احتمالا شما هم مثل خیلی‌های دیگر  باشگاه می‌روید اما آیا از زمانی که در آن‌جا صرف می‌کنید بهره‌ی کافی می‌برید؟ امروزه مردم بیش از هر دوره‌ای ورزش می‌کنند و با این حال تعداد افراد چاق و بیمار از همیشه بیشتر است. انجام یک سری حرکات ورزشی تکراری در باشگاهی تاریک و غمناک فایده‌ای ندارد. این حرکات ورزشی را در برنامه ورزش روزانه‌ی خود قرار دهید تا از زمانی که برای ورزش کردن صرف می‌کنید حداکثر استفاده را ببرید. 


اسکات

اسکات انواع مختلفی دارد و می‌توانید بدون وسیله هم این حرکت را انجام دهید. مهم‌ترین نکته در مورد حرکت اسکات حالت انجام دادن آن است. پاها را به اندازه‌ی عرض شانه‌ها باز کنید، شانه‌ها را شل کنید و به جلو نگاه کنید تا سر و ستون فقرات در یک خط قرار گیرند. دست‌ها را جلوی بدن‌تان صاف نگه‌‌دارید یا روی پهلو‌ها قرار دهید. مثل وقتی که می‌خواهید روی صندلی پشت میز کارتان بنشینید به آرامی باسن خود را پایین ببرید. پاها را روی زمین محکم کنید و بالا تنه را صاف نگه دارید. این حرکت را 8 تا 12 بار انجام دهید.


لانج

این حرکت میان‌تنه و پاها را تقویت می‌کند. بالا تنه را صاف نگه‌دارید، شانه‌ها را عقب بدهید و شل کنید و چانه را بالا نگه‌دارید. با یک پا یک قدم به جلو بردارید و باسن را تا جایی پایین ببرید که زانوها در زاویه 90 درجه قرار گیرند. زانوی جلویی باید دقیقا بالای قوزک پا قرار گیرد و زانوی دیگر نباید به زمین برخورد کند. وقتی می‌خواهید به حالت ایستاده بازگردید وزن‌تان را روی پاشنه‌ی پا بیاندازید. می‌خواهید حرکت سخت‌تر شود؟ می‌توانید هنگام انجام این حرکت دمبل دست بگیرید یا رو به جلو راه بروید. این حرکت را 8 تا 12 بار تکرار کنید. 


دویدن روی تردمیل یک نوع حرکت هوازی است که لزوما منجر به افزایش سوخت و ساز بدن نمی شود.

هوازی

احتمالا تنها حرکت هوازی که انجام می‌دهید دویدن روی تردمیل است اما این حرکت لزوما سوخت و ساز بدن را بیشتر نمی‌کند و باعث نمی‌شود کالری بیشتری بسوزانید. بهتر است پس از انجام ورزش هوازی یک حرکت ناهوازی انجام دهید تا ورزش کردن سخت‌تر و در این فرایند سوخت و ساز بدن بیشتر شود.


یوگا

یک نفس عمیق بکشید. عمیق نفس نکشیدن می‌تواند مشکلات دیگر بدن را تشدید کند. برای این که نفس کشیدن و انعطاف‌پذیری بدن را بهبود بخشید در کلاس‌های یوگا شرکت کنید. با انجام ورزش یوگا بر خلاف ورزش هوازی نفس کشیدن آرام می‌شود. یوگا علاوه بر تنظیم کردن تنفس باعث می‌شود عضلات گرفته باز شوند و عضلات بلا استفاده مورد استفاده قرار گیرند. خشکی عضلات ممکن است به مشکلات کمر، گرفتگی و پارگی عضلات منجر شود.


ورزش استقامتی

ساختن عضله فقط مختص بدن‌سازها نیست. وقتی ورزش استقامتی انجام می‌دهید ضخامت استخوان‌ها افزایش می‌یابد. حتی اگر در سفر هستید قرار دادن این نوع ورزش در برنامه ورزش روزانه کار ساده‌ای است. می‌توانید بند‌های کشی قابل حمل که در کیف جا می‌شوند تهیه کنید. با استفاده از این بند‌ها می‌توانید بدون این که از هتل خارج شوید پرس سینه‌ی یک دستی بزنید و روی میان‌تنه کار کنید. انجام ورزش استقامتی برای جلوگیری از پوکی استخوان هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها ضروری است.


حرکت پلانک باعث تقویت میان تنه و تسکین درد کمر می شود.

پلانک

بعضی‌ها این حرکت را دوست دارند و بعضی‌ها از آن متنفرند اما این حرکت میان‌تنه را تقویت می‌کند و برای تسکین درد کمر عالی است. ساعد‌ها را روی زمین و آرنج‌ها را در زاویه 90 درجه قرار دهید. سپس مثل وقتی که شنا می‌روید به زمین نزدیک شوید. پشت سر تا پاشنه‌های پاها را در یک خط صاف نگه‌دارید. اگر به مچ دست‌ها فشار می‌آید دست‌ها را به هم قلاب کنید. هر چند بار که می‌توانید این حرکت را انجام دهید اما سعی کنید هر روز این تعداد را افزایش دهید. 


ورزش کاربردی

ورزش کاربردی عضلات شما را برای انجام فعالیت‌های روزانه آماده می‌کند. عضلاتی مثل سینه، پشت‌بازو، عضلات ران، هم‌استرینگ، باسن و پشت پا. با دویدن، وزنه بلند کردن، چرخیدن و خم شدن بدن‌تان را برای انجام فعالیت‌های روزانه آماده کنید. 


منبع : Huffingtonpost