیگر برای یکی از اتاق‌ها خریده باشید. شاید هم اتاق کار خود را به‌جای دیگری منتقل کرده باشید و نیاز است که سیم و کابل اینترنت و پرینتر را نصب کنید. دلیل هر چه که باشد اگر می‌خواهید از زیر زمین خانه به طبقه‌ی همکف سیم و کابل بکشید، باید طوری این کار را انجام دهید که پیدا سیم و کابل نباشد و نمای دیوارها را زشت نکند. این بدان معنا است که به‌جای این‌که سیم و کابل را از روی دیوار بکشید باید آن‌ها را از داخل دیوار عبور دهید.

برق کاران سال‌ها است که  با استفاده از فنر سیم کشی این کار را انجام می‌دهند. به دیواری که می‌خواهید سیم و کابل را از آن عبور دهید نگاهی بیندازید و ببینید پریزهای برق کجا قرار دارند. باید مراقب باشید جایی را که با دریل می‌خواهید سوراخ کنید از پریزها و محل عبور سیم و کابل دور باشد. سعی کنید سوراخ‌ها را نزدیک کف بزنید تا کمتر پیدا باشند. فاصله‌ را از لبه‌ی دیوار اندازه بگیرید.

به طبقه‌ی همکف بروید و در قسمت بالای جایی که در زیر زمین علامت زده‌اید یک علامت دیگر بزنید. لازم نیست دقیقا بالای همان نقطه باشد بلکه می‌توانید جایی را انتخاب کنید که زیاد معلوم نباشد. فراموش نکنید هر چه مسیر عبور سیم و کابل سر راست‌تر باشد بهتر می‌توانید فنر سیم کشی را رد کنید.

چراغ شارژی را روشن کرده و برق خانه را از کنتور قطع کنید. در جایی که سیم و کابل عبور کرده نباید سوراخ بزنید.

روی دیوارهای کاذب زیر زمین و اتاق طبقه‌ی همکف که قبلا علامت گذاری کرده‌اید را  با اره به صورت مستطیلی ببرید و در بیاورید. سوراخی که در دیوار زیر زمین ایجاد می‌کنید لازم نیست زیاد بزرگ باشد اما باید به قدری بزرگ باشد که بتوانید به راحتی کار کنید.

با دریل سوراخی را روی دیوار طبقه‌ی همکف بزنید تا سیم و کابل از آن عبور کند. این سوراخ باید به قدری بزرگ باشد که سیم و کابل به راحتی از آن داخل شود. سر سیم و کابل را لخت کنید و از سوراخ فنر سیم کشی بگذرانید.

سیم و کابل را در جایی که با اره بر روی دیوار زیر زمین در آورده‌اید قرار دهید. سیم و کابل را به سمت بالا حرکت دهید و از کسی بخواهید در طبقه‌ی بالا بایستد تا وقتی به سوراخ رسید آن را گرفته و بیرون بیاورد. این کار را ادامه دهید تا فردی که در طبقه‌ی بالا است سیم و کابل را بگیرد.

سیم و کابل را از فنر سیم کشی باز کنید و فنر را پایین بدهید تا از دیوار خارج شود. کابل را به یک اسپلیتر وصل کنید. روی آن تکه از دیوار کاذب که در طبقه‌ی بالا با اره جدا کردید یک سوراخ در بیاورید. اسپلیتر باید به دیوار کاذب پیچ شود بنابراین مراقب باشید آن قسمتی از دیوار  که در آورده‌اید مزاحم بسته شدن پیچ‌ها نشود.

تکه‌هایی از دیوار را که در آورده‌اید دوباره جا بزنید. با استفاده از چسب بتن یک میخ بی پرچ را به پشت سوراخ دیوار بزنید. کمی صبر کنید تا چسب خشک شود. کمی سیمان بزنید و قطعه‌ی جدا شده را در جای خود قرار دهید و روی آن بتونه بکشید. صبر کنید تا بتونه خشک شود و پس از آن سمباده بزنید.


منبع : Ehow