آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردم بیش از هر چیز دیگری آهن آلات را بازیافت می‌کنند‌‌ و به‌همین دلیل مکان‌های بازیافت ویژه آهن آلات زیاد هستند و شما می توانید آهن آلات خود را به این مراکز بازیافت برده و در قبال آن پول دریافت کنید.
از ورقه‌های آلومینیومی گرفته تا آویزهای فلزی لباس همگی جزو فلزات به شمار می‌آیند و همه این آهن آلات را می‌توان به طرق مختلف بازیافت کرد. محل‌های خاصی در شهرها برای جمع‌آوری آهن آلات از قبیل قوطی‌های آلومینیومی وجود دارد و مراکز تخصصی بزرگ‌تری معمولا در حاشیه‌ی شهرها به بازیافت انواع مختلف آهن آلات در هر نوع و اندازه‌ای اختصاص یافته است. در بسیاری از این مراکز در قبال دریافت آهن آلات بازیافت شده به شما پول پرداخت می‌شود.

مراکز بازیافت فلزات چه نوع فلزاتی را بازیافت می‌کنند

در این مراکز اغلب خرده‌های مسی،فولاد، آلومینیوم، برنج، آهن آلات و انواع سیم بازیافت می‌شود. اما هر مرکز بازیافت مخصوص آهن آلات سیاست‌های خاص خود را دارد و در ازای دریافت خرده‌های فلزی مشخصی به شما پول خواهند داد. می‌توانید با مراکز بازیافت فلزات و آهن آلات شهر خود تماس گرفته و از انواع خرده فلزاتی که بازیافت می‌کنند مطلع شوید.

چطور می‌توانیم بگوییم چه نوع خرده فلزی بازیافت کرده‌ام

اگر می‌خواهید آهن آلات بازیافت کنید باید با انواع فلزها آشنایی داشته باشید. بهترین راه برای مشخص کردن نوع فلزی که بازیافت کرده‌اید استفاده از آهنربا است. اگر آهنربا به خرده فلز شما چسبید آن خرده فلز دارای ترکیبات آهنی یعنی فولاد یا آهن می‌باشد. بیشتر فلزات آهنی در مراکز بازیافت فلزات به قیمت ناچیزی خریداری می‌شوند. با این وجود باید بدانید که مراکز بازیافت فلز از پذیرش آهن آلات امتناع نکرده و آن‌ها را به خوبی بازیافت می کنند.
اگر آهنربا به خرده فلز شما نچسبد آن خرده فلز غیرآهنی است که می‌تواند مس، آلومینیوم، برنج، استیل ضد زنگ یا برنز باشد. این خرده فلزات بسیار ارزش بیشتری داشته و در مراکز بازیافت فلزات پول خوبی برای آن‌ها پرداخت می‌شود.البته با توجه به رنگ، بافت و دیگر خصوصیات ظاهری نیز می‌توانید نوع فلز را تشخیص دهید.

فلزات غیر آهنی یعنی مس، برنج، آلومینیوم، استیل ضدزنگ و برنز را می‌توانید در مراکز بازیافت فلزات به قیمت بسیار خوبی بفروشید.

چه فلزاتی را می توانیم بفروشیم

فلزات غیر آهنی یعنی مس، برنج، آلومینیوم، استیل ضدزنگ و برنز را می‌توانید در مراکز بازیافت فلزات به قیمت بسیار خوبی بفروشید. فلزات آهنی ارزش چندانی ندارند اما مراکز بازیافت فلزات آن‌ها را نیز از شما در یافت خواهند کرد و در قبال آن‌ها مبلغی به شما پرداخت خواهد شد.

چطور می‌توانیم بفهمیم که قیمت هرکدام از این خرده فلزات چقدر است

 می‌توانید از اینترنت یا مراکز خرید و فروش آهن آلات قیمت خرده‌های فلزی را جویا شوید اما بهترین راه برای این‌که از قیمت آهن آلات بازیافتی مطلع شوید و آن‌ها را به بالاترین قیمت بفروشید این است که به صورت جداگانه با تعدادی از مراکز بازیافت آهن آلات تماس گرفته قیمت‌ها را از آن‌ها بپرسید. هرکدام از مراکز بازیافت آهن آلات قیمت‌های خود را دارند و شما می‌توانید آهن آلات خود را به آن مرکزی که قیمت بالاتری به شما ارائه داده است بفروشید.

آیا باید مقدار زیادی آهن آلات بازیافتی داشته باشیم تا مراکز بازیافت فلز آن‌ها بخرند

مراکز بازیافت آهن آلات هر مقدار خرده فلزی که داشته باشید را از شما خواهند خرید اما معیار خرید و پرداخت آن‌ها بر اساس وزن می‌باشد و هرچه وزن آهن آلات بازیافتی شما بیشتر باشد، قاعدتا پول بیشتری دریافت خواهید کرد. اما اگر مقدار بسیار کمی خرده فلز به آن‌ها تحویل دهید، اگرچه آن را بازیافت خواهند کرد ولی ممکن است در قبال آن پولی به شما پرداخت نکنند یا در بهترین حالت مبلغ بسیار کمی به شما پرداخت شود. اگر می‌خواهید پول بیشتری نصیب‌تان شود، بهتر است آهن آلات بیشتری جمع‌آوری کنید و وقتی مقدار آن به حد معینی رسید آن‌وقت به مرکز بازیافت فلزات مراجعه کنید. می‌توانید خرده‌فلزهای دوستان و آشنایان را نیز با خود ببرید تا پول بیشتری دریافت کنید.

منبع : Earth911