زمان بازگشایی مدارس فرصت خوبی برای یافتن راه‌هایی جهت بازاریابی هرچه بهتر کلینیک دامپزشکی است. ما باید از دیگر رقیبان خود متمایز باشیم، به مشتریان امتیازهای خاصی را پیشنهاد دهیم تا بتوانیم مشتریان جدیدی جذب کرده و قدیمی‌ها را نیز راضی نگه داریم. نکات زیر به شما کمک خواهند کرد تا تنها با کاربرد چندین مفهوم پایه بازرایابی، بتوانید کسب و کار دامپزشکی خود را ارتقا دهید.

ظاهر کلینیک دامپزشکی باید گویا باشد

آیا می‌دانید که کلینیک دامپزشکی از جانب شما چه پیامی را القا می‌کند؟ مطمئن شوید که درباره‌ی کارتان حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد. به تمام جزئیات از قبیل نظافت، بوها، دسترسی و پذیرش کلینیک دامپزشکی توجه کنید. هم‌چنین برای مراجعه‌کنندگان اتاق انتظار راحتی را فراهم آورید تا در آن احساس راحتی داشته باشند.

در محله خود تبلیغ کنید

وجود یک تابلو مناسب خارج از کلینیک دامپزشکی که بتواند سریع جلب توجه کند ضروری است. زدن پوستر با مزمون خدمات نوع برخورد و ارتباط درون کلینیک دامپزشکی بسیار مهم است. هم‌چنین وجود کارت‌های تجاری که اطلاعات تماس با کلینیک دامپزشکی روی آن قید شده باشد کمک زیادی به جذب مشتری می‌کند. مراقب باشید که برند و نام تجاری شما جاهای دیگر نیز دیده شود. جاهایی مثل پنجره‌ها، روی خودکارها و تی‌شرت‌های تبلیغاتی.

تبلیغ در رسانه‌های عمومی

 رسانه‌های ارتباط جمعی تنها برای تجارت‌های بزرگ مفید نیستند؛ رسانه‌های ارتباط جمعی اختصاصی و محلی زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها تبلیغ کنید. ابتدا جایی که مخاطب خاص خود را می‌یابید شناسایی کرده و رسانه‌ی مورد علاقه آن‌ها را انتخاب کنید و درباره‌ی دامپزشکی خود اطلاع‌رسانی کنید.

داشتن وبسایتی که مردم بتوانند از طریق آن اطلاعات اصلی مربوط به دامپزشکی شما را پیدا کنند بسیار اهمیت دارد.

حضور آنلاین و اینترنتی

این روزها اگر کسب و کارتان وبسایت نداشته باشد انگار وجود خارجی ندارد. داشتن وبسایتی که مردم بتوانند از طریق آن اطلاعات اصلی مربوط به دامپزشکی شما را پیدا کنند و نیز ثبت تجارت خود در گوگل همراه با تمامی اطلاعات صحیح، بسیار اهمیت دارد. هم‌چنین بهتر است کمی از وقت خود را صرف اطلاع‌رسانی به مشتریان از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی اینترنتی نظیر فیس‌بوک یا اینستاگرام کنید.

محصولات جانبی

کلینیک دامپزشکی شما مکان خوبی برای فروش محصولات تکمیلی نظیر غذای حیوانات خانگی، قلاده‌ و اسباب‌بازی‌های حیوانات خانگی است. این کار هم سود شما را افزایش می‌دهد و هم مشتریان بیشتری به شما جذب می‌شوند.

بسته‌های خدمات و محصولات

درباره‌ی بسته‌های خدمات و محصولات دامپزشکی خود کاملا برای مشتری توضیح دهید و مطئن شوید که می‌توانید نظر مشتریان را با پیشنهادها و امکانات جذاب دامپزشکی جلب کنید.

خدمات مشتریان ویژه کلینیک شما

 مراجعه‌کنندگان، حیوانات خانگی نازنین‌شان را به دست شما می‌سپارند. درنظر گرفتن یک دامپزشک شخصی و مجزا برای هر یک از حیوانات خانگی می‌تواند باعث ایجاد حس آرامش در مراجعه‌کنندگان شود. از این طریق می‌توانید مطمئن باشید که مراجعه‌کنندگان کلینیک دامپزشکی شما تبدیل به مشتریان ثابت می‌شوند و نیز می‌توانید از اطمینانی که به شما داشته‌اند تشکر کنید.

منبع : Ekuore