با داشتن مهارت‌های کوتاه کردن مو، اپیلاسیون و اصلاح، آرایش و زیبایی صورت و یا طراحی ناخن، مانیکور و پدیکور، می‌توانید یک آرایشگاه خانگی باز کنید. تقاضای بسیار زیادی برای خدمات آرایشی وجود دارد و می‌توانید با ارائه‌ی خدمات ارزان آرایشی در خانه، نسبت به آرایشگاه‌های دیگر یک برتری رقابتی داشته باشید. در این مطلب توصیه‌های در خصوص راه‌اندازی یک آرایشگاه خانگی آورده‌ایم که کارتان را آسان‌تر می‌کنند.

تجربه آرایشگری

داشتن سابقه کار در آرایشگاه اعتماد به نفسی برای یک شروع مستقل ایجاد می‌کند. در صورتی که هیچ تجربه‌ای ندارید و در عین حال استعداد طراحی و آرایش مو، طراحی ناخن، مانیکور، پدیکور و یا دیگر خدمات زیبایی و آرایشی را دارید، ابتدا از خانواده، دوستان و همسایگان شروع کنید تا مطمئن شوید که مهارت‌های شما قابل عرضه در بازار است. هم‌چنین می‌توانید به آموزشگاه‌های آرایشگری بروید و مدرک بگیرید. بعضی دوره‌ها مقرون به صرفه هستند و شما می‌توانید مهارت‌های به دست آمده را فورا به کار بگیرید. با اتمام دوره‌ی آموزشی گواهی دریافت می‌کنید و این گواهی را می‌توانید با افتخار در آرایشگاه خانگی‌تان در معرض نمایش بگذارید.

قوانین آرایشگاه خانگی

راه اندازی هر کسب و کار نیاز به گرفتن جواز‌ها و گواهی‌های خاص خود را دارد. در خصوص جواز لازم برای باز کردن یک آرایشگاه خانگی تحقیق کنید و تمام مجوز‌ها و گواهی‌های لازم را دریافت کنید.

برای راه‌اندازی آرایشگاه خانگی مطمئن شوید حرارت کافی، تهویه مطبوع برای دسترسی به هوای تازه وجود داشته باشد.

فضا و موقعیت آرایشگاه

 فضایی با مساحت کافی و با دسترسی به آب و برق را برای آرایشگاه در نظر بگیرید. اگر قصد دارید در زیرزمین و یا پارکینگ کار کنید،  مطمئن شوید حرارت کافی، تهویه مطبوع (در صورت نیاز) و دسترسی به هوای تازه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که آرایشگاه باید یک ورودی بدون سر و صدا و قابل دسترس برای همه مشتریان بالقوه داشته باشد.

بازاریابی آرایشگاه خانگی

اگر برای خرید تجهیزات و بازسازی فضا برای ایجاد آرایشگاه به وام نیاز دارید، می‌توانید از مراکز حمایت از مشاغل خانگی تقاضای وام کنید. در ادامه با ایده‌هایی در خصوص بازاریابی آرایشگاه خانگی آشنا می‌شوید:
  • کارت ویزیت چاپ کنید و به همه کسانی که با شما در تماس هستند تقدیم کنید.
  • در روزنامه‌ها و مجلات خدمات آرایشگاه خود را آگهی کنید تا از این طریق خدمات شما به چشم دیگران برجسته و مهم بیاید. 
  • بروشور تبلیغاتی خود را درمحل‌های کسب و کار که مشتریان بالقوه آن‌ها را می‌بینند ارائه کنید. به عنوان مثال فروشگاه‌های لباس عروس، سالن‌های طراحی ناخن، بوتیک‌های زنانه و هر جای دیگری که محل رفت و آمد خانم‌ها باشد.
  • تخفیف‌های خانوادگی برای کوتاهی مو ارائه کنید.
  • تخفیف‌های ویژه در روزهای خلوت هفته قرار دهید.
  • خدمات آرایشگاه را قیمت گذاری کنید.
در نظرسنجی تلفنی از آرایشگاه محلی در منطقه خود قیمت خدمات را جویا شوید. بدانید چه خدماتی و به چه قیمتی  ارائه می‌کنند. قیمت خدمات آرایشگاه خود را کمی پایین‌تر تعیین کنید. هدف این است که از این قیمت برای جلب مشتریان استفاده کنید اما از طرفی قیمت بیش از حد پایین ممکن است باعث کم ارزش به نظر آمدن خدمات شما شود.

منبع : About