فیزیوتراپی یا ورزش‌درمانی علم درمان اختلالات فیزیکی و حرکتی با استفاده از حرکاتی است که ارزش درمانی دارند. فیزوتراپیست‌ها در واقع متخصصین فیزیوتراپی هستند که در تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات فیزیکی و حرکتی تخصص دارند. در این‌ مطلب با مزایای فیزیوتراپی آشنا می‌شوید.

حرکات‌تان را افزایش می‌دهد

انجام حرکات بدنی بدون درد، در ارتقا سطح کیفی زندگی، قابلیت کسب درآمد و استقلال شما تاثیر بسزایی دارد. فیزیوتراپیست‌ها متخصصین فیزیوتراپی و حرکتی هستند که می‌توانند مشکلات حرکتی اعضای بدن را شناسایی کرده، دلیل‌شان را تشخیص داده و آن‌ها را درمان کنند.

شرکت در فرآیند درمان

متخصصین فیزیوتراپی  با همکاری بیماران و مشتری‌ها کار خود را انجام می‌دهند. برنامه‌های درمانی با توجه به اهداف، چالش‌ها و نیاز‌های هر فرد برای شخص او طراحی می‌شود.

برطرف کردن نیاز به مصرف مسکن

عوارض مسکن‌ها عبارتند از افسردگی، اوردوز، اعتیاد و عوارض جانبی که پس از قطع مصرف بروز می‌کنند. گاهی اوقات مصرف داروهای مسکن با مقدار مناسب، به‌عنوان بخشی از درمان تجویز می‌شود. هر چندهمیشه بهتر است پزشکان میزان مصرف مسکن‌ها را کاهش داده و به‌جای آن برای کاهش درد از گزینه‌ی فیزیوتراپی استفاده کنند.

برطرف کردن نیاز به جراحی 

پیش از پذیرش عمل جراحی گران‌قیمت و خطرناک، فیزیوتراپی را امتحان کنید. برای بعضی مشکلات نظیر پارگی منیسک و آرتروز زانو، پارگی روتاتور کاف، تنگی کانال نخاعی و بیماری دژنراتیو دیسک استفاده از فیزیوتراپی خیلی موثرتر از عمل جراحی است.

یک ورزش فیزیوتراپیست پیدا کنید

با جستجو در اینترنت به‌ راحتی می‌توانید یک مرکز فیزیوتراپی نزدیک محل زندگی خود بیابید. شاید پزشک برای‌تان فیزیوتراپی تجویز کرده باشد اما به هر حال همه می‌توانند بدون داشتن نسخه یا معرفی نامه پزشک به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند.

منبع : Moveforwardpt