می‌خواهیم شما را با گران‌ترین شهر‌های جهان از لحاظ قیمت املاک آشنا کنیم. این رتبه‌بندی بر اساس هر متر مربع  ملکی است که یا یک میلیون دلار می‌توان در این شهرها خرید:


دهمین شهر: شانگ‌های

شانگ‌های یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است و خرید املاک در آن پول بسیار زیادی می‌خواهد. در این شهر با یک میلیون دلار پول می‌توان 46.2 متر مربع ملک لوکس خریداری کرد.


گران‌قیمت‌ترین املاک در مسکو

نهمین شهر: مسکو

اما به مسکو می‌رویم با آن زمستان‌های سخت. شاید فکر نمی‌کردید قیمت املاک در این شهر رتبه‌ی نهم را کسب کند. در مسکو با یک میلیون دلار می‌توانید 43 متر مربع ملک در قسمت بالای شهر آن بخرید. املاک و آپارتمان‌های مجلل در مجموعه‌ی مسکونی جدید در خیابان استوزنکا حدود 2.2 میلیون دلار قیمت دارند.


گران‌قیمت‌ترین املاک در پاریس

هشتمین شهر: پاریس

در شهر زیبای پاریس با یک میلیون دلار می‌توان ملکی با مساحت 41.7 متر مربع خرید. در این املاک، آپارتمان‌هایی با باغ‌های خصوصی وجود دارد که در هفتمین بخش پاریس به فروش می‌رسد.


گران‌قیمت‌ترین املاک در سیدنی

هفتمین شهر: سیدنی

در این شهر زیبا هم قیمت املاک سر به فلک می‌زند. در سیدنی یک ملک لوکس یک میلیون دلاری مساحتی برابر 41.2 متر مربع دارد.


گران‌قیمت‌ترین املاک در نیویورک

ششمین شهر: نیویورک

نیویورک شهری که هیچ وقت نمی‌خوابد مقام ششم را دارد. در این شهر با یک میلیون دلار پول می‌توان یک ملک 40.2 متر مربعی خریداری کرد. املاک استرلینگ میسون در نیویورک یک مجموعه‌ی مسکونی است که قیمت بالایی دارد.


گران‌قیمت‌ترین املاک در ژنو

پنجمین شهر: ژنو

شهر بعدی ژنو در کشور سوئیس است. در شهر ژنو با یک میلیون دلار پول می‌توان 34.7 متر مربع ملک خرید. یونسکو املاک «دو پارک کمپینسکی» که مشرف به دریاچه‌ی ژنو و کوه‌های آلپ است را جزء تاکستان‌های حفاظت شده اعلام کرد.


گران‌قیمت‌ترین املاک در سنگاپور

چهارمین شهر: سنگاپور

سنگاپور با مساحت کم یکی از زیباترین نقاط جهان است و قیمت املاک آن هم به همان اندازه بالا است. در سنگاپور اگر یک میلیون دلار پول داشته باشید می‌توانید با آن ملکی با مساحت 32.6 متر مربع بخرید.


گران‌قیمت‌ترین املاک در لندن

سومین شهر: لندن

در لندن هم قیمت املاک پایین نیست چون با یک میلیون دلار پول می‌توانید 25.2 متر مربع ملک خریداری کنید.


املاک گران‌قیمت در هنگ کنگ

دومین شهر: هنگ کنگ

اگر می‌خواهید در هنگ کنگ زندگی کنید خرید املاک سخت‌ترین کاری است که باید انجام دهید چون در آن‌جا برای خرید یک خانه‌ی 20.6 متر مربعی به یک میلیون دلار پول نیاز دارید.


مقام اول گران‌قیمت‌ترین املاک به کشور کوچک و شاهزاده نشین موناکو اختصاص دارد.

اولین شهر: موناکو

و بالاخره مقام اول گران‌قیمت‌ترین املاک به کشور کوچک و شاهزاده نشین موناکو اختصاص دارد. در این جا با یک میلیون دلار پول تنها 15 متر مربع ملک می‌توان خرید. قیمت یک آپارتمان در «تور اودئون» یعنی بلندترین ساختمان موناکو خیلی بیش‌تر از این است.


منبع : Telegraph