در این‌ مطلب به ده نکته‌ای که قبل از ورود به دنیای آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن باید بدانید پرداخته‌ایم.
میکروپیگمنتیشن لب به معنای بزرگتر کردن لب به شکل ظاهری است و لب به صورت طبیعی پر نمی‌شود. هدف از طراحی این روش تعریف و مشخص کردن محدوده لب است نه پرکردن حجم و پف کردن لب. میکروپیگمنتیشن تنها ظاهر یک لب حجیم را به شما می‌دهد. از آن‌جا که بخشی از فرایند  کار ترسیم دقیق مرز لب است، تتو کار فقط کمک می‌کند ظاهر لب پرتر به نظر بیاید.
میکروپیگمنتیشن تنها مثل خط لب‌های سنتی دور لب را در بر نمی‌گیرد.با میکروپیگمنتیشن یک طرح کلی در مرز لب کشیده می‌شود اما رنگ هم با یک حرکت دایره‌ای به صورت سایه به وسط لب اضافه و با رنگ لب ترکیب شود. روی قسمت داخلی لب کاری انجام نمی‌شود.
ممکن است بتوان به رنگی که نزدیک به رنگ  لب طبیعی رسید، اما این بدان معناست که این رنگ دوام زیادی نخواهد داشت. هر چقدر رنگ طبیعی تر باشد زودتر محو می‌شود و دوباره باید میکروپیگمنتیشن تمدید شود. اگر کسی می گوید «من عاشق رنگ لبم هستم و فقط دوست دارم خیلی جزیی تیره‌تر شود» احتمالا سالی یک با رباید برای تمدید  به آرایشگاه مراجعه کند. بهتر است رنگ میکروپیگمنتیشن لب را 1یا 2 درجه تیره تریا روشن ‌تر از رنگ لب ( با توجه به رنگ پوست صورت) انتخاب کنید.
در  بسیاری از آرایشگاه‌ها از  رنگدانه به جای جوهر میکروپیگمنتیشن سنتی استفاده می‌شود (که به همین دلیل محو می‌شود). سال‌ها پیش، میکروپیگمنتیشن با جوهر تتو به زیاد استفاده می‌شد به همین دلیل اغلب غیر طبیعی به نظر می‌رسید. برای تتو کردن بدن معمولا از جوهر استفاده می‌شود. رنگدانه غلیظ‌‌تر است، بنابراین در نهایت حالت پودری طبیعی‌تر به عضوی که تتو روی انجام شده می‌دهد. اما پوست شما بعد از 12 تا 18 ماه لایه برداری می‌کند و از آن‌جایی که خوردن و نوشیدن را با لب خود انجام می‌دهید، این اتفاق سریع‌تر می‌افتد.

اگر تصمیم لب‌های‌تان را میکروپیگمنتیشن کنید، بهتر است این کار را با بی‌حسی انجام دهید.

بله، میکروپیگمنتیشن دردناک است. لب‌ها حساسیت زیادی دارند بنابراین اگر تصمیم لب‌های‌تان را میکروپیگمنتیشن کنید، بهتر است این کار را با بی‌حسی انجام دهید. فرایند ترمیم حدود ده روز طول می‌کشد. بهتر است میکروپیگمنتیشن را پنجشنبه انجام دهید تا تورم و خشکی لب در طول آخر هفته بهبود پیدا کند.  پس از میکروپیگمنتیشن لب‌ها بسیار خشک به نظر می‌رسند و در حین بهبود دچار ترک خوردگی می‌شوند و رنگ لب روشن‌تر می‌شود، اما پس از التیام پوست دوباره به حالت قبلی باز می‌گردد. معمولا رنگ کامل و نهایی رنگ را بعد از حدود دو هفته می‌بینید.
اگر تب خال می‌زنید، مطمئن شوید که برای جلوگیری از دارو استفاده می‌کنید. سوزن لب را تحریک می‌کند این ممکن است به تب خال منجر شود. اگر در دوران ترمیم لب تبخال بزند فرد در این دوران با مشکلات بیشتری مواجه خواهد بود.
میکروپیگمنتیشن بر روی هر رنگ پوست نتیجه نمی‌دهد. بهتر است کسانی که پوست تیره دارند از این کار منصرف شوند چرا که ممکن است دچار تجمع رنگدانه‌ها در بافت پوست شوند. سوزن پوست را تحریک می‌کند و تازمانی که بهبود پیدا کند رنگدانه بیشتری تولید می‌شود. در واقع ممکن است رنگ لب‌ها تیره تر شود.
میکروپیگمنتیشن  لب بیشتر از پرکننده لب موقت دوام دارد اما هزینه آن بیشتر است. هم‌چنین اگر تتوی خود را دوست ندارید، می‌توانید آن را با لیزر پاک کنید. اگر می‌خواهید بیرون از خط طبیعی لب میکروپیگمنتیشن کنید، بهتر است برای بزرگ‌تر کردن لب‌ها از تزریق پرکننده استفاده کنید. اگر کاملا از تتوی لب خود بیزارید با لیزردرمانی رنگ را از روی لب خود بردارید. البته این روش پرهزینه و دردناک است.

منبع : Allure